کد خبر : 48770 / /
/

جالب‌ترین فناوری‌های هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2024

همانطور که انتظار می‌رفت هوش مصنوعی موضوع داغ نمایشگاه CES 2024 است؛ با این حال ایده‌های خلاقانه شرکت‌ها، شرکت‌کنندگان بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان را بهت‌زده کرده است

جالب‌ترین فناوری‌های هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2024

 

 

در یکی دو سال اخیر خدمات شگفت‌انگیز هوش مصنوعی به سرفصل اخبار فناوری و تکنولوژی شده است و در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان یعنی CES 2024، هوش مصنوعی در همه جا و همه چیز دیده می‌شود. چه هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT چه کاربردهای هوش مصنوعی کلاسیک که سال‌ها وجود داشته است. در اینجا به معرفی برخی از محصولات و ایده‌های خلاقانه و جالب که شاهد استفاده از آن بودیم، می‌پردازیم.

دستگاه Rabbit R1

Rabbit R1 یک دستگاه 199 دلاری است که برای ساده کردن کارهای روزمره‌ای که با گوشی خود انجام می دهید (مانند پخش پلی‌لیست موزیک، سفارش غذای آنلاین، رزرو سفر) و با حذف برنامه‌های تلفن از فرآیند طراحی شده است. کافیست دکمه محصول را فشار دهید و به R1 بگویید که می خواهید چه کاری انجام دهید و دستیار دیجیتالی هوش مصنوعی کوچک، کارهای سنگین را با استفاده از برنامه‌های مبتنی بر ابر انجام می‌دهد.

ربات Ballie AI سامسونگ

ربات دستیار شخصی Ballie سامسونگ با طراحی جدید، پروژکتور داخلی و ویژگی‌های هوش مصنوعی به روز شده است. این ربات می‌تواند مانند یک حیوان خانگی با هوش مصنوعی در خانه شما عمل کند. این محصول هر زمان که آن را صدا بزنید به سراغ شما می‌آید.

این ربات همچنین دارای یک پروژکتور است که به گفته سامسونگ می‌تواند به طور خودکار وضعیت و زاویه صورت افراد در اتاق را تشخیص دهد و به آن اجازه می‌دهد محل ارائه تصاویر پروژکتور را بر اساس آن تنظیم کند.

ربات سامسونگ

گوشی ایسوس ROG Phone 8 Pro

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 8 Pro شامل پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 است که ایسوس از آن برای تقویت چندین ویژگی جدید در این گوشی مخصوص بازی استفاده می‌کند. این کارکردها عبارتند از جستجوی معنایی، برای پردازش هر چیزی که در جعبه‌های جستجو در راه‌انداز، تنظیمات دستگاه یا گالری عکس وارد شده است.

Phone 8 همچنین دارای ویژگی حذف نویز هوش مصنوعی برای تماس‌های صوتی و تصویری است، به همراه یک تولید کننده کاغذ دیواری هوش مصنوعی که می‌توانید از آن برای ایجاد طرحی بر اساس اشیا، آهنگ‌ها و پس‌زمینه‌های انتخاب‌شده استفاده کنید.

گوشی ایسوس راگ فون ۸ - Rog Phone 8 asus

تبدیل ویدیو با کیفیت SD به 8K با هوش مصنوعی

سری مدل‌های سامسونگ QLED با کیفیت 8K دارای قابلیت ارتقای تصویر با هوش مصنوعی هستند که می‌تواند محتوای با کیفیت استاندارد (SD) را تا رزولوشن 8K تبدیل کند! سامسونگ همچنین از هوش مصنوعی به روش‌های دیگری استفاده می‌کند، از جمله ایجاد تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی و تغییر خودکار حالت‌های تلویزیون بر اساس نوع محتوای در حال پخش.

فولکس واگن ID 7 از ChatGPT استفاده می‌کند

ChatGPT، چت‌بات هوش مصنوعی که در سال‌های اخیر طوفان به پا کرده است؛ به خط تولید خودروهای برقی فولکس واگن از جمله ID 3، ID 4 و ID 5 و ... می‌آید. به زودی، صاحبان این خودروها می‌توانند از آن آدرس یک رستوران خوب در آن منطقه را بخواهند!

تلویزیون‌های OLED ال‌جی مجهز به پردازش تصویر با هوش مصنوعی

تلویزیون‌های ال‌جی G4 و M4 دارای پردازنده آلفا 11 هستند، تراشه‌ای که می‌تواند از هوش مصنوعی برای افزایش شفافیت، رنگ و وضوح تصویر استفاده کند.

کیبورد لپ‌تاپ‌های مایکروسافت دارای دکمه هوش مصنوعی خواهند بود

سری جدید لپ‌تاپ‌های XPS دل دارای دکمه مایکروسافت کوپایلت خواهند بود. کوپایلت دستار هوش مصنوعی مایکروسافت است که می‌تواند به شما در خلاصه کردن اسناد، جستجو یا ایجاد تصاویر کمک کند. این دستیار تنها بخشی از تلاش مایکروسافت برای پیشرو بودن در هوش مصنوعی است.

پرفکتا گریل از هوش مصنوعی برای باربیکیو استفاده می‌کند

پرفکتا گریل یک کباب‌پز است که با هوش مصنوعی کنترل می‌شود و با گذشت زمان بهتر می‌شود. هر بار که پرفکتا گوشت‌ها را کباب می‌کند، با کمک هوش مصنوعی یاد می‌گیرد و در پخت و پز بهتر می‌شود!

پرفکتا گریل

مسواک Oclean X Ultra از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد استفاده می‌کند

مسواک دیجیتال Oclean X Ultra Wi-Fi یک مسواک مجهز به هوش مصنوعی است که به شما در مورد مسواک زدن شما بازخورد می‌دهد. با استفاده از فناوری هدایت استخوانی، Oclean X Ultra در واقع با شما صحبت می‌کند و نکاتی در مورد چگونگی بهتر مسواک زدن ارائه می‌دهد!

بدین ترتیب هوش مصنوعی نه تنها دنیای مراقبت از دهان را تغییر خواهد داد، بلکه ممکن است تمام خدمات پزشکی را به کلی تغییر دهد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.