کد خبر : 46843 / /
/

هر شاخه میلگرد در اصفهان آهن امروز چه قدر فروخته شد؟

قیمت میلگرد به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات صنعت فولاد کشور، به صورت روزانه تغییر می کند. به همین دلیل، مشتریان و فعالان این حوزه، به طور روزانه پیگیر قیمت آن هستند. معمولا نوسانات قیمت محصولات فولادی با نرخ ارز همسو می شود. بنابراین، خریداران همیشه نگاهی به این بازار دارند.

هر شاخه میلگرد در اصفهان آهن امروز چه قدر فروخته شد؟

 

به طور کلی، در سال 1402 نوسانات قیمت میلگرد مثل سال قبل تر از آن نبود. در سال 1401 نرخ این محصول حدود 100 درصد افزایش یافت. البته که در پایان سال این روند کمی تغییر کرد؛ اما در مجموع افزایش قیمت قابل توجهی در قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی مشاهده کردیم.

در سال 1402 و با افزایش کنترل بانک مرکزی بر بازار دلار و همچنین اخبار مربوط به آزادسازی پول های ایران، سایر بازارها نیز تحت تاثیر این موضوع ثبات خاصی را تجربه کردند. البته بخش قابل توجهی از این موضوع، به رکود در بازارهای مختلف هم بر می گردد.

در مجموع، اگر بخواهیم قیمت میلگرد را در بازه های روزانه، ماهیانه، 6 ماهه و یک ساله بررسی کنیم، به چند نکته می رسیم. در ادامه این گزارش که توسط تیم تحریریه Esfahan ahan تهیه شده، به بررسی روند قیمت میلگرد می پردازیم. در این فرایند، میلگرد 12 ذوب آهن اصفهان را به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات بازار ملاک قرار می دهیم. لطفا تا پایان همراه ما باشید.

قیمت هر شاخه میلگرد 12 امروز

با بررسی نرخ های اعلام شده برای میلگرد 12 از سوی کارخانه، می توان نتیجه گرفت که در روزهای اخیر روند تقریبا ثابتی داشته است. قیمت این محصول در حوالی 24800 تا 25 هزار تومان در نوسان است. آخرین تغییر قیمت میلگرد 12 ذوب آهن اصفهان، افزایش 100 تومانی آن در هر کیلو بود. البته که همین تغییر کوچک در هر کیلو میلگرد، موجب نوسان قیمت زیاد برای خریداران در حجم بالا خواهد شد.

اگر شما قصد خرید میلگرد 12 یا سایر مقاطع فولادی را دارید، می توانید تازه ترین قیمت ها را در سایت یا کانال اصفهان آهن مشاهده کنید. به روزرسانی قیمت ها در این منبع به صورت لحظه ای و بر اساس آخرین نرخ اعلامی کارخانه انجام می شود. بنابراین از صحت و اعتبار بالایی برخوردار است و می توانید این قیمت را ملاک خرید خود قرار دهید.

اما سوال بعد اینجاست: دلیل این تغییرات قیمتی چیست؟ در ادامه، تحلیل اصفهان آهن از دلایل کاهش قیمت میلگرد ساختمانی در بازه یک ساله را بررسی می کنیم. اما پیش از آن، به بازه های کوتاه تر می پردازیم.

در این مدت، تغییر خاصی را در قیمت دلار و همچنین میزان تقاضا در بازار ندیدیم. پس احتمالا بتوان گفت که این نوسانات و افزایش قیمتی که در بازار مشاهده شد، تغییرات کاذبی هستند که به زودی به جای اصلی خود بر می گردند.

حالا اگر بخواهیم به دید جامع تری نسبت به نوسان قیمت میلگرد 12 ذوب آهن برسیم، می توانیم نمودار یک ماهه آن را بررسی کنیم. در این نمودار، قیمت محصول از حوالی 26 هزار تومان، به کانال 24 هزار تومان وارد شده است.

 

نمودار کاهش قیمت هر شاخه میلگرد

پس از بررسی قیمت میلگرد 12 در بازه های زمانی روزانه و یک ماهه، به سراغ نمودارهای 6 ماه و یک ساله می رویم. این موضوع، به خریداران کمک می کند تا با بررسی گذشته بازار، بتوانند روندهای احتمالی آینده را پیش بینی کنند.

در نمودار 6 ماهه، همچنان شاهد کاهشی قیمت هستیم. این موضوع، دقیقا به همان دلیلی است که در ابتدای گزارش ذکر کردیم. در سال 1402 قیمت دلار به شدت کنترل شده و این موضوع، بر سایر بازارها نیز اثر گذاشته است. به طور کلی، قیمت میلگرد در ابتدای بازه 6 ماهه، حدود 30 هزار تومان بود. پس از حرکت در یک کانال نزولی، قیمت میلگرد به حوالی 25 هزار تومان رسیده است.

7

اما با بزرگ تر شدن بازه مورد بررسی به یک ساله، روند کاملا متفاوت است. میلگرد 12 ذوب آهن اصفهان همچون سایر مقاطع فولادی در یک سال اخیر افزایش قیمت قابل توجهی داشته است. قیمت این محصول در پاییز سال گذشته حدود 17 هزار تومان بود. اما بعد از افزایش قابل توجهی که در نرخ دلار رخ داد، قیمت محصول رشد زیاد داشت. در نهایت، امروز شاهد این هستیم که نرخ میلگرد 12 به حوالی 25 هزار تومان رسیده است.

8

بررسی دلایل کاهش قیمت میلگرد از زبان اصفهان آهن

تا اینجا، به یکی از دلایل کاهش قیمت میلگرد پرداختیم. کاهش یا ثبات نرخ ارز، تاثیر قابل توجهای بر ثبات یا کاهش قیمت ها در بازار فولاد داشته است. اما این موضوع تنها دلیل نیست.

یکی دیگر از دلایل مهم کاهش قیمت میلگرد، نبود تقاضا در بازار است. چیزی که فعالان حوزه فولاد و تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داده، عدم حضور خریداران به خصوص مشتریان قدرتمندی است که در حجم بالا خرید کنند. با توجه به خبرهایی که در رابطه با افزایش تولید فولاد در سال 1402 منتشر شد، می توان این طور نتیجه گرفت که افزایش عرضه و نبود تقاضا، یکی از مهم ترین دلایل برای کاهش قیمت محصولات فولادی از جمله میلگرد است.

اما دلیل دیگری که در این جریان موثر بوده، رکود در بازار مسکن است. صنعت ساخت و ساز یکی از مهم ترین پیشرانه ها برای جریان تقاضا در بازار فولاد است. با توجه به رکودی که در سال 1402 و در همه بازارها شاهد بودیم، مسکن هم تحت تاثیر قرار گرفت. به همین دلیل، آمار ساخت و ساز در کشور کاهش یافت و میزان تقاضا از این سمت هم به شدت افت کرد.

تمام این دلایل دست به دست هم دادند تا کاهش قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی را شاهد باشیم. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر روند تصمیم گیری های سیاسی و اقتصادی به همین منوال پیش برود، احتمالا تغییر خاصی را در بازار شاهد نخواهیم بود.

در مجموع، می توان این طور نتیجه گرفت که قرار نیست در بازار تغییر خاصی را ببینیم. اگر قصد خرید مقاطع فولادی را دارید، احتمالا صبرکردن برای کاهش قیمت گزینه چندان مناسبی نباشد. چراکه در شرایط رکود، نوسان قیمت خاصی را شاهد نخواهیم بود. به هر ترتیب، اگر برای اجرای پروژه های خود به میلگرد، تیرآهن و ... نیاز دارید، می توانید از خدمات اصفهان آهن به عنوان یکی از شرکت های معتبر و با سابقه این حوزه استفاده کنید. برای شروع، کافیست به سایت ما سر بزنید یا با شماره تماس 03134045 تماس بگیرید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.