کد خبر : 45622 / /
/

چرا به گرگان سفر کنیم؟

چرا به گرگان سفر کنیم؟

 

تصور کنید سوار قطاری بشوید و باگذر از مسیری زیبا به سمت مقصدی بهشتی در دل جنگل‌های سرسبز و متراکم حرکت کنید. مقصدتان هم شهری قدیمی با طبیعتی بی‌نظیر و آب‌ و هوای معتدل است که به هر طرف میروید جنگلی پیش ‌رویتان قرار دارد.  به نظرتان مقصد این قطار باید کدام شهر باشد؟ اگر پاسختان گرگان است، پس با ما هم‌نظر هستید. با بلیط قطار گرگان خود را به یک بهشت زمینی دعوت کنید. برای سوارشدن به این قطار رویایی آماده شوید و با سفر به گرگان، شهر 6000 ساله‌ی سرسبز ایران را ببینید و از زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های تاریخی آن لذت ببرید.

 

 

 

جاذبه‌های طبیعی گرگان

شهرهای خطه‌ی شمالی ایران را با جنگل‌ها و آبشارهایشان می‌شناسیم و گرگان هم از این قائده مستثنا نیست. قدمت جنگل‌های هیرکانی گرگان به 40 میلیون سال می‌رسد. این جنگل‌ها گرگان را به یکی از سرسبزترین شهرهای ایران تبدیل کرده‌ است که همین گزینه برای این‌که تصمیم بگیرید بلیط قطار تهیه و به گرگان سفر کنید، کفایت می‎کند.

 

جنگل ناهارخوران

جنگلی در 4 کیلومتری جنوب گرگان که با وجود گونه‌های متنوع گیاهی و آب‌ و هوای معتدل، گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند. جاده‌ی ناهارخوران که منتهی به این جنگل می‌شود یکی از پرترددترین جاده‌های گرگان است که باتوجه به زیبایی خاص این جنگل در فصول مختلف سال، کاملا بدیهی است که گردش در این منطقه جز گزینه‌های پرطرفدار مسافران و مردم محلی گرگان باشد.

 

پارک جنگلی النگ‌دره

در مسیر جنگل ناهارخوران به پارک جنگلی النگ‎دره می‌رسیم که با وجود رودخانه و چشمه درون خود، به‎عنوان یکی از 7 منطقه‎ی نمونه در گردشگری ایران انتخاب شده ‎است.

 

روستای زیارت

اگر جاده‌ی جنگل ناهارخوران را تا انتها بروید به روستای زیارت می‌رسید که در آن می‌توانید از چشمه آبگرم، آبشار دوقلو و چشم‌اندازهای بی‌نظیر این روستا لذت ببرید. روستای زیارت یکی از 10 روستای تاریخی است که خانه‌های آن ثبت ملی شده است.

 

روستای توشن

بعد از گذر از جنگل النگ‌دره به روستای بهشتی توشن می‌رسیم. بعد از سفر به این روستا می‌توانید از جنگل‎های این منطقه، آب‎بندان، سد، دریاچه و ماهیان متفاوت در دریاچه لذت ببرید.

 

جاذبه‌های تاریخی گرگان

با خرید بلیط قطار گرگان، سفری طبیعتی تاریخی را پیش ‌رو خواهید داشت. گرگان یکی از شهرهای کهن ایران است که در گذشته به نام استرآباد شناخته می‌شد. آثار تاریخی به‌جامانده در این شهر مربوط به دوران مختلف تاریخی است که در ادامه تعدادی از آن‎ها را برای داشتن یک سفر کامل به گرگان معرفی می‌کنیم:

 

خانه‌های تاریخی گرگان

اگر به بناهای تاریخی علاقه دارید، با خرید یک بلیط قطار گرگان به این شهر سفر کنید و از خانه‌های تاریخی نظیر سرای سرای باقری‌ها، خانه‌ی تاریخی شیرنگی، مجموعه‌ی تاریخی تقوی و خانه‌ی خراسانی بازدید کنید. تمام این خانه‌ها در محله‌ی سرچشمه‌ی گرگان قرار دارند که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های این شهر است.

 

دیوار دفاعی گرگان

می‌دانستید بعد از دیوار چین، بزرگ‌ترین دیوار دفاعی جهان متعلق به ایران و شهر گرگان است؟ پیشینه‌ی تاریخی آغاز ساخت این دیوار به یزدگرد اول می‌رسد. به دلیل وجود سنگ‌های سرخ، مردم محلی این دیوار را به ‌نام مار سرخ هم می‌شناسند. برای دیدن این جاذبه‎ی منحصربه‌فرد ایران، بلیط قطار گرگان را تهیه و به تاریخ چند هزار ساله‌ی این سرزمین سفر کنید.

22

 

 

امامزاده‌های گرگان

امامزاده‌های قدیمی گرگان علاوه‎بر این‌که در دسته‌ی جاذبه‎های مذهبی جای می‌گیرند، به عنوان آثار تاریخی این منطقه هم محسوب می‌شوند. از جمله‌ی این امامزاده‌ها می‌توان به امامزاده طیب، امامزاده نه تن، امامزاده عبدالله و حرم سید ابراهیم اشاره کرد.

 

چطور به گرگان سفر کنیم؟

برای سفر به گرگان با توجه به زمان‌بندی و برنامه‌ریزی خود می‌توانید از راه‌های مختلف زمینی، ریلی و هوایی به این شهر سفر کنید. اما اگر مسیر سفر هم به ‌اندازه‎ی مقصد آن برایتان مهم است، خرید بلیط قطار گرگان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با قطار گرگان شما از مسیرهای بسیار زیبا و سرسبزی عبور خواهید کرد که خاطره‌ی سفر را برایتان به‌یادماندنی خواهد کرد. در این مسیر شما از پل ورسک، تونل گدوک و پل راه‌آهن تپه عبور خواهید کرد. ایستگاه‌های قطار در مسیر تهران به گرگان هم شامل ورامین، پیشوا، فیروزکوه، شیرگاه، قائم‌شهر، ساری، نکا، بهشهر، بندرگز، بندر ترکمن و در نهایت گرگان است. ایستگاه قطار گرگان هم یکی از ایستگاه‌های قدیمی ایران که در سال 1306 هنگام تاسیس راه‌آهن سراسری ایران ساخته شد.

23

 

گرگان را با فلای تودی ببینید

استان گلستان در کنار گیلان و مازندران از شهرهای سرسبز شمالی ایران است که کمتر از دو استان دیگر مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد. اما این استان با داشتن جنگل‌های متراکم و طبیعتی فوق‌‎العاده، مقصدی دوست‌داشتنی برای علاقه‌مندان به طبیعت شمالی ایران است. گرگان به‌عنوان مرکز این استان از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است و ما سعی کردیم در این مطلب به تعدادی از این جاذبه‌ها اشاره کنیم تا قبل از خرید بلیط قطار گرگان، برای روزهای سفرتان برنامه‎ریزی داشته باشید. برای سفر به گرگان می‌توانید از فلای تودی بلیط قطار گرگان را تهیه و خودتان را برای یک سفر هیجان‌انگیز آماده کنید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.