کد خبر : 42600 / /
/

نحوه تشخیص روغن حیوانی اصل

نحوه تشخیص روغن حیوانی اصل

 

 

تست و تشخیص روغن حیوانی اصیل کرمانشاهی از دو طریق امکان پذیر است.

در روش اول که شامل روش های علمی میشود نتیجه آزمایش بسیار دقیق خواهد بود و امکان تقلب و خطا بسیار کم است. معایب این روش ها زمانبر بودن و هزینه بر بودن حصول نتیجه میباشد و مزایای آن دقیق بودن نتیجه میباشد.

روش دوم تشخیص روغن حیوانی اصل شامل روش های تجربی و روش هایی است که به باور عموم دارای نتایج صحیحی است در صورتی که اینطور نیست و نتایج ممکن است اشتباه باشد. مزیت روش های تجربی سرعت حصول نتیجه و عیب این روش ها احتمال خطا در نتایج میباشد.

در سایت روغن کرمانشاهی آرتیشو به صورت کامل در خصوص تشخیص روغن حیوانی اصل (کلیک کنید) توضیح داده شده ولی در ادامه به صورت کلی نوشته شده است.

روش اول: تشخیص علمی اصالت روغن حیوانی

در روش اول یا همان روش های علمی ما دو تست اصلی برای تشخیص روغن حیوانی داریم. هردو تست باید توسط آزمایشگاه و بویژه آزمایشگاه های مرجع غذا و دارو انجام شود. آزمایش اول ، آزمایش اندیس رایشر میباشد. هرچقدر اندیس روغن حیوانی بالاتر باشد(بازه بین 0 تا 30) نشان دهنده خالص بودن روغن است. در حقیقت بسته به خواسته مشتری اندیس های بالای 24 هم جزو روغن های خالص محسوب میشوند.

آزمایش علمی دیگر تشخیص روغن حیوانی آزمایش پروکسی میباشد. این آزمایش نشان دهنده میزان اکسیده شدن روغن حیوانی و یا به زبان ساده تر در معرض هوا بودن روغن حیوانی را نشان میدهد.

ویژگی ها و معایب تشخیص روغن حیوانی به روش علمی

ویژگی اصلی این روش ها دقیق بودن نتایج است به گونه ای که بسیاری شرکت ها برای خرید عمده و یا صادراتی به این روش ها استناد میکنند.

عیب اصلی این روش ها مخصوصا برای مصرف کننده جزیی اول زمان بر بودن و دوم هزینه بر بودن این روغن هاست.عیب دیگر این روش ها این است که شما نمیتوانید تشخیص دهید که روغن چه نوع گاوی ، گوسفندی و یا مخلوط میباشد.

 

7

روش دوم:تشخیص تجربی اصالت روغن حیوانی

این روش شامل چندین نوع مختلف آزمایش است که به صورت تجربی و دهان به دهان بین مردم رایج میباشد. تعداد روش های تجربی تشخیص روغن حیوانی زیاد میباشد ولی در زیر به چند نمونه اشاره میکنیم.

مالیدن روغن حیوانی روی کف دست

مقدار بسیار کمی از روغن حیوانی را کف دست مالیده ، روغن حیوانی اصل باید به سرعت با گرمای کف دست ذوب شده و هیچ گونه بافت جامدی از آن روی دست باقی نماند. بعد از حدود 20 دقیقه همین مقدار روغن هم تا حدود زیادی جذب پوست شده.

 

8

عطر و طعم روغن حیوانی

عطر و طعم روغن حیوانی اصل باید همه پسند باشد. عطر روغن حیوانی اصل بسیار خوش رایحه است و به هیچ وجه بوی تندی ، بوی تیزی ، بوی پشم نمیدهد.

ویژگی ها و معایب روش تجربی تشخیص روغن حیوانی

ویژگی اصلی این روش ها رسیدن سریع به نتیجه و عدم هزینه میباشد. عیب اصلی روش های تجربی خطا در حصول نتیجه میباشد و در بسیاری از موارد نمیتوان روی این نتایج حساب کرد.

بهترین روش خرید روغن حیوانی کرمانشاهی اصل

با توجه به موارد گفته شده بالا مشخص میشود که تشخیص روغن حیوانی اصل برای مشتریان جزیی عملا سخت و زمان بر میباشد. روش تجربی هم که با نتایج اشتباه همراه است. پس بهترین راه ، تهیه از مرجع معتبر خرید روغن حیوانی میباشد که از کرمانشاه به کل کشور ارسال کنند.

معتبرتین مراجع خرید روغن حیوانی کرمانشاهی اصل در زیر لیست شده اند.

  1. وب سایت مرجع روغن حیوانی کرمانشاهی(https://roghanheyvani.com)
  2. وب سایت روغن کرمانشاهی آرتیشو( https://artishoo.com)
  3. پلتفرم دیجی کالا فروشگاه روغن کرمانشاهی آرتیشو
  4. پلتفرم دیجی کالا غرفه محصولات کرمانشاهی آرتیشو

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.