کد خبر : 41815 / /
/

خرابی های رایج خودرو و لوازم یدکی مورد نیاز

خرابی‌های رایج خودرو چه مواردی هستند؟ لوازم یدکی رایج خودرو چند نوع دارند؟ در کدامیک از خرابی‌های خودرو از لوازم یدکی استفاده می‌شود؟ خودرو به عنوان یک وسیله حمل و نقل، نقش مهمی در رفت و آمد و تردد راحت ما ایجاد می‌کند. بیشتر ما در طول روز بارها و بارها از خودروی خود استفاده می‌کنیم تا از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر در فاصله دور یا نزدیک برویم.

 

 

در کنار تمام مزایا و آسایشی که خودروها برای ما فراهم می‌کنند، یک مشکل بزرگ در استفاده از این وسیله وجود دارد و آن، خرابی خودرو در اثر استفاده نامناسب یا عدم رسیدگی و سرویس به موقع قطعات آن است. این خرابی‌ها اغلب با صرف هزینه زیاد و دردسر فراوان جهت پیدا کردن تعمیرکار تعمیر می‌شوند. البته در صورتی که پیش از بروز خرابی به خودروی خود رسیدگی کنیم، احتمال بروز چنین مشکلاتی کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل این مطلب را به بررس خرابی های رایج خودرو و لوازم یدکی مورد نیاز برای رفع این خرابی‌ها اختصاص داده‌ایم.

اگر نیاز به خرید قطعات یدکی خودرو دارید میتوانید از سایت لوازم یدکی خودرو اینفویدک استفاده نمایید. در این سایت اطلاعات فروشندگان لوازم یدکی از سرار کشور به خصوص تهران، مشهد،اصفهان و ... قرار گرفته تا شما بتوانید به راحتی با این فروشندگان لوازم و قطعات یدکی خودرو در ارتباط باشید.

 

خرابی‌های رایج خودرو چه مواردی هستند؟

خواه راننده‌ای حرفه‌ای باشید و خودرو ابزار کار و منبع درآمد شما باشد و خواه در موارد خاص و صرفا برای رفت‌ و آمد تا محل کار و خریدهای روزمره از خودرو استفاده کنید، باید با خرابی‌های رایج خودرو آشنایی داشته باشید تا در صورت مشاهده علائم آن‌ها، اقدام درست را به موقع انجام دهید.

خرابی و مشکلات این وسیله بسته به اینکه خودروی شما چه مدلی باشد، چقدر کار کرده باشد و رسیدگی شما به چه صورت باشد، متفاوت است اما بعضی از خرابی‌ها در انواع خودروها با هر میزان کاربردی احتمال بروز دارند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

۱. مشکلات باتری خودرو

باتری یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو است که سلامت آن برای راه‌اندازی و برق‌رسانی به سیستم داخلی و راه افتادن خودرو الزامی است. این بخش از خودرو با افزایش سن خودرو و کارکرد بیشتر با آن فرسوده شده و توان خود را از دست می‌دهد. به علاوه باتری‌ها طول عمر مفیدی دارند که به سطح الکترولیت آن‌ها بستگی دارد و اگر به موقع شارژ نشده یا ضعیف شوند، احتمال از کار افتادگی و خرابی آن‌ها وجود دارد. از جمله مشکلات این قطعه می‌توان به خالی شدن باتری و خرابی آن اشاره کرد که معمولا در اثر عدم شارژ به موقع اتفاق می‌افتد.

۲. مشکلات ترمز

یکی دیگر از قطعات اصلی در خودروها ترمز است که برای توقف خودرو حین حرکت و کاهش سرعت استفاده می‌شود. کوچک ترین مشکل در این قطعه سلامت راننده و مسافران به خطر می‌اندازد، بنابراین رسیدگی و چکاپ به موقع ترمز و سیستم وابسته به آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

از جمله مشکلات رایج ترمز که در تمام مدل‌های خودرو رخ می‌دهد، مواردی مانند نیمه کار کردن ترمز، سایش بیش از حد صفحه‌های ترمز، لغزش در زمان ترمز گرفتن و صدای غیرعادی در زمان ترمز را می‌توان نام برد که هر کدام نشان از مشکل در بخشی از این سیستم دارند برای مثال اگر هنگام ترمز گرفتن صدای غیرعادی در خودرو ایجاد می‌شود احتمالا مشکلی مانند سایش صفحات یا لغزش صفحات ترمز به وجود آمده است.

۳. مشکلات روغن موتور

از دیگر مشکلات و خرابی‌های رایج در خودروها می‌توان به مشکلاتی که با روغن موتور به وجود می‌آید، اشاره کرد. روغن موتور برای افزایش طول عمر و سلامت موتور خودرو استفاده می‌شود و برای هر مدل ماشینی یک نوع مناسب از آن وجود دارد.

تمام رانندگان باید با روغن مناسب خودروی خود آشنایی داشته باشند و تنها از نوع مناسب این محصول برای خودرو استفاده کنند. استفاده از روغن نامناسب باعث کاهش عمر موتور خودرو می‌شود. مشکلات روغن موتور معمولا با نشانه‌هایی مانند افزایش مصرف سوخت، خروج دود بیش از اندازه از خودرو، تولید بوی روغن سوخته بعد از روشن کردن خودرو و روغن‌ریزی زیر خودرو قابل تشخیص هستند.

۴. خرابی گیربکس

گیربکس از دیگر اجزای مهم خودروها است که قدرت موتور را به چرخ‌ها منتقل کرده و باعث حرکت آن‌ها می‌شود. این بخش از خودرو در اثر استفاده مداوم و افزایش سن خودرو فرسوده و خراب می‌شود و در صورت خرابی مشکلات متعددی برای خودرو ایجاد می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به لرزش خودرو، نویز و صدا هنگام تعویض دنده، ترمز گیربکس و گیر کردن دنده اشاره کرد.

۵. لرزش فرمان

یکی دیگر از مشکلات رایج در خودروها، لرزش فرمان است. این مشکل دلایل مختلفی مانند تراز نبودن چرخ‌ها یا آسیب دیدگی بلبرینگ دارد. به علاوه اگر یکی از چرخ‌ها به خصوص چرخ‌های جلویی کم باد شده باشد هم احتمال لرزش فرمان خودرو وجود دارد.

لوازم یدکی رایج و پرمصرف در خودروها

خودرو از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل می‌شود که بخشی از آن‌ها قطعات اصلی و بخشی لوازم و قطعات یدکی هستند. لوازم یدکی برای عملکرد بهتر خودرو، تکمیل قطعات اصلی و محافظت از بخش‌های اصلی خودرو استفاده می‌شود و تنوع بالایی دارند.

از مهم‌ترین لوازم یدکی خودرو می‌توان به چراغ‌های عقب خودرو، مه شکن‌ها، درب سوپاپ، کمک فنرها، سنسور دور، پوسته داشبورد، واشر جات خودرو، فیلترهای روغن موتور و هواکش، کارتر روغن موتور و گیربکس، شاتون و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. لوازم یدکی خودرو تنوع بالایی دارند و آشنایی با تمام آن‌ها حتی برای برخی رانندگی قدیمی هم امکان‌پذیر نیست اما در صورتی که خودروی شما خرابی رایجی داشته باشد که به قطعات و لوازم یدکی مربوط باشد باید با این قطعات هم آشنایی داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی خرابی های رایج خودرو و لوازم یدکی مورد نیاز برای رفع این خرابی‌ها و سرویس و رسیدگی به خودرو پرداختیم. اگر به تازگی خودرویی خریداری کرده‌اید، مطالعه این مطالب کمک می‌کند تا با مشکلات رایج خودروی خود آشنایی داشته باشید و در صورت بروز خرابی، سرویس و رسیدگی را به موقع انجام دهید. این موضوع علاوه بر افزایش طول عمر خودرو و کمک به عملکرد بهتر آن در کاهش هزینه‌های شما نیز تاثیر زیادی دارد.

علاوه بر این میتوانید از وبسایت اینفویدک infoyadak.ir نیز نزدیکترین فروشگاه لوازم یدکی را پیدا کرده و قطعات مورد نیاز خود را تهیه کنید.

سوالات متداول

۱. خرابی های رایج خودرو چه مواردی هستند؟

مشکلات باتری نظیر خالی شدن یا قطعی جریان برق، لغزش فرمان، مشکلات جعبه دنده و گیربکس، مشکلات سیستم ترمز و بسیاری موارد دیگر جزو خرابی‌های رایج خودرو هستند.

۲. مزیت آشنایی با خرابی های رایج خودرو و لوازم یدکی خودرو چیست؟

آشنایی با خرابی های رایج خودرو و لوازم یدکی رایج و پرکاربرد در خودروها کمک می‌کند که  در صورت بروز در این قطعات، اقدامات لازم برای رسیدگی به موقع انجام شوند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.