کد خبر : 41642 / /
/

یک استاد علوم سیاسی دانشگاه در گفت‌وگو با خبر۲۴:

رعایت قانون حجاب برای همه افراد الزامی است/ بی‌حجابی منجر به فروپاشی خانواده خواهد شد

یک استاد علوم سیاسی دانشگاه گفت: بی‌حجابی، بزرگترین باخت برای زنانی است که می‌خواهند به خانواده خود وفادار باشند. حاکمیت برای پاسداری از نهاد خانواده وظیفه دارد و برای پاسداری از شریعت باید این قانون را جدی بگیرد.

رعایت قانون حجاب برای همه افراد الزامی است/ بی‌حجابی منجر به فروپاشی خانواده خواهد شد
 
 
 
محمدصادق کوشکی، استاد علوم سیاسی دانشگاه، در گفت‌وگو با خبر۲۴ در خصوص رعایت قانون حجاب گفت: بحث حجاب و عفاف یکی از واجبات دینی است و در حال حاضر نیز به نوعی واجب سیاسی است. جامعه ایران از گذشته تاکنون خانواده‌محور است. این خانواده‌محوری ربطی به اسلام و ادیانی که در این سرزمین وجود داشته ندارد؛ چراکه در حال حاضر نیز هموطنان ارمنی، زرتشتی و پیروان سایر ادیان نیز بر اهمیت خانواده و محوریت آن تاکید دارند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: خانواده‌محوری ایجاب می‌کند که حریم حیا و وفا در خانواده حفظ شود؛ چراکه عامل و حرکتی که زمینه‌ساز بی‌حیایی و بی‌وفایی و خیانت زوجین شود، منجر به فروپاشی خانواده می‌شود.
کوشکی تاکید کرد: خانواده سلول جامعه ایران است. اگر خانواده دچار فروپاشی شود، جامعه ایران فرو خواهد ریخت؛ بنابراین در چنین شرایطی، قانونگذار به درستی بحث حجاب را که یک واجب شرعی است تبدیل به قانون کرده که با فرهنگ ایرانی نیز سازگار است.

وی ادامه داد: تصاویر زنان ایرانی از زمان قاجار تاکنون نشان می‌دهد زنان مسلمان، ارمنی، زرتشتی و غیره همه محجبه بودند. بنابراین قانون حجاب ضابطه و ضامن را گذاشته است و مجریان قانون نیز باید آن را جدی بگیرند و برای آن‌ها تفاوتی نکند که طرف مقابل بازیگر است یا فردی مشهور و یا فردی گمنام.

این کارشناس تصریح کرد: احترام به قانون، نماد یک جامعه متمدن است. آن هم قانونی که هدفش پاسداری نهاد خانواده است. ممکن است برخی بگویند دین نداریم و به این دلیل نمی‌خواهیم حجاب را رعایت کنیم اما همین افراد نیز باید قانون حجاب را رعایت کنند؛ چراکه بی‌حجابی موجب فروپاشی خانواده‌ها خواهد شد.

کوشکی تصریح کرد: بی‌حجابی، بزرگترین باخت برای زنانی است که می‌خواهند به خانواده خود وفادار باشند. حاکمیت برای پاسداری از نهاد خانواده وظیفه دارد و برای پاسداری از شریعت باید این قانون را جدی بگیرد. اگر قانون حجاب جدی گرفته شود، درصد زنان ایرانی که از این قانون تمکین نکنند کم خواهد بود؛ چراکه جامعه ایران قانون‌ستیز نیست. بنابراین از نیروی انتظامی و قوه قضاییه می‌خواهیم که این قانون را جدی بگیرند. هیچ مصلحتی بالاتر از قانون در این جامعه متمدن وجود ندارد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.