کد خبر : 41047 / /
/

چگونه لکه چای و قهوه را از روی فرش پاک کنیم؟

چگونه لکه چای و قهوه را از روی فرش پاک کنیم؟

 

قطعا برای شما هم پیش آمده که فنجان چای و یا قهوه تان به دلایل مختلف بر روی فرش واژگون شده باشد. در این زمان چه می کنید؟ قطعا می دانید که مهمترین نکته برای برطرف کردن لکه ها پاکسازی کامل آن در کوتاه ترین زمان ممکن بعد از ایجاد آنها است. به طور معمول زمانی که لکه ها مدت زمان زیادی از ایجادشان می گذرد به داخل بافت فرش و بین الیاف نفوذ کرده و خشک شده اند. این امر کار نظافت و تمیز کاری را دشوار می کند و در برخی از موارد حتی ممکن است که با روشهای خانگی قابل پاک کردن نباشند و نیاز به سپردن فرش به یک قالیشویی معتبر در کرج ، تهران و هر شهر دیگری باشد. بهتر است درصورتی که لکه با روش های معمول خانگی برطرف نشد از بکارگیری روش هایی که مطمئن نیستید بپرهیزید و کار را به یک قالیشویی معتبر بسپارید.

مراحل پاک کردن لکه چای و قهوه از فرش:

  1. محل لکه را خشک کنید: هر چه سریعتر پس از ریختن چای یا قهوه بر روی فرش، به پاک کردن آن بپردازید احتمال پاک شدن آن بیشتر است. ابتدا با دقت لکه را تمیز کنید و سعی کنید تا حد امکان مایعات را بوسیله یک دستمال تمیز و یا دستمال کاغذی از روی فرش خشک کنید.
  2. دفترچه راهنمای فرش را مطالعه کنید: درصورتیکه فرش شما  دفترچه دارد حتما آن را مطالعه کنید و به کمک آن یک شوینده مناسب برای فرش خود انتخاب کنبد تا ضمن پاک کردن کامل لکه آسیبی به الیاف آن وارد نکند. اگر دفترچه فرش را در دسترس ندارید دقت کنید که قبل از استفاده از هر نوع پاک کننده، روی یک ناحیه کوچک از فرش تست کنید تا مطمئن شوید که رنگ یا بافت فرش تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. یکی از بهترین راه ها استفاده از شامپو فرش های استاندارد موجود در بازار است.

 

  1.  دستمال را از بیرون لکه به داخل آن بکشید: برای جلوگیری از پخش شدن لکه بهتر است دستمال را از بیرون لکه به سمت داخل بکشید و از کشیدن آن به چپ و راست اجتناب کنید. در صورتیکه دستمال شما نیاز به تعویض دارد آن را تعویض کنید تا لکه پخش نشود. ضمنا برای پاک کردن لکه از دستمال نرم استفاده کنید و از کشیدن دستمال با فشار بر روی فرش خودداری کنید. این کار ممکن است به الیاف فرش آسیب وارد کند.
  2. محل لکه را آبکشی کنید: در صورت امکان محل لکه را ابکشی کنید و تمام مواد شوینده را به طور کامل خارج کنید. در صورتیکه مواد شوینده در بین الیاف فرش بماند ممکن است در دراز مدت احتمال پوسیدگی ان بیشتر شود.
  3. فرش را خشک کنید: بعد از آبکشی اجازه دهید فرش کاملا خشک شود. بهتر است فرش را در محیط باز( بدون تابش مستقیم نور خورشید) یا محلی با تهویه مناسب قرار دهید تا کاملا خشک شود. خشک نشدن فرش احتمال رشد باکتری ها و قارچ ها را در بین الیاف فرش بالا می برد و باعث ایجاد بوی نامطبوع در فرش کی شود.
  4. مراجعه به حرفه‌ای: در صورتی که لکه بسیار قدیمی باشد و روش‌های معمول پاکسازی نتیجه ندهد، بهتر است به یک قالیشویی مجاز و حرفه‌ای مراجعه کنید. مجموعه های قالیشویی دارای تجهیزات و محصولات ویژه هستند که می‌توانند انواع لکه را بدون آسیب رساندن به بافت آن به خوبی پاک کنند.

2

 

 

شوینده های مناسب برای پاک کردن لکه قهوه و چای از روی فرش

  1. محلول آب و مایع ظرفشویی: می‌توانید مقداری آب را با مقدار کمی مایع ظرفشویی مخلوط کنید و از این محلول برای پاک کردن لکه‌ها استفاده کنید. این محلول معمولاً برای لکه‌های تازه و کوچک مؤثر است و معمولا آسیبی به بافت فرش وارد نمی کند.
  2. محلول سرکه سفید و مایع ظرفشویی: محلول آب، سرکه سفید و مقدار کمی مایع ظرفشویی نیز می‌تواند برای پاک کردن لکه‌های قهوه و چای مفید باشد. این محلول می‌تواند به خوبی لکه‌ها را برطرف کند. اگر با انجام یک بار پاکسازی لکه به طور کامل پاک نشد شما می توانید چند بار این کار را چند بار تکرار کنید. البته در صورتیکه لکه خیلی قدیمی باشد ممکن است آثار کمی از آن بر جای بماند. در این صورت بهتر است فرش خود را به خدمات قالیشویی بسپارید.
  3. شوینده‌های مخصوص فرش: در بازار، محصولات خاصی برای شستشو و پاکسازی فرش موجود است. این شوینده‌ها معمولاً به طور خاص برای فرش ساخته شده‌اند و قدرت پاک کنندگی بالایی دارند. توجه داشته باشید که دستورالعمل روی بسته‌بندی را به دقت مطالعه کنید و طبق آن به شکل گام به گام عمل کنید.
  4. محلول جوش شیرین و مایع ظرفشویی: جوش شیرین یک پاک کننده خانگی بسیار قوی است. برای پاک کردن لکه چای و قهوه می توانید از ترکیب جوش شیرین، آب و مقداری مایع ظرفشویی استفاده کنید. محلول را روی لکه اسپری کنید و اجازه دهید چند دقیقه روی لکه باقی بماند. سپس بوسیله یک دستمال مرطوب و تمیز لکه را پاک کنید. این کار را می توانید چند بار تکرار کنید تا لکه ه طور کامل پاک شود.

 

بهترین قالیشویی در کرج

3

 

قالیشویی خوشنام یکی از مجموعه های فعال قالیشویی در ماهدشت و سایر نقاط کرج است. این مجموعه با توجه به کیفیت و تنوع خدماتی که برای مشتریان خود ارائه می نماید به عنوان بهترین قالیشویی در کرج شناخته می شود. مجموعه خوشنام در کرج خدمات متنوعی شامل قالیشویی ( شستشوی انواع فرش دستبافت، ماشینی، ابریشم، گل ابریشم و تابلوفرش)، شستشوی انواع مبلمان استیل و راحتی، رفوی حرفه ای انواع فرش و ریشه زنی در محدوده کرج را به مشتریان خود ارائه می کند. این مجموعه با بهره گیری از سال ها تجربه در کنار پرسنل متخصص و حرفه ای، تجهیزات کاملا به روز و تمام اتوماتیک و شوینده های استاندارد و ضد آلرژی خدماتی با کیفیت بسیار بالا به مشتریان خود ارائه می کند.

شعب قالیشویی خوشنام در کرج:

مجموعه خوشنام در تمام مناطق کرج آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می باشد. قالیشویی در باغستان، مهرشهر، فردیس، عظیمیه، دهقان ویلا، مهر ویلا، محمدشهر، اندیشه، گلشهر و بسیاری نقاط دیگر در کرج برخی از شعب این مجموعه می باشد.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.