کد خبر : 40540 / /
/

مؤلفه های اساسی پایان نامه کارشناسی ارشد

مؤلفه های اساسی پایان نامه کارشناسی ارشد

 

هنگام شروع به نوشتن پایان نامه، انتخاب موضوع برای پایان نامه که قبلاً به طور گسترده مورد بررسی قرار نگرفته است، بسیار مهم است. این امر نیاز به جستجوهای کامل در اینترنت، مشاوره با مشاور شما و بهره برداری از منافع خود در زمینه تحصیلی شما دارد. هنگامی که یک موضوع را انتخاب کردید ، مرحله بعدی ارائه یک پیشنهاد خلاصه محتوای پایان نامه شما است. این پیشنهاد توسط اعضای هیئت علمی دانشگاهی که موضوع تحقیق و سؤالات تحقیق را ارزیابی می کنند، بررسی می شود.

 

پس از تصویب این پیشنهاد ، بسیاری از دانشجویان از این سوال که چگونه شروع به نوشتن پایان نامه خود کنند یا از کجا شروع کنند سردرگم می مانند. برای این منظور در اینجا به مؤلفه های اساسی پایان نامه کارشناسی ارشد می پردازیم.

فصل های کارشناسی ارشد

 به عبارت دیگر ، دانشجویان مشتاق که قصد انجام پایان نامه کارشناسی ارشد خود را دارند ، باید خود را با فصل های پایان نامه کارشناسی ارشد آشنا کنند و به آنها امکان می دهند تا در بازه زمانی مشخص ، در جهت تکمیل پایان نامه خود تلاش کنند. بخش فصل برای پایان نامه کارشناسی ارشد از نزدیک به مؤلفه های اصلی یک مقاله تحقیقاتی اما به روشی جامع تر شبیه است..

چکیده

چکیده خلاصه ای از جنبه های اصلی و مهم پایان نامه کارشناسی ارشد است. معمولاً در یک پاراگراف واحد تقریباً 300 کلمه نوشته شده است و به طور متوالی بخش هایی مانند هدف کلی ، مشکل تحقیق ، یافته های اصلی ، تجزیه و تحلیل داده ها و کلمات کلیدی را پوشش می دهد. چکیده یک فصل از پایان نامه در نظر گرفته نمی شود بلکه به عنوان مقدمه ای برای آشنایی خوانندگان با موضوع و یافته های پایان نامه است.

فصل 1 مقدمه

هر فصل از پایان نامه با مقدمه آغاز می شود. حتی فصل اول باید قبل از ارائه بیانیه مشکل ، با یک مقدمه مختصر آغاز شود. دانشجو پس از توضیح دلیل منطقی در انتخاب موضوع ، باید ضرورت پرداختن به موضوع را از دیدگاه های مختلف کشف کند و برنامه های دنیای واقعی خود را توصیف کند. تعیین اهداف تحقیق ، فرضیه ها و ارائه توضیحات از اصطلاحات کلیدی مراحل بعدی در نوشتن این فصل است.

فصل 2: بررسی ادبیات

فصل 2 پایان نامه کارشناسی ارشد به بررسی ادبیات اختصاص یافته است. در این بخش توضیحات مفصلی در مورد نظریه ها و دیدگاه های متخصصان در مورد موضوع ارائه شده است. سبک نوشتن این فصل بسیار مهم است ، زیرا محتوا نباید صرف تولید مثل کتاب ها و مقالات دیگر باشد. درعوض ، باید خلاصه ای از درک دانشجو باشد ، همراه با مراجعه صحیح در پایان هر پاراگراف.

فصل 3: روش شناسی

فصل 3 بر روش تحقیق ، شامل هر دو روش تحقیق کمی و کیفی است. این فرایند جمع آوری داده ها ، نمونه برداری ، اندازه گیری متغیر و اعتبار و قابلیت اطمینان ابزارهای تحقیقاتی را برای اطمینان از نتایج به دست آمده معتبر و قابل تعمیم توضیح می دهد. این فصل با هدف گسترش یافته های تحقیق انجام شده است.

فصل 4: تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم پایان نامه به یافته های ناشی از تجزیه و تحلیل داده ها می پردازد و آنها را از طریق جداول و نمودارهای توصیفی ارائه می دهد. علاوه بر این ، این فصل هر فرضیه را بر اساس اطلاعات حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها ارزیابی یا رد می کند. دانشجوان آگاهی از مقاله نوشتن می توانند با استفاده از اطلاعات ارائه شده در فصل 4 ، پایان نامه خود را به یک مقاله تحقیق تبدیل کنند.

نتیجه گیری

فصل نتیجه گیری خلاصه ای از یافته های اصلی را ارائه می دهد ، در مورد پیامدهای آنها بحث می کند و توصیه هایی را برای تحقیقات آینده ارائه می دهد. این باید یک بخش مختصر و جامع باشد که منعکس کننده اهداف و اهداف تعیین شده در مقدمه است.

منابع

لیستی از منابع برای تأیید منابع مشورت و ذکر شده در طول پایان نامه لازم است.

ضمائم

اگر مواد تکمیلی مرتبط باشد اما در بدنه اصلی پایان نامه گنجانده نشده باشد ، می تواند در بخش ضمائم گنجانده شود. این ممکن است شامل نظرسنجی ها ، رونوشت های مصاحبه یا جداول داده اضافی باشد.

قدردانی

بخش تأییدیه ها به نویسنده اجازه می دهد تا از افراد یا سازمان هایی که در طی فرایند تحقیق کمک و پشتیبانی کرده اند ، قدردانی کند.

تقدیم به

صفحه تقدیم فرصتی برای تقدیم پایان نامه به افرادی است که نقش مهمی در زندگی نویسنده داشته اند ، مانند اعضای خانواده ، مربیان یا دوستان

5.

در پایان ، پایان نامه کارشناسی ارشد شامل مؤلفه های مختلفی است که به ساختار و انسجام کلی آن کمک می کند. دانشجوان با آشنایی با خود با این مؤلفه ها ، می توانند به طور مؤثر برنامه ریزی و نوشتن پایان نامه خود را در دستورالعمل های مشخص انجام دهند. پیروی از قالب و دستورالعمل های مقرر در دانشگاه یا بخش ضمن حفظ اصالت و خلاقیت در ارائه یافته های تحقیق ضروری است.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.