کد خبر : 40105 / /
/

۷ اثر معجزه آسای نوشیدن قهوه بر مغز

اغلب افراد به دنبال دوستانی می‌گردند که در کنار آن‌ها از زندگی لذت برده و خاطراتی به یادماندنی را ثبت کنند؛ از طرفی مفید بودن و یاری رساندن این دوستان به فرد، اهمیت بسیار زیادی دارد چراکه زندگی ایشان را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۷ اثر معجزه آسای نوشیدن قهوه بر مغز

 

قهوه یکی از بهترین دوستانی است که هر فرد می‌تواند در زندگی خود داشته باشد؛ این‌ نوشیدنی‌ جذاب، علاوه بر رقم زدن حالی خوب و سرشار از انرژی برای هر شخص، به حفظ سلامت در آن‌ها نیز کمک بسیاری می‌کند.

تحقیقات بسیاری بر روی قهوه انجام شده و کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که اثر معجزه آسای نوشیدن قهوه بر مغز، یک تجربه متفاوت و جدید است و هر فرد در زندگی خود باید از این معجزه استفاده کند.

 

 

قهوه چه فوایدی برای مغز دارد؟

 

همان‌گونه که بیان شد، قهوه تاثیرات مثبت زیادی بر روی مغز دارد و علاقمندان می‌توانند با مصرف این‌ نوشیدنی پرخاصیت، از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شده و یک ذهن فعال داشته باشند.

از جمله مهم‌ترین فواید قهوه خوش طعم و عطر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1.قهوه خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد.

 

یکی از بیماری‌هایی که در چند مدت اخیر، بسیار شیوع پیدا کرده، آلزایمر است.

این بیماری در ابتدا به صورت کاملا خفیف بروز می‌کند و فرد بعضی از امور روزمره و غیر مهم را به فراموشی می‌سپارد، البته اوضاع بر این منوال باقی نمی‌ماند و پس از گذشت مدتی، شدت آلزایمر در شخص افزایش پیدا کرده و خاطرات مهمی را فراموش می‌کند.

این بیماری علاوه بر از دست رفتن حافظه بلند مدت و کوتاه مدت، منجر به اختلال تفکر و رفتار در فرد می‌شود و در حال حاضر هیچ راه مشخصی برای درمان آن وجود ندارد.

دانشمندان به تازگی کشف کرده‌اند که اختلالات حافظه رابطه‌ای مستقیم با تغذیه افراد دارد و با داشتن یک رژیم غذایی مناسب، می‌توان تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

قهوه یکی از مواد غذایی موثر در جلوگیری از آلزایمر به شمار می‌رود؛ بر این اساس، افرادی که به طور منظم و روزانه مقدار معینی قهوه مصرف می‌کنند تا ۶۵ درصد کم‌تر به این بیماری دچار می‌شوند.

 

2.قهوه حافظه کوتاه مدت را تقویت میکند

 

تحقیقات ثابت کرده که مصرف روزانه قهوه می‌تواند به تقویت حافظه کوتاه مدت کمک کند و ذهنی فعال برای شخص بسازد.

این ماده غذایی بر قسمتی از مغز که مربوط به حافظه می ‌شود تاثیر گذاشته و حافظه کوتاه مدت را تقویت می‌کند.

البته میزان اثرگذاری این ماده در هر بدن و فرد تا فرد متفاوت است و نمی‌توان قضاوت یکسانی‌ برای تمامی اشخاص داشت.

 

3.قهوه منجر به افزایش سطح انرژی در مغز میشود.

 

کافئین موجود در قهوه یک محرک بسیار قوی برای مغز محسوب می‌شود. درواقع سیستم عصبی مرکزی با دریافت کافئین با هرگونه خستگی و کسالت مبارزه کرده و سطح انرژی خود را افزایش می‌دهد.

به عبارت بهتر، کافئین موجود در قهوه، انتقال دهنده‌های عصبی به نام آنودوزین را مسدود می‌کند که در نتیجه آن، سایر انتقال دهنده‌های مغز از جمله عصب انتقال دهنده دوپامین فعال شده و سطح انرژی مورد نیاز در بدن فرد را تامین می‌کنند.

همچنین این ماده برای ورزشکاران نیز بسیار مفید است و ‌می‌تواند سطح انرژی ایشان را در حین ورزش کردن تا ۱۲ درصد افزایش دهد.

بنابراین افراد می‌توانند در صورت کسل بودن و خستگی بیش‌ از اندازه، فنجانی قهوه مصرف کنند تا این احساس نامطلوب در ایشان کاهش پیدا کند و در طول روز انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های خود داشته باشند.

 

4.قهوه از بروز افسردگی جلوگیری میکند

 

یکی دیگر از فواید شگفت‌انگیز قهوه برای مغز، کمک به جلوگیری کردن از افسردگی در فرد است. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف قهوه و بروز افسردگی یک رابطه متناقض دارند؛ در این صورت، کسی که قهوه مصرف می‌کند از این بیماری در امان خواهد بود و مغزی شاداب و‌ سرشار از انرژی خواهد داشت.

به بیان دیگر، افرادی که روزانه مقدار معینی از قهوه را نوش‌جان می‌کنند تا ۲۰ درصد خطر افسردگی را در خود کاهش داده و سلامت روان خویش را حفظ می‌کنند.

جالب است بدانید که هنوز علت دقیق این مسئله کشف نشده و نظریه دانشمندان بر این است که وجود ماده منحصر به فردی مانند کافئین در قهوه با تحریک انتقال دهنده‌های عصبی، فرمان شادی به مغز ارسال می‌کند.

 

5.قهوه مانع از زوال عقل در افراد میشود

 

زوال عقل یا دمانس، از جمله  بیماری‌هایی است مغز بعضی از افراد به آن دچار می‌شود و عموما در افراد میان‌سال به بالا اتفاق می‌افتد.

دانشمندان با بررسی زوایای مختلف این بیماری، متوجه شدند که مصرف قهوه ‌می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از این بیماری داشته باشد.

این نوشیدنی شگفت‌انگیز در بیماری دیابت نوع ۲ که ارتباط مستقیمی با زوال عقل دارد نیز موثر است، بنابراین می‌توان گفت که زوال عقل نیز به سادگی با نوشیدن قهوه کنترل می‌شود.

بنابراین افراد می‌توانند با مصرف ۳ الی ۵ فنجان قهوه، از بروز بیماری دمانس جلوگیری  کرده و زندگی‌ سرشار از حال خوب را تجربه کنند.

یکی از انواع قهوه، کپسول های قهوه می باشند که میتوانید به راحتی و به صورت بسته بندی شده از آن ها استفاده کنید برای خرید کپسول نسپرسو می توانید به سایت سام کیش مراجعه کرده و هر نوع از قهوه و یا کپسول های قهوه را خریداری کنید.

 

6.قهوه خطر ابتلا به پارکینسون را در فرد کاهش می‌دهد.

 

پارکینسون نوعی اختلال در سیستم عصبی فرد است که در نتیجه مرگ سلول‌های مغزی ترشح کننده دوپامین که برای حرکت ماهیچه‌ها مفید هستند آغاز می‌شود.

این بیماری یک اختلال حرکتی در افراد ایجاد می‌کند و موجب لرزش در بدن فرد می‌شود؛ باید گفت هیچ راه درمانی برای این بیماری کشف نشده است؛ بنابراین پیشگیری از آن، اهمیت بسیار زیادی دارد.

طبق بررسی‌های به عمل آمده، قهوه تا حد بسیار زیادی از بروز بیماری پارکینسون جلوگیری می‌کند، به عبارتی افرادی که روزانه حداقل ۳ فنجان قهوه مصرف می‌کنند تا ۲۹ درصد از این بیماری در امان خواهند بود.

کافئین شگفت‌انگیز، تاثیرات بسیار زیادی در محافظت از مغز دارد و به افراد در داشتن یک زندگی سلامت، کمک شایسته‌ای می‌کند.

 

 

قهوه چه فوایدی برای مغز دارد؟

 

قهوه یکی از مواد غذایی مفید و خوش‌ طعم به شمار می‌رود که به همین سبب به عنوان یک دوست خوب نیز شناخته می‌شود.

این نوشیدنی مفید، علاوه بر طعم لذیذ و‌ دوست‌داشتنی، فواید بسیار زیادی برای مغز دارد و موجب می‌شود تا افراد علاوه چشیدن یک طعم متفاوت، سلامت روانی خود را نیز تضمین کنند.

اصلی‌ترین دلیل مفید بودن قهوه، وجود ماده‌ای به نام کافئین در آن است که با تاثیر بر روی انتقال دهنده‌های عصبی، به مغز فرمان شادی و سلامتی صادر می‌کند و می‌تواند برای افراد مفید باشد.

از جمله فواید قهوه برای مغز عبارت‌اند از جلوگیری از ابتلا به آلزایمر، تقویت حافظه کوتاه مدت، افزایش انرژی، جلوگیری از افسردگی، جلوگیری از زوال عقل، جلوگیری از بیماری پارکینسون و... .

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.