کد خبر : 39624 / /
/

گفتگوی با حسام علی نژاد

ارزآوری پسر جوان ایرانی در دوران تحریم/ درآمد دلاری را همه دوست دارند!

حسام علی نژاد، متولد بیست و هشت دی هزار و سیصد و هفتاد و هفت، تهران، لیسانس آی تی، کارآفرین اینترنتی و یکی از پرمخاطبترین چهره های ایستاگرام در زمینه آموزش درآمد دلاری، با حسام علی نژاد گفتگویی چالشی داشته ایم که با هم می خوانیم.

ارزآوری پسر جوان ایرانی در دوران تحریم/ درآمد دلاری را همه دوست دارند!

 

در ابتدا از شکل فعالیتهایتان صحبت کنید.

 

کاری که ما انجام می دهیم این است که سه مجموعه مجزا کارها را شخصا پیش می برند و من مدیربت آنها را به عهده دارم، یک مجموعه پت شاپ است که ربطی به کاری که تخصصی روی درآمد دلاری انجام می دهیم ندارد، آن یکی شرکتی است که آنجا به شکل تخصصی روی انجام پروژهای دلاری کار می کنیم که حالا این پروژه ها می توانند پروژه های گرافیکی درآمد دلاری باشند، پروژه های طراحی سایت درآمد دلاری باشند یا پروژه هایی که در حوزه رمز ارز خیلی انجام می دهیم، ما شرکتی هستیم که کلا پروژه انجام می دهیم و از طریق آن درآمد دلاری داریم و در کنار آن مجموعه ای هم داریم که درآمد دلاری را به آدم هایی که در ایران و پیج اینستاگرام ما هستند آموزش می دهد، این خلاصه فعالیت هایی است که ما انجام می دهیم.

 

از چه زمانی متوجه استقبال مخاطب در اینستاگرام شدید؟

 

من فعالیتم را از سال نود و پنج، نود و شش در اینستاگرام شروع کردم و برعکس آدمهای دیگر که ابتدا یک سری محتوا می گذارند و بعد از آن مخاطب ها به سراغشان می آیند، من چون پروژه های خوبی انجام داده بودم اول آدمها به سراغ من آمدند و بعد خواستند که من راجع به این موضوع آموزش بگذارم، در واقع این شکلی جلو رفت که پیاپی استوری گذاشتم و دیدم مخاطب ها خوششان آمده و آن روال را ادامه دادم، همان دو سه ماه اول آن اتفاق خوب برای من افتاد.

 

پس تاکنون بازخورد خوب بوده است؟ ایده این حرکت از کجا آمد!؟

 

بازخورد که همیشه در مورد ما مثبت بوده و این لطف مردم است، اما ریشه کار کردن در زمینه درآمد دلاری زمانی برای من ایجاد شد که شرایط قیمت دلار را در ایران دیدم و به آن توجه و فکر کردم که چگونه می شود ما پنجاه هزار تومان یا شصت هزار تومان در می آوریم و آن با یک دلار برابری می کند، ما اگر یک دلار از جیبمان در بیاوریم می توانیم با آن پنجاه و هفت خرج مختلف کنیم، چون امروز که داریم صحبت می کنیم دلار پنجاه و هفت هزار تومان است و این باعث شد چکار کنم؟ باعث شد تصمیم بگیرم خودم وارد این زمینه شوم، پس خودم وارد آن شدم و حوزه های مختلف را تست کردم، شاید در ابتدا ده یا پانزده روش که می شد درآمد دلاری داشت را تست کردم و دیدم این، این، این، این نتیجه ها را می دهد و در نهایت یک سری مراحل نتیجه می دهد و حالا مردمی بودند که از من می خواستند آموزش بگذرام پس آموزش گذاشتم، اصلا از اول قرار نبود ما آموزش بدهیم و نتیجه این اتفاقی که برای ما در زندگی افتاد را به اشتراک گذاشتیم و دیدیم مردم خیلی دوست دارند و آن را درخواست می کنند، بعد تصمیم گرفتیم آموزشی را در این زمینه به آنها ارائه بدهیم که آن آموزش شد دوره ثروت آفرینی دلاری.

 

و نتیجه چه شد!؟

 

خدا را شکر نتیجتا این اتفاق افتاد که دوره ثروت آفرینی دلاری در زمینه آموزش درآمد دلاری تبدیل به پراستقبال ترین دوره ای شد که وجود دارد، دوره ای که ما در ماه اخیر ارائه داده ایم در سی دقیقه سولدآت شد در صورتی که این اتفاق برای دوره های آموزشی دیگر حداقل چهار پنج روز طول می کشد که تازه بخواهند ثبت نام کنند، ولی دوره ما بعد از سی دقیقه ثبت نام تکمیل شد و دیگر اصلا ظرفیت نداشتیم، ما همیشه از درخواست ها عقب هستیم و سیستم اینگونه است که همیشه مردم می خواهند اما ما ظرفیت نداریم، چون باید پشتیبانی ارائه بدهیم که خدمات ما برای پشتیبانی محدود است.

 

در دوره های آموزشی شما بیشتر روی چه مباحثی تاکید می شود؟

 

مهمترین تاکید من در تمام دوره های آموزشی که در زندگی ام ارایه داده ام علی الخصوص ثروت آفرینی دلاری روی نتیجه آدمها بوده است، من در دوره ها هر کاری که لازم است را انجام می دهم برای اینکه آن آدم به نتیجه خوبی برسد، مثلا ما آمده ایم آموزش درآمد دلاری می دهیم و یک پلن برنامه ریزی در اختیار آنها قرار می دهیم که روز به روز و لحظه به لحظه بدانند چه کاری و چه تمرینی را کی باید انجام بدهند تا متخصص تر شوند و در نهایت می آییم خودمان هم پروزه های دلاری را به آنها ارایه می دهیم، یعنی شخص آموزش می بیند، تمرین می کند، پروژه ها را انجام می دهد و به درآمد هم می رسد، این یعنی ما ساختاری برای آن آدم می چینیم که صد درصد به نتیجه برسد.

1

خروجی این آموزش ها چقدر امیدوارکننده و خوب بوده است؟

 

خدا را شکر تا این لحظه فکر می کنم بیش از ده هزار دانشجو در حوزه های مختلف درآمد دلاری تربیت کرده ایم که الان هر کدام در حوزه هایی که فعالیت می کنند تبدیل به متخصص شده اند، این افراد در زمینه هایی که تخصص دارند شروع به کار کرده اند و الان مجموعه های خارجی دنبال این آدمها هستند که به آنها پروژه بدهند و با آنها کار کنند، چون این آدمها تبدیل به متخصص شده اند و خدا را شکر از تخصصی که یاد گرفته اند توانسته اند به شرایط مناسب و درآمد مناسبی برسند.

 

شرایط امروز جامعه ایران را از لحاظ اقتصادی چگونه می بینید و آیا امیدی به بهبود اوضاع وجود دارد؟

 

شرایط ایران که طبیعتا سخت است و سختی و فشار وجود دارد و اصلا نمی شود آن را پنهان کرد، اما از نظر من همانقدر که سختی و فشار و تهدید وجود دارد یک سری فرصت های ریز هم وجود دارد که آدمها می توانند از آنها استفاده و شرایط را برای خودشان، خانواده، اطرافیان و کشور یک مقدار مثبت تر کنند، در کل دیدگاه من نسبت به فشاری که روی ایران و مردم وجود دارد این است که شرایط ایران و آدمهایی که در ایران هستند مثل یک فنر است، این فشار به یک حدی رسیده که اگر یک روز این فشار رها شود هم کشور و هم مردم و هم شرایط زندگی آدمها یک رشد سریع چند برابری خواهد کرد و امیدوادم آن انفاق بیفتد که شرایط آدمها خیلی بهتر شود.

 

نظرات مخاطبانتان مخصوصا در دنیای مجازی چقدر برایتان اهمیت دارد؟

 

نظرات مخاطبین قطعا مهم است چون نظرات مثبت به آدم انگیزه می دهد و نظرات منفی هم باعث می شود آن تغییری که آنها انتظار دارند را در خودتان ایجاد کنید، پس طبیعتا اثر مثبتی دارد چون هم آدم بهتری می شویم و هم شرایط کار بهتر می شود، ولی همیشه نظرات مثبت نسبت به ما بیشتر بوده و خدا را از این جهت شاکر هستم.

 

بیشترین کامنت و دایرکت شما شامل چه چیزی می شود؟

 

من کامنت زیاد می گیرم و این خیلی برای من عجیب است که آدمها می آیند و سوال می کنند که در یک کلمه بگویید چطور موفق شویم؟ و من نمی دانم چطور می شود با یک کلمه موفق شد! اگر اینطور بود من به هر کسی یک کلمه می گفتم تا موفق شود، ولی خب آدمها این انتظار را دارند در صورتی که موفقیت مجموعه ای از اتفاقات است که کنار هم قرار می گیرند تا به یک نقطه ثمر و اتفاق مثبت در زندگی طرف برسد.

 

مطالعه چقدر در حرفه شما اهمیت دارد؟

 

در دنیای امروز و مخصوصا حوزه کاری ما که آموزش می دهیم انقدر سرعت رشد بالا است که شما اگر یک روز هم آموزش نبینید از کلی اطلاعات عقب می مانید و لازمه اینکه شما به روز باشید و بتوانید اطلاعات جدید به آدمها بدهید این است که هر روز آموزش ببینید و هر روز مطالعه داشته باشید، این از ملزومات حوزه کاری ما است و اگر شما این را نداشته باشید انگار در بازار نیستید و کاری نمی کنید.

 

آخرین فیلم و کتاب خوبی که خوانده و دیده اید را معرفی می کنید؟

 

یکی از جذابترین کتابهایی که خوانده ام تسلط بر تاثیرگذاری تونی رابینز است که آن را به آدمهایی که دوست دارند به زندگیشان تسلط پیدا کنند پیشنهاد می کنم، حتما بخوانند و یا نسخه صوتی آن را گوش بدهند، فیلم هم من کلا فیلم زیاد می بینم اما جدیدترین فیلمی که در حوزه کارآفرینی باشد، فیلم ابر را که دیدم که فکر می کنم راجع به کفش نایک است، فیلم جذابی است و سناریوی باحالی دارد و آن تقابلی که در فیلم اتفاق می افتد باحال است!

 

اگر دوباره متولد شوید دوست دارید این اتفاق کجا و با چه شغلی بیفتد؟

 

قطعا دوباره ایران به دنیا می آمدم، درست است که شرایط سخت است ولی من با ایران حال می کنم و برعکس کسانی که در این زمینه کار می کنند من ایران را دوست دارم و دوست ندارم مهاجرت کنم، دوباره در ایران به دنیا می آمدم و به خاطر شرایط تورم و شرایطی که دلار در ایران دارد باز همین کار را می کردم، زمینه درآمد دلاری موضوعی است که آدمها هم خیلی آن را دوست دارند و هم به آن نیاز دارند و چه چیزی بهتر از اینکه شما کاری کنید که آدمها به آن نیاز دارند و آن را دوست دارند و می توانید کمکی به آدمها کنید؟ قطعا اگر حق انتخاب داشتم باز هم انتخابم همینی بود که هستم.

 

هیچوقت از انتخاب این حرفه پشیمان شده اید؟

 

نه از انتخاب این حوزه پشیمان نشده ام چون لذت می برم و به انجام دادن این کار علاقه دارم، خدا را شکر چیزی که از خودم انتظار داشته ام هستم و این اتقاق خوبی است که برای من افتاده است، حتما لطف خدا و دعای پدر و مادر بوده که شرایط برای من در زندگی و در سالهای اخیر خوب پیش رفته است.

 

چیزی که از خودتان انتظار داشتید امروز باشید، هستید و فکر می کنید ده سال بعد کجا هستید؟

 

اینکه ده سال بعد کجا هستم را نمی شود لو داد! چون ما برنامه ریزی ها و پروژه های سنگینی داریم و برنامه ریزی خودمان تا سه سال آینده را در حوزه درآمد دلاری به صورت دقیق انجام داده ایم و می دانم برای خودم و دانشجوهایم چه اتفاقاتی خواهد افتاد، بعید می دانم تا سه سال آینده دیگر ما با پول کار کنیم، اگر هم کار کنیم به خاطر فان است! این سه سال آخرین سالهایی است که ما روی این موضوعات کار خواهیم کرد.

 

نقش شوخی و کمدی در پست ها و فعالیت شما چقدر است؟ اینکه با لحن طنز حرفتان را بزنید.

 

من شخصا خیلی با دیگران شوخی می کنم و می خندم، در شرکت ما همه با هم می خندند و شوخی می کنند اما چون حوزه کاری ما تخصصی است و باید در آن حرفه ای عمل کنیم پس یک سری جاها باید جدی باشیم به این خاطر که از آدمها نتیجه می خواهیم، باید با جدیت جلو رفت و من تلاشم این است که ارتباطم با مخاطب و کاربرها قوی باشد، آن حس مثبت را داشته باشم و در کنار آن نتیجه خوب هم اتفاق بیفتد.

 

آقای علی نژاد، باشکوه ترین لحظه زندگی تان چه زمانی بوده است؟

 

باشکوه ترین لحظه در دو سه ماه اخیر اتفاق افتاده است، اولین دوره درآمد دلاری را که انجام دادم بعد از دو هفته شخصی به من پیام داد که معلولیت جسمی و حرکتی داشت که فقط می توانست ببیند و روی ویلچر دستش را تکان بدهد، آن شخص در دوره ما شرکت کرده بود و برای من یک عکس دویست دلاری فرستاد و گفت با پروژه ای که برای من تعریف کردید من توانستم این دویست دلار را در بیاورم و متنی که نوشته بود عینا این بود که: من اولین بار است که در زندگی ام دلار می بینم! واقعا این اتفاق را من هیچ وقت فراموش نمی کنم و فکر می کنم یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در زندگی من رخ داده است.

 

اگر بخواهید خودتان را در یک کلمه یا جمله تعریف کنید چه می گویید؟

 

جنگجو! به خاطر اینکه شرایط زندگی من روزهای بد و سخت و عجبب غریبی داشته و توانسته ام با خیلی چیزها بجنگم که یک سری چیزها را بتوانم درست کنم و یک سری چیزها را هم تغییر بدهم، البته این کلمه را کاربرها هم خیلی تکرار کرده اند و یکبار که من از آدمها در پیجم پرسیده بودم که اگر بخواهید من را در یک کلمه توصیف کنید چه می گویید؟ اکثر پیام ها جنگجو بود، البته دلار هم زیاد نوشته بودند!

 

و اسم کتاب زندگی تان را چه می گذارید؟

 

اسم آن را می گذارم پرش! به خاطر اینکه تمام تصمیم هایی که من در زندگی گرفته ام و فعالیت هایی که کرده ام باعث یک پرش و رشد تساعدی در زندگی من شده است، فکر می کنم پرش انتخاب اسم مناسبی باشد و حق مطلب کتاب را خوب ادا کند.

جهت ورورد به پیچ حسان علی نژاد روی لینک کلیک کنید:

https://instagram.com/hesamalinezhad

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.