کد خبر : 39606 / /
/

چرا خوابیدن پس از جراحی بینی مفید است؟

از آنجایی که جراحی زیبایی بینی از حساسیت بالایی برخوردار است ، لذا رعایت یکسری مراقبت ها پس از آن الزامی است . داشتن خواب و استراحت به میزان کافی پس از جراحی زیبایی بینی بسیار مهم است.خوابیدن برای سیستم ایمنی و بهبودی هر چه سریعتر ضروری است. پس از رینوپلاستی توصیه می شود که به میزان کافی بخوابید؛ زیرا خواب در کاهش درد و تورم از طریق افزایش خونرسانی به بافت و عضلات می گردد.

چرا خوابیدن پس از جراحی بینی مفید است؟

 

خوابیدن پس از جراحی بینی

 

خوابیدن به میزان کافی باعث کاهش اظطراب و استرس در فرد می شود ، خواب کافی در طول شبانه روز همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند. پس از جراحی زیبایی بینی بدن جهت ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده به خواب و استراحت نیاز دارد.

در زمان خواب، جریان خون در رگ ها افزایش می یابد و خونرسانی به بافت ها و عضلات نیز بیشتر می شود. این افزایش جریان خون باعث افزایش سطح اکسیژن و مواد مغذی در بافت ها و عضلات می گردد که سبب بهبودی و سلامتی در فرد می گردد.

 

نحوه ی خوابیدن بعد از جراحی بینی

 

استراحت و خواب بعد از عمل جراحی بینی در شیراز به بهبودی سریعتر بیمار کمک میکند و چون  نحوه ی خوابیدن بعد از جراحی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ؛ لذا لازم است تا پوزیشن مناسب برای خواب بعد از عمل بینی را بدانید .

 در روزهای اول بعد از جراحی بینی جهت کاهش بروز خطرات احتمالی آسیب به بینی ، توصیه می شود که روی کمر یا اصطلاحا طاق باز بخوابید و سر خود را بالاتر از سطح زمین قرار دهید. جهت انجام این کار میتوانید یک یا چند بالش زیر سر خود قرار دهید به گونه ای که سرتان با سطح بدن زاویه 45 درجه تشکیل دهد .

بالاتر قرار گرفتن سر نسبت به سطح زمین باعث کاهش اثر نیروی جاذبه ی زمین و در نتیجه کاهش تورم و کبودی پس از جراحی زیبایی بینی می شود .

پس از آنکه به صورت طاق باز خوابیدید می توانید جهت جلوگیری از غلت خوردن، بالش های اضافی در اطراف خود قرار دهید.

13

 

آیا پس از جراحی بینی می توان بر روی پهلو خوابید؟

 

جهت پاسخ به این سوال باید گفت که هدف از خوابیدن  به کمر پس از جراحی زیبایی بینی عدم برخورد بینی با اطراف است . هنگام خوابیدن به پهلو سوراخ بینی به پایین کشیده می شود و چون امکان فشار آوردن و یا دستکاری بینی پس از جراحی رینوپلاستی وجود ندارد لذا توصیه می شود که در دو هفته اول پس از جراحی بینی فقط به حالت طاق باز و نیمه نشسته بخوابید .

 

نکاتی که باید در موقع خوابیدن پس از جراحی زیبایی بینی رعایت شود عبارتند از:

 

  • در روز های اول پس از جراحی بینی ، هنگامی که می خواهید از خواب بیدار شوید از دیگران کمک بگیرید ؛ زیرا ممکن است سر گیجه داشته باشید.
  • هنگام خواب چند بالش زیر سر خود قرار دهید ؛ زیرا این کار با افزایش جریان خون به کاهش تورم کمک میکند.
  • سعی کنید در 3 هفته ی اول پس از جراحی بینی به دور از دیگران و تنها بخوابید.
  • از کشیدن پتو و یا هر جسم خارجی برروی سر و صورت خود اجتناب کنید.
  • بی خوابی پس از جراحی بینی امری طبیعی است بنابراین توصیه می شود که جهت به خواب رفتن از ذاروهای خواب آور استفاده نکید ؛ زیرا این داروها احتمال چرخیدن و غلت خوردن در خواب را افزایش داده و موجب آسیب به بینی می شوند.
  • در کنار دیوار و اجسام سخت نخوابید ؛ زیرا با یک چرخش ناگهانی احتمال آسیب به بینی زیاد است.
  • سعی کنید روی تخت خواب با ارتفاع مناسب بخوابید.
  • جهت خواب از وسایل و تجهیزات خواب با جنس نرم و لطیف ( بالش و تشک ) استفاده کنید.

14

معرفی بهترین متخصص جراحی بینی

دکتر مسعود جانی پور متخصص گوش و حلق و بینی در شیراز، یکی از بهترین جراح بینی در شیراز هستند. وجدان کاری و سلامت بیمار برای ایشان در درجه اول قرار دارد، ضمن اینکه ایشان با بکار گیری به روز ترین متدهای جراحی، بهترین نتیجه ها را در جراحی هایشان کسب می‌کنند.

آدرس جهت مشاوره و ویزیت: کلینیک تخصصی مطهری شیراز- بیمارستان شهید دستغیب

شماره تماس: 09172177273

آدرس وب سایت: drjanipour.com

پیج اینستاگرام جهت دیدن نمونه کار: drjanipour

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.