کد خبر : 39319 / /
/

​چقدر طول می کشد تا یک زبان یاد بگیریم؟

عوامل مختلفی بر زمان یادگیری زبان انگلیسی کودک تأثیر میگذارد . این عوامل شامل سن فرزند شما، میزان رشد زبان فارسی کودک ، دلیل یادگیری زبان انگلیسی و معلمان او می شود.

​چقدر طول می کشد تا یک زبان یاد بگیریم؟

 

شما می توانید با دادن فرصت های فراوان برای استفاده از زبان انگلیسی به فرزندتان کمک کنید تا به سرعت یاد بگیرد. به جای مطالعه گرامر و اجبار  و اصرار بر  یادگیری به روش های قدیمی و کسالت آور میتوانید با ایجاد دلایل واقعی برای استفاده از زبان انگلیسی در کودک بر سرعت یادگیری او بی افزاید .

در این مطلب تلاش میکنیم با تمرکز بر توضیح عوامل موثر بر زمان یادگیری کودک به سوالات عمومی و پایه ای در این بخش پاسخ دهیم .

15

 

آیا سرعت یادگیری در پسران و دختران تفاوت دارد ؟

بله .  سرعت یادگیری ددر سنین پایین،  در دختران نسبت پسران بیشتر میباشد و عموما دختران  تمایل دارند که سریعتر زبان خود را توسعه دهند .

به یاد داشته باشید اشکالی ندارد که سرعت یادگیری در آموزش زبان انگلیسی به کودکان متفاوت باشد . بنابراین مقایسه کردن کودکان با یکدیگر در این زمینه و به طورکلی در تمام زمینه به هیچ وجه کار درستی نیست و میتواند آسیب های جدی به شخصیت کودک وارد نماید .

ضمنا سرعت یادگیری میتواند در در کودکان و در سنین مختلف متفاوت باشد و به مرور تا هنگام دبیرستان عموما یکسان خواهد شد . نگرش به یادگیری می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت تحصیلی و آموزش داشته باشد ، بنابراین از افکار کلیشه ای مانند زبان‌ها «بیشتر دخترانه هستند» جدا باید پرهیز نمود .

آیا سرعت یادگیری در کودکان خردسال و نوجوان زبان متفاوت است؟

بله، تفاوت هایی وجود دارد.

کودکان دبستانی و کوچکتر میتوانند همزمان زبان اول و دوم خود را یاد بگیرند . پشتیبانی از هر دو زبان واقعاً مهم است. کودکانی که پایه های قوی در زبان اول خود دارند، یادگیری زبان دوم برای آنها آسان تر خواهد بود .

 بنابراین فرزندتان را تشویق کنید که به هر دو زبان اول و دوم ( انگلیسی ) را با هم بی آموزد .  تصمیم های درست شما  و انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی کودک یا کلاس آنلاین زبان کودکان که به صورت تخصصی و بر پایه تکنیک های جدید مانند فان انگلیش آموزش میدهند بسیار مهم است .

به یاد داشته باشید که زمان های جداگانه ای را برای تمرکز روی هر زبان برنامه ریزی کنید. اگر چیزی را به انگلیسی و سپس به زبان دیگری بگویید، فرزند شما به طور خودکار به زبان قوی تر خود گوش می دهد و زبان دیگر را  اصتلاحا بر اساس آن "کوک" می کند.

نوجوانان علاقه مند به کشف شخصیت و هویت خود هستند. این فرصت‌های زیادی برای استفاده از فرهنگ عمومی، فیلم، تلویزیون، موسیقی و بازی‌های ویدیویی ایجاد می‌کند. نوجوانان همچنین از قدرت به چالش کشیدن لذت می برند، که فرصت هایی برای بحث و گفتگو فراهم می کند. از این فرصت ها برای توسعه زبان انگلیسی او بهره ببرید .

آیا یادگیری یک زبان دیگر بر عملکرد فرزند من در مدرسه تأثیر می گذارد؟

کودکان چند زبانه در سنین پایین یاد می گیرند که می توانند ایده های خود را به چند روش بیان کنند. این به فرآیند فکر آنها کمک می کند و آنها را به یادگیرندگان بهتر، انعطاف پذیرتر تبدیل نماید.

تحقیقات نشان داده است که کودکانی که بیش از یک زبان صحبت می‌کنند در مدرسه عملکرد بهتری دارند و حافظه و مهارت‌های حل مسئله بهتری دارند.

فرزند من چه نوع یادگیرنده ای است؟

به بازی کودک خود نگاه کنید. از انجام چه کاری لذت می برند؟ پازل و حل مسئله؟ بازی بدنی و ورزش؟ بازی های کلمه ای؟ داستان نویسی؟ بازی خلاقانه؟ سعی کنید این نوع فعالیت ها را به زبان انگلیسی انجام دهید و یادداشت کنید که فرزندتان به بهترین وجه  به کدام یک از انواع ذکر چه پاسخی می دهد.

در سبک فان انگلیش به نوع یادگیری کودک توجه میشود و بازی ها، نمایش ها و ریتم ها بر اساس نوع یادگیری کودک سفارشی سازی میگردد .

 در سبک فان انگلیش کودک پس از طی چند دوره میتواند «برنامه زمانی رویایی فعالیت‌ها» یک هفته‌ای خود را به زبان انگلیسی ایجاد کند.  در این سبک به او اجازه میدهند نحوه ارائه این فعالیت ها را انتخاب کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند آنها را اجرا کنند ، یک فایل واقعیت نوشته شده آماده کنند، یک ویدیو بسازند، نقاشی بکشند، به گنج یابی بروند یا یک کتاب بسازند.

16

موسسه  فان انگلیش

موسسه فان انگلیش با هدف توسعه زبان آموزی در کودکان با سبک فان انگلیش به صورت یک استارتاپ تاسیس شده است . موسس و برنامه ریز آموزشی این مجموعه بر اساس تجربه طولانی خود در آموزش تخصصی به کودکان از ترکیب  فونیکس و روش TRP   با بازی ، نمایش ، ریتم نوازی و غرق کردن کودک با محتوا های آموزشی و فیلم آموزش زبان کودک و  روشی منحصر به فرد و بسیار موثر و اختصاصی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ایجاد نموده است .

 

برخی از منابع :

"ژن زبان" در دختران جوان فعال تر از پسران است (در 30 نوامبر 2017 قابل دسترسی است).

2 ارزیابی کمبریج، شکاف جنسیتی در مهارت زبان انگلیسی؟ (دسترسی در 30 نوامبر 2017).

3 هافینگتون پست، چگونه پسران و دختران متفاوت یاد می گیرند (در 30 نوامبر 2017).

4 NALDIC، حمایت از کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان اضافی (در 30 نوامبر 2017).

5 تلگراف، چرا یک زبان خارجی یاد بگیریم؟ مزایای دوزبانگی (دسترسی در 30 نوامبر 2017).

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.