کد خبر : 37653 / /
/

جدیدترین قیمت های اتحادیه کابینت سازان شیراز اعلام شد

 جدیدترین قیمت های اتحادیه کابینت سازان شیراز اعلام شد

 

به گزارش سایت خبرآزاد و به نقل از اتحادیه کابینت‌سازان در شیراز، قیمت گران‌ترین کابینت در این شهر، از متری 20 میلیون تومان هم عبور کرد.

همزمان با افزایش نرخ تورم و قیمت دلار، اتحادیه کابینت‌سازان در شیراز، قیمت‌های سال جدید کابینت در این شهر را اعلام کرد تا یک راهنمای کلی برای افرادی باشد که قصد خرید کابینت دارند. وی پس از اعلام قیمت‌ها، خرید کابینت آماده را به‌عنوان راهکاری موثر برای کاهش هزینه‌های ساخت کابینت در شیراز، در نظر گرفت.

در ادامه با آخرین اخبار درمورد خرید کابینت در شیراز و سبک‌ها و متریال‌های محبوب کابینت در این شهر، همراه خبرآزاد باشید.

لیست قیمت اتحادیه کابینت‌سازان در شیراز منتشر شد

اتحادیه کابینت‌سازان در شیراز، به‌تازگی قیمت رایج‌ترین کابینت‌ها در این شهر را اعلام کرده است. این قیمت‌ها، در جدول زیر ارائه شده‌اند. (قیمت‌ها به‌ازای یک متر استاندارد کابینت با متریال‌های مختلف بوده و مربوط به سال جدید هستند.)

نوع متریال کابینت

حداقل قیمت (تومان)

حداکثر قیمت (تومان)

ام دی اف

3,800,000

6,000,000

هایگلاس

4,800,000

6,000,000

ممبران

5,700,000

7,000,000

چوب و روکش چوب

8,000,000

22,000,000

 

 

البته لازم است توجه داشته باشید که قیمت متری کابینت به‌تنهایی نمی‌تواند کافی باشد و برای قیمت‌گیری دقیق کابینت، باید عوامل زیر هم توسط کابینت‌ساز، در قیمت‌های جدول بالا لحاظ شوند:

  • تعداد طبقه‌ها و کشوها
  • سبک کابینت
  • هزینه حمل و نصب کابینت در شیراز
  • و...

اگر تصمیم دارید در آینده نسبت به سفارش یا خرید کابینت اقدام کنید، باید نرخ تورم و افزایش قیمت دلار را مدنظر قرار دهید تا در زمان خرید غافلگیر نشوید! البته جای نگرانی نیست چرا که براساس گفته کارشناسان حوزه کابینت، راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد. در بخش بعدی این راهکارها بیان شده است.

به چه روش‌هایی می‌توان هزینه ساخت کابینت را کاهش داد؟

به نقل از برخی منابع معتبر در حوزه کابینت مانند سایت سلام ساختمان، چهار روش کلی زیر برای کاهش هزینه‌های ساخت کابینت وجود دارند:

1.استفاده از متریال ارزان قیمت

به گفته برخی کارشناسان، استفاده از متریال‌هایی که توسط برندهای درجه 2 و 3 تولید می‌شوند، باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. همچنین بکارگیری متریال‌های ارزان‌تر مانند نئوپان روکش ملامینه به جای ام‌دی‌اف، 20 تا 40 درصد هزینه‌های ساخت کابینت را کاهش می‌دهد.

2.خرید کابینت دست دوم

استفاده از کابینت دست دوم، باعث صرفه‌جویی 50 درصدی در هزینه‌ها می‌شود. اما در این روش کیفیت کابینت کاهش پیدا می‌کند. همچنین افراد از لحاظ تنوع طرح و اندازه کابینت، با محدودیت‌هایی روبرو می‌شوند.

3.انتخاب بهینه طرح و متریال کابینت

منظور از انتخاب بهینه طرح و متریال کابینت این است که برای ساخت کابینت، از طرح‌های ساده، صفحه کابینت و یراق‌آلات ارزان‌تر استفاده شود. ضمناً استفاده از دستگیره مخفی کابینت به جای دستگیره‌های لوکس، هزینه‌های ساخت را کاهش می‌دهد.

4.خرید کابینت پیش‌ساخته

طی بررسی‌های اخیر انجام شده توسط اتحادیه کابینت سازان، کابینت پیش‌ساخته یا همان کابینت آماده، روشی موثر برای کاهش هزینه‌های خرید کابینت است. این کابینت‌ها به صورت کالای آماده در بازار به فروش می‌رسند و خیلی سریع و ساده نصب می‌شوند. ویژگی این کابینت‌ها در بخش بعدی بررسی شده است.

کابینت آماده ارزان در شیراز چه ویژگی‌هایی دارد؟

آمارها حاکی از آن است که در سال‌های اخیر، درخواست‌ خرید برای کابینت پیش‌ساخته در شیراز افزایش داشته است. اما چرا کابینت آماده؟ زیرا دارای ویژگی‌های زیر است:

  • حدود 20 تا 40 درصد ارزان‌تر از کابینت‌های معمولی
  • قابل خرید به صورت کالای آماده
  • قابل جابه‌جایی و فروش مجدد
  • نصب سریع و راحت (در کمتر از یک روز)
  • نداشتن دردسرهای مربوط به سر و کله زدن با کابینت‌ساز و طراح

حال با اینکه قیمت، یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید کابینت آشپزخانه است، اما برخی از شهروندان شیرازی ترجیح می‌دهند از بهترین متریال‌های ساخت کابینت در این شهر استفاده کنند. اما کدام متریال‌ها بهترین هستند؟

16

بهترین متریال‌های ساخت کابینت آشپزخانه در شیراز کدامند؟

انتخاب بهترین متریال‌های کابینت، باتوجه به سلیقه و بودجه هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. اما با این حال، نظر اتحادیه کابینت سازان در شیراز، به 4 متریال محبوب زیر اختصاص دارد:

1.کابینت ام دی اف

ام‌دی‌اف را یکی از پرکاربردترین متریال‌ها در بازار شیراز دانسته‌اند، چرا که ظاهر زیبا و قیمت مناسبی دارد. این کابینت از ورق ام‌دی‌اف خام با روکش ملامینه تشکیل شده است. کابینت ام‌دی‌اف مقاومت کمی در برابر رطوبت دارد، اما از آنجایی که رطوبت در شهر شیراز خیلی بالا نیست، در صورت مراقبت صحیح از روکش کابینت، می‌توان به‌خوبی از آن استفاده کرد.

2.کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس از ورق ام‌دی‌اف با نوعی روکش پلاستیکی براق ساخته شده است. این نوع کابینت درخشش قابل توجهی دارد و روکش آن، نور را چندین برابر در آشپزخانه منعکس می‌‌کند. مزیت کابینت هایگلاس نسبت به کابینت MDF این است که مقاومت بیشتری در برابر رطوبت از خود نشان می‌دهد، اما قیمت بیشتری دارد.

3.کابینت ممبران

به گفته منابع تخصصی، کابینت ممبران را از پرس کردن نوعی روکش PVC روی ورق ام‌دی‌اف می‌سازند. این کابینت از لوکس‌ترین کابینت‌های اقتصادی در بازار شیراز به‌شمار می‌رود و قیمتی معادل با یک سوم تا نصف کابینت چوبی دارد. به‌همین علت برای افرادی مناسب است که به‌دنبال طرح‌های منبت کاری شده مشابه کابینت چوبی کلاسیک، اما با قیمت مناسب‌تری هستند.

4.کابینت چوب و روکش چوب

متریال کابینت چوبی از جنس چوب درختانی مانند گردو، بلوط، راش و ... است که به‌عنوان گران‌ترین کابینت در بازار شیراز شناخته می‌شود. البته کابینت روکش چوب هم می‌تواند با قیمتی کمتر، ظاهر کابینت چوبی را برای شما فراهم کند. کابینت‌های چوبی معمولا در سبک کلاسیک اجرا می‌شوند که به‌علت داشتن حکاکی و منبت‌کاری، از زیبایی، تنوع، طول عمر و محبوبیت بالاتری در بین شیرازی‌ها برخوردار هستند.

17

حال این مسئله مطرح می‌شود که بعد از متریال، چه سبک‌های کابینتی در شیراز محبوب هستند؟!

محبوب‌ترین سبک طراحی کابینت در شیراز چیست؟

بنابه‌نتایج آخرین گزارش اتحادیه کابینت‌سازان در شیراز، ساکنین این شهر به دو سبک‌ طراحی مدرن و کلاسیک کابینت، بیشتر علاقه نشان داده‌اند. نظر تخصصی کارشناسان کابینت درمورد این دو سبک را خواهید دید.

1.کابینت مدرن

کابینت مدرن ظاهری ساده دارد و از حداقل تزئینات در آن استفاده می‌شود. بنابراین این سبک از طراحی برای افرادی مناسب است که به طرح‌های مینیمال علاقه دارند. کابینت مدرن قابل اجرا در تمام آشپزخانه‌ها است و به‌علت طراحی ساده، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

2.کابینت کلاسیک

کابینت‌ کلاسیک دارای تزئیناتی مانند تاج، پاخور و ستون‌های منبت‌کاری شده است و قیمت بیشتری نسبت به کابینت مدرن دارد. درب‌های این کابینت دارای نقش و نگار و دستگیره‌های پرکار هستند. کارشناسان حوزه کابینت، این سبک را برای آشپزخانه‌های بزرگ در شیراز توصیه می‌کنند.

18

اما به‌نظر می‌رسد که انتخاب کابینت‌ساز در شیراز، از انتخاب سبک و متریال محبوب کابینت هم، بیشتر اهمیت دارد.

در استخدام کابینت‌ساز در شیراز به چه نکاتی باید توجه کرد؟

طی آخرین تحقیقاتی که درمورد رضایت افراد از کابینت‌سازشان صورت گرفته است، برای پیدا کردن بهترین کابینت‌ساز در شیراز، باید اقدامات زیر انجام شود:

  1. جستجو در بازار یا سایت‌های معتبر در حوزه کابینت مثل سلام ساختمان
  2. انتخاب کابینت‌ساز و بررسی نمونه‌کارهای او
  3. بررسی نظرات دیگران در مورد کابینت‌ساز
  4. دعوت از چند کابینت‌ساز برای بازدید حضوری از محل پروژه و مقایسه قیمت ارائه شده توسط آن‌ها
  5. عقد قرارداد با کابینت‌ساز منتخب

تنها در صورت اجرای دقیق مراحل بالا است که می‌توان به پیدا کردن بهترین کابینت‌ساز در شیراز امیدوار بود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.