کد خبر : 37288 / /
/

خرید دیزل ژنراتور

خرید دیزل ژنراتور

 

 

بهتر است در انتخاب و خرید دیزل ژنراتور دقت زیادی داشته باشید تا خدایی نکرده متضرر نشوید. ژنراتورهای دیزلی وسیله‌ای برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی با کمک سوخت دیزل هستند. دیزل ژنراتور بادوین و دیزل ژنراتور ولوو دو برند مشهور و باکیفیت موجود در بازار به‌شمار می‌روند. البته برندهای داخلی و خارجی دیگری در این حوزه وجود دارند که هرکدام ژنراتورهای دیزلی را با طراحی و عملکرد متفاوتی تولید می‌کنند، بنابراین لازم است که در هنگام خرید این موتورها، نکات مهمی را مدنظر قرار دهید.

در این مقالهٔ کوتاه، نکات مهم انتخاب و خرید مقرون‌به‌صرفه ژنراتورهای دیزلی را به شما خواهیم گفت. لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

دستگاه ژنراتور دیزلی چیست؟

دستگاه Diesel generator از ترکیب موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی تشکیل شده‌است. این دستگاه برای ایجاد انرژی الکتریکی و به‌عنوان جایگزین برق در زمان‌های قطعی برق یا مکان‌های عدم دسترسی به برق کاربرد دارد. دستگاه ژنراتور دیزلی با کمک موتور ژنراتور و سوخت دیزل، برق تولید می‌کند.

نحوهٔ کار دستگاه مذکور به این صورت است که با کمک سوزاندن یا احتراق نوعی سوخت مایع، حرکت چرخشی ایجاد می‌کند. ژنراتور تعبیه‌شده در دستگاه نیز حرکت چرخشی را به برق تبدیل می‌کند، بنابراین اگر بخواهیم یک تعریف کلی و گویا از این دستگاه داشته باشیم، بهتر است بگوییم: " Diesel generator دستگاهی است که قابلیت تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی را دارد". سوخت این دستگاه دیزل نامیده می‌شود. دیزل نسبت‌به بنزین با دمای بیشتری سوزانده می‌شود، لذا قدرت بیشتری را برای ژنراتور مهیا می‌کند.

  • اجزای دستگاه Diesel generator

به‌طورکلی دستگاه Diesel generator از یک منبع تغذیه، موتور دیزلی، سیستم سوخت، رگلاتور ولتاژ، سیستم خنک‌کننده و خروجی، سیستم روغن کاری، شارژ باطری، قالب مونتاژ اصلی، مخزن سوخت، صفحه کنترل، مخزن سوخت، فیلتر سوخت و آلترناتور تشکیل می‌شود.

  • انواع دستگاه‌های Diesel generator

بهتر است بدانید انواع دیزل ژنراتور خارجی و ایرانی توسط برندهای مختلف و غالباً مشهور دنیا تولید و به بازار عرضه شده‌است. برای نمونه دیزل ژنراتور بادوین یا دیزل ژنراتور ولوو دو مورد از بهترین برندهای تولیدکنندهٔ موتورهای دیزلی در دنیا هستند که خوشبختانه محصولات این دو برند در بازارهای ایران نیز موجود است.

هرکدام از برندهای ایرانی و خارجی، دستگاه‌هایی با سطح کیفیتی متنوع تولید می‌کنند. همین امر بر کارکرد، طول عمر و قیمت آن‌ها تأثیر گذاشته است. انتخاب گزینهٔ مناسب و به‌عبارتی انتخاب بهترین ژنراتور دیزلی، کاملاً به محیط مورد استفاده و کارکرد دستگاه بستگی دارد.

ژنراتورهای دیزلی ازلحاظ کارکرد و محیط مورد استفاده، در انواع مسکونی و صنعتی دسته‌بندی می‌شوند. کارکرد هرکدام از این موارد نیز از نامشان مشخص است.

همان‌طور که گفتیم، برندهای مختلف و مشهوری درزمینهٔ تولید دستگاه‌ ژنراتور دیزلی فعالیت دارند. از میان بهترین برندهای دیزل ژنراتور ایرانی و خارجی، می‌توان به برندهای مشهور و محبوب زیر اشاره کرد:

  1. دیزل ژنراتور ولوو؛

  2. دیزل ژنراتور بادوین؛

  3. دیزل ژنراتور کامینز؛

  4. دیزل ژنراتور پرکینز؛

  5. دیزل ژنراتور موتورسازان.

نکات مهم خرید

ژنراتورهای دیزلی قلب تپندهٔ بسیاری از صنایع به‌ویژه صنایع زیرساختی کشور به‌شمار می‌روند. همان‌طور که گفتیم، این دستگاه دارای مصارف خانگی و مسکونی نیز بوده و در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی اعم از اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به اهمیت موضوع، می‌بایست در انتخاب و خرید دیزل ژنراتور دقت زیادی به عمل بیاورید و این دستگاه را متناسب با نیاز خود و کارکرد دستگاه خریداری کنید. بر همین اساس برای خرید مناسب و متناسب با نیاز خود، باید موارد زیر را موردتوجه قرار دهید:

  • برند ژنراتور

همان‌طور که گفتیم، برندهای مشهور فراوانی انواع ژنراتورهای دیزلی را با مشخصات فنی و ظاهری خاص به بازار عرضه کرده‌اند. کیفیت و کارایی تمامی آن‌ها یکسان نیست، بنابراین یک برند باکیفیت نه تنها ازلحاظ کارایی بهتر است، بلکه حتی از نظر هزینه نیز برای شما به‌صرفه‌تر خواهد بود.

در بین برندهای دیزل ژنراتور خارجی، می‌توان به برند ولوو یا ولوو پنتا به‌عنوان یک برند ژنراتور دیزلی خارجی باکیفیت اشاره کرد. این برند انواع موتورهای دیزلی باکیفیت که از دوام و عمر طولانی برخوردارند را به بازار عرضه کرده‌است. مدل‌های دیزل ژنراتور ولوو در هر دو گروه صنعتی و خانگی طراحی و تولید شده‌اند.

  • خدمات پس از فروش

فرقی ندارد خرید دیزل ژنراتور ایرانی یا خارجی را انتخاب کرده باشید، در هر صورت خدمات پس از فروش مورد مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا این ژنراتورهای دیزلی به تعمیرات، سرویس و نگه‌داری نیاز دارند. این‌گونه خدمات نیز فقط توسط افراد متخصص در این زمینه قابل انجام است.

موضوع خدمات پس از فروش به ویژه درمورد خرید برند خارجی ژنراتورهای دیزلی از قبیل دیزل ژنراتور بادوئن که یک برند چینی-فرانسوی و همچنین سایر برندهای موجود در بازار بسیار مهم است. البته شما می‌توانید خرید خود را از مراکز معتبر فروش دیزل ژنراتور انجام دهید. در این صورت علاوه‌بر در اختیار داشتن پکیج کامل محصولات، از خدمات پس از فروش آن‌ها نیز برخوردار خواهید شد.

  • مصرف سوخت

نکتهٔ مهم دیگر در امر خرید ژنراتورهای دیزلی، میزان مصرف سوخت این دستگاه‌هاست. هر اندازه مصرف سوخت یک دستگاه از توان آن کمتر باشد، به معنی کیفیت بهتر دستگاه و مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. معمولاً در هنگام فروش دیزل ژنراتور، اطلاعات کامل دستگاه به خریدار ارائه می‌شود.

نوعی از دستگاه‌ها با نام دیزل ژنراتور دوگانه سوز نیز تولید می‌شوند که سوخت آن‌ها به‌صورت ترکیبی از سوخت‌های گاز و گازوئیل است. این دستگاه‌ها مزایای متعددی ازجمله کاهش 70درصدی مصرف گازوئیل، انعطاف‌پذیری تغییر ترکیب سوخت در زمان‌های کاری موتور، کاهش هزینه‌های تأمین سوخت، کاهش آلایندگی، عدم ایجاد افت توان، کاهش هزینه برق تولیدی و ... را دربر دارد.

  • اندازهٔ دستگاه

قطعا اندازهٔ دستگاه ژنراتور دیزلی با کارکرد آن رابطهٔ مستقیمی دارد. ژنراتورهای دیزلی صنعتی اندازهٔ بسیار بزرگی دارند که حمل و جابه‌جایی آن‌ها فقط با کامیون امکان‌پذیر است. بادوئن (baudouin) یکی از برندهای مشهور تولیدکنندهٔ انواع ژنراتورهای دیزلی است. انواع مدل‌های دیزل ژنراتور بادوین در اندازه‌های بزرگ صنعتی و خانگی با مشخصات فنی مختص به خود روانهٔ بازار شده‌است. می‌توانید از بین مدل‌های این برند، گزینهٔ مناسب با نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

  • راندمان دستگاه

در هنگام خرید ژنراتورهای دیزلی، حتماً باید راندمان دستگاه را مدنظر قرار دهید. اگر دستگاه به‌طور کامل عمل احتراق را انجام دهد، کارایی عالی‌ای خواهد داشت؛ در غیر این صورت، راندمان افت کرده و حتی منجربه ایجاد رسوب در دستگاه خواهد شد..

علاوه‌بر موارد فوق، می‌توان به نکات دیگری از قبیل بار الکتریکی و سیستم مدیریت انرژی نیز به‌عنوان معیارهای خرید موتورهای دیزلی اشاره کرد. در هر صورت توجه به نکات ذکرشده، منجربه خریدی مناسب و منطبق با نیاز شما خواهد شد.

  • قیمت دیزل ژنراتور

همان‌طور که اشاره کردیم، برندهای مختلفی در بازار موجود است که همهٔ آن‌ها ازلحاظ کیفیت، کارایی و بازدهی یکسان نیستند و البته ازلحاظ قیمت نیز تفاوت‌های زیادی در میان آن‌ها وجود دارد. برای مثال خرید دیزل ژنراتور آمریکایی با قیمت بالاتری نسبت‌ به برخی مدل‌های مشابه داخلی به فروش می‌رسد.

جمع‌بندی

در مطالب ذکرشده، ضمن توضیحاتی نسبتاً کامل درمورد دستگاه‌های ژنراتور دیزلی، به معیارهای خرید این دستگاه‌های پرکاربرد پرداختیم. این دیزل ژنراتور ها را میتوان از سایت شرکت نیرو گستر خرید .توجه به چنین نکاتی منجربه خریدی متناسب با نیاز و درنتیجه مقرون‌‌به‌صرفه خواهد شد. امیدوارم مطالب ذکرشده برایتان مفید بوده باشد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.