کد خبر : 37001 / /
/

زمان مورد نیاز برای یادگیری طراحی سایت چقدر است؟

زمان مورد نیاز برای یادگیری طراحی سایت چقدر است؟

 

 

یادگیری طراحی سایت چقدر زمان میبرد؟

طراحی سایت، یکی از بهترین حوزه ها برای یادگیری و کسب درآمد می باشد. بسیاری از افراد علاقه مند به برنامه نویسی، وارد حوزه برنامه نویسی سایت می شوند و از این راه کسب درآمد می کنند. اما در صورتی که شما هم به این حوزه از برنامه نویسی علاقه دارید، بهتر است تا قبل از شروع به یادگیری طراحی سایت، بررسی کنید که مدت زمان یادگیری طراحی سایت چقدر است؟

چقدر طول میکشد تا طراحی سایت یاد بگیرم؟

چقدر زمان نیاز است تا از طراحی سایت کسب درآمد کنم؟

 

سوالات ذکر شده، جزو سوالات پرتکرار هستند که دانشجوهای مبتدی بیشتر از آنها استفاده می کنند. برای اینکه بتوانیم به صورت کامل به این سوال پاسخ دهیم که چقدر زمان برای یادگیری طراحی سایت نیاز است، باید به صورت کامل مسیر یادگیری طراحی سایت را ترسیم کنیم و بدانیم که در چه مسیری وارد می شویم. در این مطلب، به نقل از سایت امیر رسولی، قصد داریم تا این موضوع را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

مسیر یادگیری طراحی سایت

اگر میخواهید در مورد زمان یادگیری برنامه نویسی سایت سوال کنید، ابتدا باید مسیر در نظر گرفته شده را ترسیم کنیم. شما می توانید طراحی یک سایت را با پلتفرم های متنوعی انجام دهید و یا توسعه یک وب سایت حرفه را با زمان های برنامه نویسی مختلفی انجام دهید. یادگیری سیستم های مختلف، می توانید زمان یادگیری شما را افزایش یا کاهش دهد. به همین دلیل نیز مسیر یادگیری و هدف در نظر گرفته شده، می توانید در زمان یادگیری طراحی سایت تاثیر داشته باشد.

اگر شما می خواهید یک طراح سایت وردپرس شوید، احتمالا می توانید در یک زمانی به اندازه 1 ماه کار خود را انجام دهید و طراحی سایت را شروع کنید. زمان مورد نیاز برای یادگیری طراحی سایت، بسیار کوتاهتر از زمان مورد نیاز برای یادگیری برنامه نویسی سایت می باشد. به همین دلیل نیز، بسیار از افراد مبتدی از وردپرس و یا دیگر سیستم های مدیریت محتوا برای شروع استفاده می کنند.

این در حالی است که زمان یادگیری برنامه نویسی سایت، بسیار طولانی تر است و شما باید به زبان های مختلف از جمله HTML , CSS , JavaScript را یاد بگیرید. در کنار این زبان ها باید یک زبان سمت سرور نیز بلد باشید که انتخاب PHP و یا Python می توانید مناسب باشد. با در نظر گرفتن این موضوع می توانید متوجه شوید که زمان مورد نیاز برای یادگیری کد نویسی سایت، بسیار بیشتر از زمان مورد نیاز برای یادگیری طراحی سایت با قالب های آماده و سیستم های مدیریت محتوا می باشد.

روزانه چقدر زمان برای یادگیری طراحی سایت نیاز است؟

عامل بعدی که تاثیر مستقیمی بر مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت دارد، زمانی است که روزانه صرف یادگیری می کنید. به عنوان مثال، اگر روزی 5 ساعت را صرف آموزش و یادگیری طراحی وب سایت کنید، طبیعی است که در مقایسه با فردی که تنها 1.5 ساعت در روز را صرف یادگیری طراحی وب سایت می کند، بسیار سریعتر به نتیجه خواهید رسید.

چه مقدار زمان می برد تا یک طراح سایت حرفه ای باشم

البته فکر نکنید که هر چه بیشتر برای یادگیری وقت بگذارید، زودتر نتیجه می گیرید! نباید در این دام بیفتید که اگر روزی 10 ساعت را به یادگیری طراحی سایت اختصاص دهم، سریعتر به هدف برسم؟ برخی از افراد به خصوص در ابتدای کار به دلیل انگیزه ای که دارند، زمان زیادی را در روز صرف یادگیری طراحی وب سایت می کنند که باعث می شود خیلی زود حوصله شان سر برود و به طور کلی یادگیری طراحی سایت را متوقف کنند، پس چه راهی بهتر از انرژی و تعادل برای حفظ تعادل. در مسیر یادگیری طراحی وب انگیزه خود را از دست ندهید.

زمان مورد نیاز برای یادگیری طراحی سایت با وردپرس

اگر قصد دارید که طراحی سایت را با وردپرس انجام دهید، باید بدانید که چه مسیری را طی کنید و چقدر برای این مسیر زمان نیاز دارید. شما می توانید به 2 صورت با استفاده از وردپرس طراحی سایت را انجام دهید:

  1. طراحی سایت با قالب آماده: در این روش، شما یک قالب آماده وردپرس را تهیه می کنید وبا استفاده از صفحه ساز ها، طراحی سایت را انجام می دهید. یادگیری این نوع از طراحی سایت، زمان تقریبی 1 الی 2 ماه را نیاز دارد.
  2. طراحی قالب اختصاصی با وردپرس: اگر بخواهید به صورت اختصاصی با وردپرس طراحی سایت کنید، باید زبان های برنامه نویسی مختلفی را فرا بگیرید که از جمله این موارد PHP , HTML , CSS , JS هستند. برای یادگیری این زبان ها حدود 1 سال زمان نیاز است و برای حرفه ای شدن در هر کدام از این زبان ها، شاید چیزی بیشتر از این مقدار نیز، زمان لازم داشته باشید. البته درامد طراحی سایت اختصاصی بسیار بیشتر از طراحی سایت با قالب های آماده می باشد.

زمان مورد نیاز برای یادگیری کد نویسی سایت

اگر قصد دارید تا کد نویسی سایت را به صورت کامل خودتان انجام دهید، مسیر های بسیار مختلفی برای شما وجود دارد. همچنین در نظر داشته باشید که شما می توانید طراح فرانت اند (ظاهر سایت) و بک اند (باطن سایت) شوید که هر کدام یک حوزه تخصصی به شمار می روند. اگر هم قصد دارید فرانت اند و بک اند را با هم یاد بگیرید، به زمان بیشتری نیاز دارید.

یادگیری طراحی سایت چقدر زمان میبرد

مدت زمان یادگیری فرانت اند

زمان مورد نیاز برای یادگیری فرانت اند حدود 6 الی 8 ماه است. البته برای اینکه بتوانید به یک متخصص Front-end تبدیل شوید، باید زمان بیشتری را برای یادگیری صرف کنید. همچنین برای یادگیری فرانت اند، نیاز است تا زمان های زیر را آموزش ببینید:

  • HTML
  • CSS
  • JavaScript

این 3 زبان جزو پایه های برنامه نویسی فرانت اند هستند که بعد از یادگیری آنها باید کتابخانه های آنها را نیز یاد بگیرید. برای یادگیری جاوا اسکریپت نیز پیشنهاد می کنیم تا از دوره ی آموزش جاوا اسکریپت امیر رسولی استفاده کنید.

زمان یادگیری بک اند

بک اند، بخشی از سایت است که با سرور سر و کار دارد. این بخش از سایت در دید کاربر نیست، اما عملکرد های اصلی سایت را کنترل می کند و دستورات مورد نظر از سمت سرور به سمت کاربر، با این بخش تعامل دارد. 

مدت زمان یادگیری طراحی سایت چقدر است

برای اینکه بتوانید برنامه نویسی بک اند را انجام دهید، باید یک زبان برنامه نویسی مناسب این کار را یاد بگیرید:

  • زبان برنامه نویسی PHP: یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی سمت سرور می باشد که بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا از جمله وردپرس نیز با همین زبان نوشته شده اند. زمان مورد نیاز برای یادگیری PHP حدودا 4 الی 6 ماه است و این زبان نسبتا راحت می باشد. 
  • زبان برنامه نویسی پایتون: پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت می باشد که فریم ورک های مختلفی برای کد نویسی بک اند را ارائه کرده است. از جمله این فریم ورک ها می توان به جنگو اشاره داشت. برای یادگیری پایتون حدود 2 ماه زمان نیاز است و برای یادگیری یک فریم ورک از این زبان نیز حدود 4 الی 6 ماه زمان نیاز خواهید داشت.
  • سی شارپ (C#): یکی از زبان های برنامه نویسی محبوب در دنیای طراحی سایت می باشد که با فریم ورک ASP.NET نیز شناخته می شود. این زبان برنامه نویسی برای توسعه وب سایت بزرگ استفاده می شود. زمان یادگیری این زبان به همراه کتابخانه مورد نظر، حدود 1 سال می باشد.

مراحل یادگیری طراحی سایت در کوتاهترین زمان

1.طراحی وب سایت بدون کدنویسی

قبل از ورود به مباحث کدنویسی، باید مهارت طراحی وب سایت بدون کدنویسی و استفاده از ابزارها و قالب های آماده وردپرس را کسب کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم، می توانید این مهارت را در ابتدای فرآیند طراحی سایت بیاموزید و در کمتر از 2 ماه حدود یک ماه و نیم) به این روش مسلط شوید.

2.کد نویسی HTML و CSS

در مرحله دوم مبحث کدنویسی را با آموزش HTML CSS شروع می کنیم. این قسمت بسیار مهم است و باید به طور کامل یاد گرفته شود زیرا تمام عناصر ظاهری در صفحه وب توسط کدهای html css ایجاد می شوند، بنابراین اگر می خواهید تغییری در ظاهر صفحات سایت ایجاد کنید کدهای html و css آن را ویرایش کنید. همچنین با توجه به اینکه جاوا اسکریپت به نوعی مکمل HTML CSS در طراحی وب است، در این مرحله می توانید مباحث کاربردی جاوا اسکریپت در HTML CSS را نیز یاد بگیرید.

مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت

3.آموزش PHP برای وردپرس

یادگیری زبان برنامه نویسی PHP نیز بخشی از نقشه راه است زیرا وردپرس با PHP ساخته شده است و کدها و عملکردهای وردپرس با زبان PHP هستند، اما نکته مهم این است که شما نیازی به آموزش کامل PHP ندارید، بلکه یک سری موضوعات خاص به عنوان مقدماتی شما باید یاد بگیرید که راحت تر وارد مباحث کدنویسی وردپرس شوید.

4.کدنویسی و طراحی قالب وردپرس

با توجه به سوابقی که تاکنون کسب کرده اید، اکنون می توانید به راحتی دستورالعمل های طراحی قالب وردپرس را یاد بگیرید، کدها و توابع وردپرس را درک کنید و مهارت های طراحی قالب اختصاصی وردپرس را به دست آورید.

در نظر داشته باشید که ما در اینجا، بخش بک اند را در نظر نگرفته ایم، اگر قصد کار کردن با سیستم وردپرس را ندارید، در مرحله سوم، باید یادگیری یک زبان مناسب برای بک اند را انجام دهید. همچنین پیشنهاد می کنیم تا از یک دوره جامع طراحی سایت برای یادگیری جامع استفاده کنید تا از مسیر خود در زمان یادگیری خارج نشوید.

چقدر زمان میبرد تا یک طراحی سایت حرفه ای شویم؟

تا اینجا به بررسی این سوال که زمان یادگیری طراحی سایت چقدر است؟ پرداختیم. اما برای اینکه بتوانید در طراحی سایت حرفه ای شوید، تجربه مهمترین عامل است. به صورت کلی هر چقدر بیشتر در زمینه طراحی سایت فعالیت داشته باشید، به فرد حرفه ای تری تبدیل خواهید شد. 

اما به صورت کلی شما در زمان 2 الی 3 سال، می توانید به یک متخصص تبدیل شوید که درآمد خوبی را از حرفه خود به دست می آورد.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.