کد خبر : 34698 / /
/

دندان مصنوعی پر پایه ایمپلنت چیست ؟

ایمپلنت دندان درمانی برای بی دندانی می باشد که کاربرد و مزایای بسیار زیادی دارد. همین موارد نیز باعث شده تا محبوبیت این درمان در بین بیماران بسیار بالا باشد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت بپردازیم.

دندان مصنوعی پر پایه ایمپلنت چیست ؟

 

بیماران بسیار زیادی دارای بی دندانی هستند که شرایط درمانی و نوع بی دندانی آنها یکسان نیست به همین دلیل نیز برای درمان آنها به انواع متفاوتی از ایمپلنت دندان نیاز می باشد. یکی از این انواع که برای درمان بیماران ارائه شده دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت نام دارد.

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت چیست؟

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت برای بیمارانی ارائه شده است که دارای بی دندانی های گسترده هستند. زیرا معایب بی دندانی ها گسترده چندین برابر بی دندانی ها معمول می باشد و این بیماران می توانند بی دندانی های گسترده خود را با این روش به صورت کامل بهبود ببخشند.

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت مناسب کدام افراد است؟

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت مناسب افرادی است که در یک فک یا هر دو فک به صورت کامل دندان های خود را از دست داده اند. این افراد می توانند با استفاده از این درمان، بیماری خود را به صورت کامل درمان نمایند و از مزایای آن بهرمند شوند.

مزایای دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

دندان مصنوعی دارای مزایای بسیار زیادی است که از مهم ترین آنها می توان به بازگشت زیبایی و سلامتی بیمار اشاره کرد که در اثر این موارد اعتماد از دست رفته بیمار نیز باز می گردد. دیگر مزایای مهم دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت به شرح زیر می باشد:

  • طول عمر بالای درمان

  • درصد موفقیت بالای درمان

  • درصد نیاز به درمان های جانبی پایین تر

  • عدم نیاز به چسب و خمیر های چسبنده

روند درمان دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت چگونه است؟

باید گفت هر درمان دارای مراحل مخصوص می باشد که بیماران باید قبل از انجام این درمان با آنها آشنا شوند. به همین دلیل نیز ما در این بخش به بررسی مراحل دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت می پردازیم.

اولین مرحله ی در هر نوع ایمپلنت دریافت مشاوره از پزشک متخصص می باشد. در این جلسه پزشک معالج شما را به صورت دقیق مورد معاینه قرار می دهد و پس از آن طرح درمان شما را که به صورت اختصاصی برای هر بیمار برنامه ریزی می شود در اختیار شما قرار می دهد.

درمان های جانبی مورد نیاز در دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

لازم به ذکر است که برای انجام هر نوع ایمپلنت، بیمار باید دارای شرایط مخصوصی باشد. اگر این شرایط در بیماران وجود نداشته باشد پزشک معالج با تجویز درمان جانبی مخصوص این شرایط را در بیماران ایجاد می کند.

به یاد داشته باشید که درمان های جانبی می توانند طول درمان شما را افزایش دهند البته نرخ نیاز به انجام درمان های جانبی در دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت نسبت به دیگر انواع ایمپلنت بسیار کمتر است.

جراحی دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

در این مرحله پزشک معالج، پایه های ایمپلنت را در درون استخوان فک بیمار قرار می دهد. در حقیقت پایه ایمپلنت ها پس از مدتی با استخوان فک بیمار جوش می خورند و استحکام این درمان را حفظ می کنند.

البته لازم به ذکر است که در هر بیمار به تعداد پایه ایمپلنت های متفاوتی نیاز می باشد که این مورد را پزشک معالج بر اساس شرایط درمانی تشخیص می دهد اما کمترین تعداد پایه ایمپلنت مورد استفاده در هر فک دو عدد می باشد.

دوران نقاهت دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

پس از مراحل بالا شما نیازمند مدت زمانی برای جوش خوردن پایه ایمپلنت ها با استخوان فک هستید که به آن دوران نقاهت می گویند. به صورت معمول این دوران 3 الی 6 ماه طول می کشد مگر آنکه از ایمپلنت های فوری در درمان خود استفاده نمائید.

قالبگیری و روکش در دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

روکش ایمپلنت یکی از اجزاء اصلی این درمان است که باید به صورت اختصاصی و توسط پزشک متخصص پروتز برای هر بیمار ساخته شود. می توان گفت: مرحله قالبگیری و ساخت روکش دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت آخرین مورد می باشد و در این قسمت درمان شما به پایان رسیده است.

قیمت دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

همانطور که می دانید قیمت ایمپلنت دندان برای تمام بیماران اهمیت بسیار زیادی دارد. اما هزینه های این درمان به عوامل بسیار زیادی ارتباط دارد به همین دلیل نیز نمی توان قیمت دقیقی را برای آن مشخص کرد. عوامل موثر بر قیمت دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت به شرح زیر است:

  • برند ایمپلنت

  • دستمزد پزشک

  • نوع روکش ایمپلنت

  • تعداد پایه ایمپلنت مورد نیاز

  • تعداد روکش ایمپلنت مورد نیاز

منبعhttps://roshadent.com/denture-on-implant/

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.