کد خبر : 34100 / /
/

بهبود روند طلاق با مشاوره روانشناسی

برخی افراد ممکن است به دنبال مشاوره باشند تا به آنها کمک کند تصمیم بگیرند که آیا باید در زندگی مشترک بمانند یا آن را ترک کنند. دیگران ممکن است برای تغییر بزرگی که از تبدیل زندگی متاهلی به مجردی پیش می آید به دنبال مشاوره باشند. درمان انفرادی یا زوج درمانی می تواند به شما کمک کند تا در جهت هر یک از این اهداف کار کنید. مشاوره می‌تواند مهارت‌هایی را به افراد آموزش دهد که ممکن است به آنها کمک کند برای زندگی جدید تلاش کنند. این موضوع می تواند به مراجعه کننده کمک کند که دیدگاه سالم تری نسبت به طلاق خود داشته باشد. مشاوره بعد از طلاق می تواند باعث شود افراد احساس سلامت و قدرت کنند. می تواند مکانی امن برای به اشتراک گذاشتن احساسات و افکار باشد. بنابراین می­توان گفت که مشاوره می تواند در زمان طلاق که اغلب اوقات برای بیشتر افراد دشوار است مفید باشد.

بهبود روند طلاق با مشاوره روانشناسی

 

چرا باید برای طلاق از مشاور کمک بگیرید؟

وقتی ازدواج به پایان می رسد، می تواند برای هر دو طرف آسیب زا باشد. طلاق می تواند از نظر روحی، جسمی و مالی سخت باشد. برای مقابله با این موضوع، زوجی که در حال طلاق هستند ممکن است شروع به مشاوره کنند. طلاق درمانی یا مشاوره طلاق اغلب به صورت یک به یک انجام می شود. فردی که طلاق می گیرد ممکن است احساس گناه، ترس، اضطراب، افسردگی و اندوه کند. و یا ممکن است طلاق به مشکلات دیگر سلامت روان او دامن بزند

کار با یک درمانگر می تواند یک هدف و دیدگاه منطقی ارائه دهد. می تواند فرد را به مهارت هایی مجهز کند تا از پس مشکلات طلاق برآید. کسانی که از مشاوره و روان شناس برای کمک به گذر از طلاق استفاده می کنند، اغلب می توانند نتیجه آن را حس کنند. آنها ممکن است بیایند تا در مورد خودشان اطلاعات بیشتری کسب کنند. تغییری که طلاق به وجود می آورد در کنار تمام مشکلات و بدی هایی که دارد می تواند فرصتی برای رشد و توسعه شخصی هم باشد.

 

انواع روش های درمانی طلاق

درمان فردی. درمان فردی می تواند در هنگام طلاق به برخی از شرایط سلامت روان شما کمک کند. این شرایط می تواند شامل افسردگی، اضطراب یا سایر شرایط مشابه باشد. برخی طلاق را یک شکست شخصی می دانند. مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا با این احساسات کنار بیایند و طلاق را معنا کنند. ممکن است به افراد کمک کند دیدگاه جدیدی نیز پیدا کنند. افرادی که طلاق گرفته اند ممکن است در مورد نیازها و ناخوشایندیهای خود در جلسات مشاوره بیاموزند. آنها ممکن است شناخت عمیق تری از خود به دست آورند. و این شناخت عمیق تر می تواند به هضم طلاق کمک کند.

 

زوج درمانی. همچنین برای زوج هایی که طلاق می گیرند، یا می­خواهند طلاق بگیرند نیز زوج درمانی وجود دارد. این نوع درمان ممکن است طلاق سالم و سازنده را تسهیل کند. یک درمانگر طلاق می تواند به عنوان نوعی واسطه برای زوجین عمل کند. درمانگران در این مواقع معمولا دستورالعمل هایی را برای اطمینان از وقوع طلاق با تأثیر منفی کمتر پیشنهاد می­کنند. در حقیقت نمی­توان گفت که تاثیر منفی از بین می­رود اما می­توان گفت که تا حد زیادی کمتر می­شود. درمانگران همچنین می توانند به حل مسائلی که از موارد بالا نشات می­گیرد کمک کنند. این موارد می تواند شامل عادت های زندگی، تعهدات مالی و تربیت فرزند باشد.

14

 

خانواده درمانی. مشاوره می تواند برای کودکانی که والدینشان طلاق گرفته اند بسیار مهم باشد. والدین ممکن است اغلب در طول طلاق در احساسات خود غرق شوند. آنها ممکن است وضعیت عاطفی فرزندان خود را نادیده بگیرند. طلاق می تواند باعث شود کودکان احساس سردرگمی، گناه، از دست دادن، درد و تراما و یا رها شدن کنند.

کودکان ممکن است مطمئن نباشند که کدام یک از والدین را باید «انتخاب کنند» یا به او وفادار باشند. در چنین زمانی آنها ممکن است این حس را نیز بکنند که اگر یکی از والدین را انتخاب کنند دیگری را از دست می­دهند. آنها همچنین ممکن است نگران باشند که خود علت طلاق هستند. وقتی والدین نسبت به یکدیگر پرخاشگر هستند، ممکن است کودک حتی بیشتر از این نیز احساس ترس کند.

کودکی که از والدین درباره حضانت می شنود ممکن است احساس ناخواسته بودن کند. در نتیجه ممکن است نگران باشند که مقصر جدایی والدینشان هستند. خانواده درمانی به همه اعضای خانواده اجازه می دهد و کمک می­کند تا احساسات خود را در مورد طلاق به اشتراک بگذارند. این موضوع می تواند به همه کمک کند تا احساسات خود را پردازش کرده و با تغییرات سازگار شوند. در نتیجه کودکان نیز می­توانند از این مشاوره سود ببرند.

 

میانجیگری برای طلاق

15

میانجی گری می تواند جایگزین مناسبی برای بحث ها و دعوا های مربوط به طلاق در دادگاه باشد. مراجعه به دادگاه می تواند فرآیندی طاقت فرسا و بسیار پرهزینه باشد. برخی از زوج ها به همین دلیل یک میانجیگر بین خود انتخاب می­کنند تا بتوانند با کمک او مسائل مربوط به طلاق را حل کنند و با هم به یک راه حل برای گذر از این دوران سخت برسند. در این مواقع نیز مشاوره می­تواند گزینه مناسبی باشد. در حقیقت با این انتخاب معمولا زوجین طلاق بهتر و با مشکلات کمتری را تجربه می­کنند.

در میانجی گری، زوجین در مورد حضانت، تقسیم دارایی و سایر مسائل با یک میانجی صحبت می کنند. میانجی سعی می کند به زوج کمک کند تا خودشان به یک توافق برسند. میانجی گری ممکن است زمان کمتری نسبت به دعوای طلاق در دادگاه نیاز داشته باشد. اغلب فرآیندی کم‌هزینه است و دردسر کمتری نسبت به دادگاه نیز دارد. ممکن است زوجین بتوانند به توافقی برسند که هر دوی آنها را راضی کند. میانجیگری همچنین ممکن است ارتباطات آنها را برای آینده بهبود بخشد. این می تواند تأثیر قابل توجهی نیز در صورت داشتن فرزند داشته باشد.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.