کد خبر : 33824 / /
/

بهترین جایگزین های اینستاگرام بعد از فیلتر شدن

همه ما دست کم یکبار ضرب المثل ((پیشگیری بهتر از درمان است)) را شنیده‌ایم. با این حال عملا به آن پایبند نیستیم. از خوردن غذای چرب لذت می‌بریم یا با خیالی راحت سیگارمان را دود می‌کنیم. این قضیه نه تنها در زندگی بشر امروزی بلکه در میان کسب‌وکارها نیز رایج است. زمانی که به فکر راه اندازی برند خود هستیم، توجهی به آینده آن نداریم. با وجود این که شبکه‌های مجازی همواره در خطر منسوخ شدن یا فیلترینگ (حداقل در ایران) بوده‌اند، بسیاری آن را اولویت فعالیت‌های تجاری خود قرار دادند. درحالیکه روش‌هایی نظیر طراحی سایت می‌توانست یک راهکار مطمئن برای بازاریابی و فروش باشد. البته به قول معروف گذشته‌ها دیگر گذشته است. اگر شما هم از اینستاگرام برای کسب‌وکارتان استفاده می‌کردید، یا بخش قابل توجهی از درآمدتان از این کانال بود، حتما از تاثیر منفی فیلتر شدن این شبکه بر کسب‌وکارتان گلایه دارید. در ادامه روش‌هایی برای اوج گیری مجدد تجارت شما ارائه خواهد شد. پس ناامیدی را کنار بگذارید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین جایگزین های اینستاگرام بعد از فیلتر شدن

 

تاثیر فیلتر شدن اینستاگرام بر کسب‌وکارها

دقیقا زمانی که بسیاری از برندها در حال طراحی سایت و افزایش فروش از طریق جذب ترافیک ارگانیک بودند، تجارت‌های زیادی نیز با هدف افزایش فروش بدون هزینه اضافی وارد اینستاگرام شدند. در نگاه اول بسیاری گروه دوم را برنده می‌دانستند. به هر حال فعالیت در اینستاگرام هزینه زیادی نداشت. از سویی تعداد کاربران در این رسانه اجتماعی به قدری بالا بود که با اندکی فعالیت فروش به طرز قابل چشمگیری ارتقا پیدا می‌کرد.

این رویه تا اواخر شهریور ماه سال 1401 ادامه داشت تا یک اتفاق قابل پیش بینی سرآغاز سقوط کسب‌وکارهای اینترنتی را کلید بزند: ((اینستاگرام فیلتر شد.)) این تیتر اصلی روزنامه‌ها و کانال‌های خبری مختلف بود. اتفاقی که تا به امروز به قوت خود باقی مانده و باعث مرگ تدریجی کسب‌وکارهایی شده که به نظر می‌رسد از پیشگیری غافل بوده‌اند.

فراموش نکنید از بین رفتن یا فیلتر شدن یک رسانه اینترنتی خبر چندان جدیدی نیست. یکی از معروف‌ترین آن‌ها فیسبوک است که اگرچه هنوز هم فعالیت می‌کند، اما فیلتر آن در سال 1388 باعث شد عمومیت آن در داخل کشور از بین برود. البته همین فیسبوک که روزگاری پر بازدیدترین رسانه دنیا بود، در حال حاضر کاربران فعال به نسبت کمتری دارد.

به هر حال محدودیت اینستاگرام در ایران و کاهش شدید درآمد کسب‌وکارها از طریق این رسانه باعث شده توجه بسیاری از افراد به طراحی سایت و یا حتی سایر رسانه‌های اجتماعی جلب شود.

شبکه اجتماعی برای جایگزینی اینستاگرام

اگرچه ما در این مطلب درباره ارزش طراحی وبسایت و (سئو سایت) در بلند مدت صحبت کردیم، اما هستند افرادی که هنوز هم به دنبال سرمایه گذاری روی یک شبکه اجتماعی جدید هستند. خوشبختانه تعداد رسانه‌های اجتماعی برای شروع فعالیت تجاری بسیار زیاد است. اما متاسفانه آینده هیچ کدام تضمین شده نبوده و هر لحظه ممکن است مشابه اینستاگرام فیلتر شود. از سویی باید پذیرفت فعالیت در هیچ کدام از این شبکه‌ها به اندازه اینستاگرام پر سود نیست. به هر حال اینستاگرام بیشترین کاربران فعال ایرانی را در اختیار داشت.

14

بهترین شبکه‌های اجتماعی به جای اینستاگرام (خارجی)

  • پینترست
  • اسنپ چت
  • بی بی
  • ویرو
  • تیک تاک
  • لایکی
  • فلیکر
  • لینکدین
  • ...

بهترین شبکه‌های اجتماعی به جای اینستاگرام (داخلی)

  • نزدیکا
  • روبیکا
  • ...

طراحی سایت بهترین راهکار برای راه اندازی کسب‌وکار

در این مطلب به دنبال جایگزینی برای اینستاگرام بودیم، با این حال انصاف نیست اگر طراحی سایت را روشی جایگزین برای فعالیت در اینستاگرام فیلتر شده لحاظ کنیم. چرا؟ چونکه ساخت سایت و شروع تجارت آنلاین بهترین و مطمئن‌ترین روش درآمدزایی برای هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود. با راه اندازی سایت خیال شما از هر نظر آسوده است و می‌توانید فعالیت خود را بدون نگرانی از فیلترینگ یا هر خطر دیگری ادامه دهید.

البته ساخت سایت چالش‌های زیادی دارد. در واقع پس از افتتاح سایت برای برندتان باید روی سئو آن تمرکز کنید. اگر فکر می‌کنید این پایان کار است، سخت در اشتباه هستید. برای انجام امور مختلف نیاز به استخدام تیم پشتیبانی سایت خواهید داشت. همه این موارد شاید در وهله اول شما را از طراحی وبسایت دلسرد کند، اما باور کنید یا نه این تنها راه بقای کسب‌وکارتان در طول زمان است، نه ایجاد اکانت در شبکه مجازی.

15

همه چیز درباره طراحی سایت

اگر تا به اینجا هنوز هم قانع نشدید سایت خود را راه اندازی کنید، بهتر است با شما رو‌راست باشیم. شما نه تنها به خودتان بلکه به آینده برندتان ارزش قائل نیستید. اما اگر تصمیم گرفتید تا به‌جای فعالیت در یک مکان لغزنده روی زمینی سفت قدم بردارید، باید به شما تبریک بگویم. چرا که شما در مسیر درستی قرار گرفته‌اید. اما چگونه باید سایت خود را ایجاد کنید؟

در مرحله اول باید یک شرکت معتبر و با تجربه پیدا کنید تا بتواند با طرحی خلاقانه و کاربردی سایت شما را ایجاد کند. این بسیار مهم است که شرکت مدنظر سابقه و کیفیت مورد قبولی داشته باشد. شما نیاز به یک سایت عالی با گرافیک زیبا دارید، سایتی که بتواند نیاز مشتریان را به خوبی پوشش دهد، با آن‌ها ارتباط برقرار کند و باعث فروش بیشتر محصول یا خدمت شما شود. اگر در پیدا کردن یک شرکت معتبر عاجز هستید، ما به شما شرکت رهام را معرفی می‌کنیم. رهام با شعار ((بی نهایت را تجربه کن)) برندی است که توانسته در زمینه طراحی وبسایت پیشگام باشد.

پس از ساخت سایت برای این که دیده شوید، نیاز به سئو خواهید داشت. سئو یا بهینه سازی سایت کمک می‌کند در کلیدواژه‌های مرتبط به رتبه‌های برتر برسید. فعالیتی که در نهایت به افزایش ترافیک ارگانیک سایت منجر می‌شود. این افزایش ترافیک همان مشتریان بالقوه شما در بستر وب هستند. به لطف سئو می‌توانید آن‌ها را با برند تجاری خود آشنا کنید و به دایره مشتریان ثابت خود بیفزایید.

این پایان ماجرا نیست، چرا که مدیریت سایت یک نیاز اساسی محسوب می‌شود. با سپردن مدیریت وبسایت به یک تیم حرفه‌ای، ضمن جلوگیری از مشکلات احتمالی، می‌توانید یک قدم جلوتر از رقبا حرکت کنید. در انتها باور کنید نتیجه این فعالیت‌های به ظاهر پر هزینه شما را شگفت زده خواهد کرد.

نکته آخر

راستی درباره خدمات بی نظیر شرکت رهام صحبت کردیم. در انتها بد نیست بدانید خدمات این شرکت تنها به طراحی سایت محدود نیست. اگر می‌خواهید سایت خود را بهینه کنید یا برای پشتیبان آن سفارش ثبت کنید، این شرکت با برخورداری از یک تیم جوان و بااستعداد شما را به بهترین نحو همراهی خواهد کرد. اگر می‌خواهید برندتان دچار بیماری نشود، همین امروز پیشگیری را با ساخت سایت شروع کنید.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.