کد خبر : 33035 / /
/

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو در ایران

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو در ایران

 

 

 

اگر در جستجوی پیدا کردن راهی برای خرید و فروش ارز کاردانو سر از این مقاله درآورده‌اید، باید بگوییم که دقیقا به جای درستی رسیده‌اید. خرید و فروش ارزهای دیجیتال اگر درست آموزش داده نشود، می‌تواند همراه با ریسک از دست رفتن سرمایه شما همراه باشد؛ پس بهتر است اول خوب آموزش دیده و سپس اقدام به خرید کنید. همچنین در انتها، به شما می‌گوییم که چطور از داخل ایران می‌توانید این ارز را بخرید و بفروشید. البته قبل از همه این‌ها، اول باید ببینم که اصلا شبکه کاردانو چیست؟ با ما همراه باشید تا به جواب سوال‌هایتان برسید.

ارز دیجیتال کاردانو چیست؟

«کاردانو» (Cardano) شبکه‌ای مبتنی بر بلاک چین است و ارز دیجیتال بومی این شبکه نیز «آدا» (ADA) نام دارد. کاردانو یکی از ارزهایی به شمار می‌رود که بیشترین ارزش بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده است. زمان نگارش این مقاله، «حجم کل بازار» (Market Cap) ارز دیجیتال کاردانو ۹.۱۳ میلیارد دلار، قیمت آن ۰.۲۶ دلار و تعداد توکن‌های در گردشش ۳۴.۵۲ میلیارد عدد است.

پروژه کاردانو در سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرد، ولی ارز آن یعنی آدا در سال ۲۰۱۷ بود که به صرافی‌ها عرضه شد. هدف از ساخت این شبکه رقابت با بلاک چین‌هایی مانند «اتریوم» (Ethereum) بود و آن را بلاک چین نسل سوم می‌نامند.

این یعنی اگر بلاک چین‌های «بیت‌ کوین» (Bitcoin) و اتریوم نسل اول و دوم بلاک چین باشند، نسخه پیشرفته‌تر آن می‌شود نسل سوم که همان بلاک چین کاردانوست. سازندگان این شبکه ادعا می‌کنند که بلاک چین کاردانو به مراتب بهتر از بلاک چین اتریوم عمل می‌کند و درنتیجه، تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تری خواهد داشت.

درست مانند بلاک چین اتریوم، به کمک بلاک چین کاردانو نیز می‌توان قرارداد هوشمند ایجاد کرده و روی این بلاک چین برنامه‌های غیرمتمرکز ساخت. حالا که با این شبکه و رمزارز بومی آن یعنی آدا آشنا شدید، سراغ آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو می‌رویم.

 

 

خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو

اولین مرحله برای خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو این است که کیف پولی برای ذخیره‌سازی این ارز محیا کنید. کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند که اگر با آن‌ها آشنایی قبلی ندارید هم جایی برای نگرانی وجود ندارد. تنها دو نوع از این کیف پول‌ها به کار شما می‌آید. کیف پول نرم افزاری و کیف پول سخت افزاری.

کیف پول سخت افزاری، بخاطر ماهیت به شدت امنی که دارد، معمولا به سرمایه‌گذارانی که قصد نگه داشتن طولانی مدت ارزهای خود را دارند، توصیه می‌شود. این کیف پول‌ها برخلاف کیف پول‌های نرم افزاری رایگان نیستند و باید برای خرید آن‌ها هزینه‌ی مشخصی را صرف کنید. به‌طور کل این کیف پول‌ها به کاربران تازه وارد که قصد خرید ارز کمی را دارند، پیشنهاد نمی‌شود.

مورد دوم کیف پول نرم افزاری است. محبوب‌ترین کیف پول‌ها میان کاربران ایرانی «اتمیک ولت» (Atomic Wallet) و «تراست ولت» (TrustWallet) هستند. بااین‌حال با کمی تحقیق و بررسی، می‌توانید کیف پول مناسب خودتان را پیدا کنید. شما باید در وب‌سایت این کیف پول‌ها برای خودتان حساب کاربری ساخته و بعد اقدام به واریز سرمایه خود به آدرس کیف پول‌تان کنید.

بعد از پیدا کردن کیف پول مناسب، سراغ پیدا کردن صرافی معتبری بروید که ارز مورد نظر شما (در اینجا آدا) را در لیست ارزهای تحت پوشش خود داشته باشد. در نظر داشته باشید که بسیاری از صرافی‌های محبوب خارجی با کاربران ایرانی مشکل دارند و استفاده از آن‌ها از ایران راحت نیست. «کوکوین» (Kucoin) و «کوینکس» (CoinEx) دو صرافی خارجی هستند که میان کاربران ایرانی محبوبیت دارند.

حال که کیف پول و صرافی مورد نظر خود را پیدا کردید، می‌توانید با استفاده از ارزهای دیجیتال دیگر، استیبل کوین‌هایی مانند «تتر» (Tether) و ارزهای فیات مطرح جهان مانند دلار، یورو و غیره به خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود از صرافی پرداخته و ارز خریداری شده را به کیف پول‌تان واریز کنید. البته امکان نگه داشتن این ارزها در حساب شما در صرافی‌ نیز وجود دارد که به دلیل مشکلات امنیتی گوناگون، این روش اصلا توصیه نمی‌شود و بهتر است ارز خود را در صرافی نگه ندارید.

 

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو در ایران

در بالا خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو را به طور کلی برای شما شرح دادیم، ولی باید در نظر داشته باشید که خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران بخاطر محدودیت‌ها، ممکن است کمی پیچیده‌تر باشد. برای خرید ارز دیجیتال کاردانو از ایران چند راه متفاوت پیش‌روی شما وجود دارد.

یکی از راه‌های خرید ارز دیجیتال از داخل ایران، استفاده از صرافی‌های داخلی است. شما به راحتی می‌توانید با پرداخت ریال به صرافی مورد نظرتان، ارز دیجیتال کاردانو را بخرید. البته توجه داشته باشید که ممکن است، تمام صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال کاردانو را در لیست صرافی‌های خود نداشته باشند.

حال اگر موفق به پیدا کردن ارز دیجیتال کاردانو در صرافی‌های ایرانی نشدید، می‌توانید با پرداخت ریال، ارزهای دیجیتال محبوب بازار که تحت پوشش تمام صرافی‌ها هستند، مانند‌: بیت کوین و اتریوم یا تتر را خریداری کرده و با ارز دیجیتالی که خریدید، از طریق صرافی‌های خارجی کاردانو بخرید. البته ارز دیجیتال کاردانو به دلیل محبوبیتی که دارد، احتمالا توسط صرافی‌های داخلی پوشش داده می‌شود.

باری دیگر تاکید می‌کنیم که از هر راه و صرافی‌ای که ارز دیجیتال خود را خریداری می‌کنید، حتما از اعتبار آن مطمئن شوید و سرمایه خود را داخل صرافی نگه ندارید. همچنین به یاد داشته باشید که هرکسی که از طریق کانال‌های تلگرامی و هرکجای دیگر به شما وعده خرید و فروش ارز دیجیتال را داد، نباید به آن اعتماد کنید. افراد زیادی هستند که با وعده خرید و فروش رمزارزها، افراد کم تجربه‌تر را گول زده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. همیشه بهتر است، خودتان با تحقیق و بررسی راه و رسم هر مسیری را یاد بگیرید و به هرکسی که سر راهتان سبز می‌شود اعتماد نکنید. پر سود و موفق باشید.

منبع : سایت محمد حسینی

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.