کد خبر : 32645 / /
/

ایالت تاسمانیا استرالیا – از آشنایی تا مهاجرت

ایالت تاسمانیا استرالیا – از آشنایی تا مهاجرت

تاسمانیا (به‌اختصار Tas) جزیره‌ای است بسیار طبیعت بکرمانند، دره‌ها، صخره‌ها، کوه‌ها، سواحل و تپه‌های شنی بکر در جنوب شرقی استرالیا که با هیچ‌کدام از ایالت‌های استرالیا مرز مشترک ندارد. دورتادور این جزیره را آب‌های نیلگون اقیانوس آرام و اقیانوس هند فراگرفته‌اند.

جزیره تاسمانیا 26 مین جزیره ازنظر وسعت و بزرگی در دنیاست. تاسمانیا فاصله‌ای تقریباً دویست کیلومتر با قاره اقیانوسیه (Oceania) دارد که به‌وسیله‌ی تنگه باس (Bass) این دو خشکی از هم جدا می‌شوند. ایالت تاسمانیا با مساحتی حدوداً 91000 کیلومترمربع و جمعیتی بیش از 500000 نفر کوچک‌ترین ایالت استرالیا شمرده می‌شود.

درصد زیادی از ساکنین این ایالت بومی و عمدتاً توابع بریتانیایی هستند و به دلیل کوچک بودنش هرساله مهاجران کمی می‌پذیرد. تنوع در غذا، شراب، جاذبه‌های گردشگری زیبا و منحصربه‌فرد از دلایلی است که مردم این ایالت به آن می‌بالند.

این ایالت دارای زمین‌های کشاورزی حاصلخیز؛ در شمال غرب، کوه‌ها و دره‌های سرسبز در غرب و سواحل و تپه‌های شنی در شرق می‌باشد که توریست‌ها و گردشگران از دیدن تک‌تک این نواحی لذت می‌برند. جزیره تاسمانیا به دلیل آب‌وهوای بی‌نظیری که دارد و طبیعت ناب و بکرش به ایالت باز آورنده‌ی جوانی (Island of Rejuvenation) مشهور است.

شهر هوبارت پایتخت ایالت تاسمانی استرالیا

پایتخت و مرکز ایالت تاسمانی شهر بسیار زیبای هوبارت است. حدوداً نیمی از جمعت ایالت تاسمانی در این شهر زندگی می‌کنند که جمعیت 230 هزارنفری دارد که بعد از شهر داروین در قلمرو شمالی کوچک‌ترین پایتخت در میان دیگر مراکز ایالت‌های استرالیا شمرده می‌شود. هوبارت در جنوب شرقی تاسمانی و در دهانه رود درونت مستقرشده است و آن را به جنوبی‌ترین شهرهای پایتخت استرالیا تبدیل کرده است.

 

هوبارت در بین مراکز ایالت‌ها پس از سیدنی قدیم‌ترین پایتخت می‌باشد. درگذشته این شهر تبدیل به مرکز شکار نهنگ شده بود. اوایل قرن بیستم شاهد رونق اقتصادی معدن، کشاورزی و سایر صنایع اولیه بود.

علی‌رغم افزایش مهاجرت از آسیا و بقیه‌ی مناطق غیر انگلیسی‌زبان، جمعیت هوبارت عمدتاً ازنظر نژادی انگلیس-سلتیک باقی‌مانده و بالاترین درصد ساکنان استرالیایی متولدشده را در میان شهرهای پایتخت استرالیا دارد. امروز، هوبارت قطب مالی واداری تاسمانی است که به‌عنوان بندر اصلی برای عملیات قطب جنوب استرالیا و فرانسه عمل می‌کند.

زندگی و فرهنگ ایالت تاسمانی استرالیا

خونگرمی و مهمان‌نوازی ازجمله ویژگی‌های بارز مردم این ناحیه شمرده می‌شود. به شکلی که در تجمعات و کارهای گروهی، به‌آسانی با مهاجران ارتباط برقرار می‌کنند؛ یعنی اگر افراد مهاجر با توریست‌ها، در تیم‌های ورزشی محلی این ایالت یا در ورزش‌های گروهی مانند یوگا عضو شود؛ به‌هیچ‌عنوان احساس دل‌تنگی و غریبه بودن به آن دست نمی‌دهد.

اهالی این استان در عرصه‌های گوناگون مانند ادبیات، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، ورزش و سینما فعالیت دارند. سالانه افراد بسیاری برای تفریح، گردش و تماشای جشنواره‌ها به ایالت تاسمانی سفر کنند.

مسابقه قایق بادبانی سیدنی به هوبارت، رالی جاده‌ای تارگا، جشنواره صدا‌ها و جشنواره ملی آواز تنها بخشی از جشنواره‌ها و مناسبت‌های مختلف است که در این ایالت اجراشده و موجب جذب گردشگر می‌شود.

شهرهای مهم ایالت تاسمانی استرالیا

هوبارت (Hobart)، لانستون (Launceston)، دوونپورت (Devonport) و استرهان (Sterhan) ازجمله مهم‌ترین شهرهای این ایالت هستند.

شهر بندری هوبارت که به‌عنوان پایتخت و مرکز شناخته شده و نیمی از جمعیت کل تاسمانی در آن ساکن هستند. در بخش جنوب شرقی ایالت تاسمانی مستقرشده است. به خاطر برگزاری جشنواره‌های گوناگون، داشتن معادن طبیعی و مکان‌های تاریخی و دیدنی اقتصاد ازنظر اقتصادی شرایط بسیار خوبی دارد.

لانستون دومین شهر پرجمعیت این استان بوده و اقتصاد آن بیشتر بر پایه کشاورزی، دامداری و گردشگری است. خیابان پاترسون (Paterson Street)، دانشکده فنی استرالیا (Australian Technical College)، یادبود جنگ بوئر (Boer War)، ساختمان اگزمینر (Exminer Building)، فواره باربزات (Barbesat Fountain)، پل کینگ (Paul King)، اداره پست لانستون (Launceston Post Office) بخشی از مکان‌های دیدنی این شهر هستند.

مهاجرت به تاسمانیا (Tas)

کسانی که متقاضی مهاجرت به استرالیا هستند می‌توانند اقدام به دریافت اسپانسرشیپ ویزای «۱۹۰» تاسمانیا کنند. ویزای «۱۹۰» ویزایی دائمی می‌باشد که از بدو ورود به شما تعلق می‌گیرد.

با دریافت این اسپانسرشیپ ایالتی شما وظیفه دارید به مدت دو سال در ایالت تاسمانی کار وزندگی کنید. این موضوع به این معناست که دریافت اسپانسرشیپ ایالتی به مفهوم اخذ ویزا نیست و فقط شما به‌واسطه این اسپانسرشیپ می‌توانید پنج امتیاز کمکی برای دریافت ویزای «۱۹۰» به دست بیاورید تا به حدنصاب امتیاز لازم برای دریافت ویزا برسید.

برای دریافت ویزای «۱۹۰» شرایط اخذ اسپانسرشیپ ایالت تاسمانیا عبارت است از:

1- متقاضی هنگامی‌که برای دریافت اسپانسرشیپ اقدام می‌کند باید زیر 45 سال سن داشته باشد.

2- شما هنگامی‌که اقدام به دریافت اسپانسرشیپ ایالتی می‌کنید باید حداقل 55 امتیاز داشته باشید تا با 5 امتیاز کمکیِ اسپانسرشیپ ایالتی به حداقل 60 امتیاز لازم دست پیدا کنید.

3- شما باید در هر 4 مهارت آیلتس (IELTS) حداقل نمره شش را داشته باشید.

4- شغل شما که بر طبق آن درخواست دریافت اسپانسرشیپ ایالتی می‌کنید باید در لیست مشاغل مورد تائید و نیاز ایالت تاسمانیا باشد.

5- شما به 5 سال سابقه کاری مرتبط در راستای شغلی که دارید، احتیاج دارید.

6- شما باید از یک کارفرما (صاحبان مشاغل) در ایالت تاسمانیا پیشنهاد کاری داشته باشید.

7- ارزیابی مدارک شما بر طبق شغل انتخابی‌تان صورت می‌پذیرد.

8- شما باید برای مهاجرت و اقامتتان در این ایالت استطاعت مالی کافی داشته باشید.

اگر دارای شرایط بالا هستید، می‌توانید درخواستتان را به انضمام مدارکی که دال بر واجد شرایط بودن شما می‌باشد (و دیگر مدارک موردنیاز) به‌صورت آنلاین عرضه دهید و در پایان درصورتی‌که موفق به دریافت ویزا شدید، باید مراتب را به دولت تاسمانیا، از طریق ایمیل، اعلام کنید.

دانشگاه‌ها‌ و کالج‌های برتر ایالت تاسمانیا استرالیا

دانشگاه تاسمانیا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و چهارمین دانشگاه قدیمی در استرالیا می‌باشد که در سال 1890 افتتاح گردیده و دارای قدمت بیش از 100 سال می‌باشد. دانشگاه تاسمانیا در ایالت تاسمانیا استرالیا مستقرشده است. تاسمانیا نام جزیره و ایالتی در جنوب شرقی استرالیا است و مرکز آن شهر هوبارت نام داد.

دانشگاه تاسمانیا هرساله 3000 دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند که از این تعداد تقریباً 56% در مقاطع کارشناسی و 45% در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد. دانشگاه تاسمانیا در رتبه‌بندی سایت QS دارای رتبه‌ی 287 می‌باشد.

دانشگاه تاسمانیا در عرصه‌های گوناگون موضوعات درسی و رشته‌ها همانند زمین‌شناسی و علوم دریایی، کشاورزی و جنگل‌داری جزو تاپ ترین ها و در 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. دانشگاه تاسمانیا در رشته‌هایی مانند روانشناسی، جغرافیا، علوم محیطی و فلسفه در رتبه 200 دانشگاه برتر در دنیاست.

جاذبه‌های گردشگری تاسمانیا

گردشگران می‌توانند از مناطقی مانند: 1( پارک ملی ناران تاپو 2) دره هیون 3( دره تامار 4) گردنه ایگل هاوک 5( پارک ملی فریسینت 6) کوه کرادل 7( رود فرانکلین و 8) بندر آرتور دیدن کنند و از تک‌تک لحظات حضورشان در این جزیره لذت ببرند.

اقتصاد و بازار کار ایالت تاسمانی استرالیا

به خاطر وجود منابع طبیعی بسیار زیاد، اقتصاد ایالت تاسمانی استرالیا بیشتر بر مبنای منابع معدنی، کشاورزی و دامپروری، گردشگری، جنگل‌داری و شیلات است. مس، روی، قلع و آهن مهم‌ترین منابعی هستند که از معادن تاسمانی استخراج می‌شوند.

ایالت جزیره‌ای تاسمانی، یکی از ایالت‌های استرالیا بوده. این ایالت از یک جزیره اصلی به نام تاسمانی و چندین جزیره کوچک‌تر تشکیل‌شده است. شهر هوبارت مرکز تاسمانی و مهم‌ترین شهر تاسمانی است؛ و تقریباً نصف جمعیت این ایالت در آن زندگی می‌کنند. اگر شما دوستان عزیز هم قصد مهاجرت به ایالت تاسمانی را دارید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوران مجرب ما در ویزاپیک کمک بگیرید.

منبع این مطل

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.