کد خبر : 31488 / /
/

چگونه از پوست حساس مراقبت کنیم؟

چگونه از پوست حساس مراقبت کنیم؟

 

آشنایی با نحوه مراقبت از پوست حساس، بسیار مهم است؛ چرا که هر گونه اقدام نامناسبی باعث تحریک پوست می‌شود. برای مراقبت هر چه بهتر از این پوست، نکات زیر را به خاطر داشته باشید. اگر پوست شما نسبت به آفتاب، مواد شیمیایی، تغییر دمای هوا به سرعت واکنش نشان می دهد و زیاد دچار آفتاب سوختگی، سوزش و خارش می شوید احتمالا پوستی حساس دارید.

پوست حساس به مراقبت بیشتری نیاز دارد. بعضی افراد در تماس با مواد شیمیایی واکنش های آلرژیک نشان می دهند و پوست بعضی دیگر خشک و پوسته پوسته می شود. زمانی که عوامل حساسیت زا را شناسایی کنید و از محصولات پوست صورت اصلی که مناسب پوستهای حساس استفاده کنید سلامت به پوست شما بر می گردد. در ادامه به بررسی عوامل حساسیت زا و محصولات مناسب پوست حساس می پردازیم:

در انتخاب روتین پوستی خود زیاده روی نکنید

پاک کننده‌ای ملایم، مرطوب کننده و ضدآفتاب ملایم را تهیه نمایید. سعی کنید محصولاتی که برای پوست خود انتخاب می‌کنید را محدود کنید. از پاک کننده ملایم و فاقد سولفات شروع کنید که کفی روی پوست ایجاد نمی‌کند. انتخاب محصولاتی با خواص تسکین دهنده مانند محصولات حاوی عصاره چای سبز، بابونه و… بهترین گزینه ممکن برای شما هستند.

گول برچسب ضد حساسیت را نخورید

محصولاتی در بازار وجود دارند که ادعا می‌کنند فاقد حساسیت هستند. گول تبلیغات این محصولات را نخورید و حتما قبل از استفاده از آنها تست پچ را انجام دهید.

از دوش آب گرم پرهیز کنید

13

دوش طولانی مدت با آب گرم اگرچه احساس خوبی دارد، اما باعث از بین رفتن چربی ضروری پوست شما می شود. به این ترتیب پوست قرمز و تحریک می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، از دوش گرفتن با آب گرم خودداری کنید.

در تماس بودن با آب گرم به مدت طولانی با از بین بردن چربی، پوست را خشک می کند. سعی کنید از آب ولرم استفاده کنید و زمان حمام را کوتاه کنید.

استفاده از محصولات بی بو

بسیاری از صابون ها، لوسیون ها و یا شوینده های معطر برای پوست حساس آزاردهنده هستند. از محصولاتی استفاده کنید که دارای برچسب “بدون بو” هستند.

استفاده از محصولات بی رنگ

به برخی از صابون ها، لوسیون ها، شامپوها و شوینده ها برای جذاب کردن محصول رنگ اضافه می شود. از محصولاتی استفاده کنید که بی رنگ هستند یا دارای رنگ طبیعی خود محصول هستند.

از محصولات اسیدی دوری کنید

اسید موجود در محصولات باعث خشک شدن بیشتر پوست های حساس می شود. بسیاری از پاک کننده های صورت برای از بین بردن آکنه اسیدی هستند.

از محصولات حاوی الکل دوری کنید

محصولات حاوی الکل برای پوست حساس باعث واکنش های آلرژیک می شوند. بسیاری از محصولات آرایشی و پاک کننده ها دارای الکل هستند که پوست را خشک می کند.

از پوست در مقابل مواد شیمیایی محافظت کنید

استات موجود در لاک ناخن و رنگ مو، سولفات موجود در بعضی از شامپو ها و شوینده ها و هیدروکینون موجود در بعضی از کرم ها و محصولات آرایشی و زیبایی ممکن است برای پوست حساس مضر باشند.

از آبرسان های تسکین بخش استفاده کنید

اگر پوست شما دچار خارش و قرمزی می شود از آبرسانی حاوی آلوئه ورا، جوجوبا یا بابونه استفاده کنید. در زمستان از مرطوب کننده های قوی تر و در تابستان از مرطوب کننده های سبک استفاده کنید.

هر روز ضد آفتاب بزنید

14

ساده ترین راه مراقبت از پوست در مقابل آفتاب استفاده از مرطوب کننده حاوی SPF  10 یا بالاتر است. اگر مرطوب کننده دارای SPF در دسترس شما نیست هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. علاوه بر صورت به سایر نقاط پوست که با آفتاب در تماس هستند نیز ضد آفتاب بزنید.

استفاده از بخور سرد

خشک بودن هوا باعث خشکی پوست می شود. این مشکل در زمستان با استفاده از وسایل گرمایشی جدی تر می شود. برای حفظ رطوبت محیط از یک دستگاه بخور سرد استفاده کنید. 

کلام آخر

از شما سپاسگزاریم که ما را تا پایان مقاله چگونه از پوست حساس مراقبت کنیم؟ همراهی کردید. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد، در صورت احتیاج داشتن لوازم آرایش اصلی نیز می توانید از فروشگاه اینترنتی ارس خرید استفاده نمائید.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.