کد خبر : 31395 / /
/

تتر، یک رمزارز دارای پشتوانه!

تتر، یک رمزارز دارای پشتوانه!

 

در دنیای گسترده رمزارز‌ها، تتر یکی از ارز‌هایی دیجیتالی است که کمتر کسی پیدا می‌شود که نام آن را نشنیده باشد. نمی‌توان ارز‌های دیجیتال را در مقیاس یکدیگر قرار داد؛ اما گفته می‌شود یکی از مفاهیمی که پس از بیت‌کوین، بیشتر به گوش افراد خورده و شنیده شده، تتر است. این ارز با داشتن یک پشتوانه به بزرگی استیبل کوین، دیگر نیاز ندارد که خود را اثبات کند. استیبل کوین‌ها امروزه در بازار رمزارز‌ها جولان داده و نقش مهمی را بازی می‌کنند. معنی این کلمه مساوی است با ارز‌های دیجیتالی که پشتوانه دارند.

منظور از پشتوانه چیست؟ پشتوانه ارز دیجیتال در کجا کاربرد دارد؟ وقتی یک ارز مانند Tether دارای پشتوانه باشد، زمانی که بازار رقابت‌ها داغ است و قیمت‌ها هر روز بالا و پایین می‌شوند، هیچ تغییری نکرده و ارزش ثابتی دارد. نوسانات بازار ارز‌ها شامل ارز‌های دارای پشتوانه نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین رمزارز‌های دارای پشتوانه، Tether است. کارکرد Tether چگونه بوده و به چه شکل تولید می‌شود؟ آیا این رمزارز دیجیتال دارای انحصار خاصی است؟

 

تتر چگونه تولید می‌شود؟

Tether در میان برخی تریدر‌ها بسیار محبوب بوده و همین موضوع باعث می‌شود که روزانه تعداد زیادی از آن‌ها ساخته شود. در بین تمامی استیبل کوین‌های در گردش بازار، Tether ارزش زیادی داشته که بیش‌تر افراد به همین دلیل معاملات خود را با آن انجام می‌دهند. به دلیل معاملات زیادی که در این نوع ارز دیجیتال صورت می‌گیرد، می‌توان گفت این رمزارز نقش اصلی را در اکوسیستم بازار‌های ارز دیجیتال در حوزه استیبل کوین‌ها ایفا می‌کند.

برای ساخت این نوع ارز دیجیتال دارای پشتوانه، لازم نیست مراحل سختی را پشت سر گذاشت؛ ساخت بیت‌کوین مراحل دشواری داشته و در مقایسه با Tether سختی‌های بیش‌تری را تحمل می‌کند. در ساخت این ارز دیجیتال در دسته استیبل کوین‌ها، هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان روزانه با تعداد بالا یا حتی پایینی از آن‌ها رو‌به‌رو شد. فرایند تولید ارز دیجیتال Tether از بخش ماینینگ یا استخراج عبور می‌کند و در‌واقع اصلی‌ترین قسمت آن مربوط به تولید رمزارز توسط یک نهاد متمرکز است.

واژه USDT در این رمزارز به معنی وارد‌شدن یک دلار آمریکا به‌عنوان پشتوانه Tether است. میزان عرضه این رمزارز بسته به تقاضای افراد، متفاوت است. هرچه تقاضا برای خرید مهم‌ترین رمزارز دارای پشتوانه بیش‌تر باشد، تولید آن هم افزایش می‌یابد و در مقابل هرچه تقاضا برای خرید کم‌تر باشد، اعداد کمتری از آن توسط مرکز یا نهاد متمرکز تولید شده و پشتوانه دلار یا کالا برای آن در نظر گرفته می‌شود.

 

 

2

چگونگی کارکرد Tether Token

سؤال برخی افراد در مورد USDT این است که وقتی این موضوع در Tether مساوی است با یک دلار، پس دقیقا چه فرقی با همان میزان پول دارد؟ دنیای رمزارز بسیار پیچیده بوده و تعداد نسبتا کمی از افراد می‌توانند متوجه تمامی اطلاعات موجود در آن شوند. فرقی نمی‌کند که واحد پولی که برای سرمایه‌گذاری درون این ارز دیجیتال گذاشته‌اید چیست؛ درهرصورت سرمایه‌گذاری با یک دلار یا 100 هزار تومان در دنیای رمزارز دارای پشتوانه می‌تواند در مدت نسبتا کم، دارایی شما را چندبرابر کند.

این موضوع را در نظر داشته باشید که با نگه‌داشتن همان پول در زیر بالش خود نمی‌توانید تغییر در میزان ارزش آن ایجاد کنید. USDT بزرگ‌ترین توکن رمز‌نگاری شده این نوع از رمزارز است که پشتوانه آن به جز دلار آمریکا یا یک کالا گران‌بها، چیز‌های دیگری همچون: یوان، طلا و یورو است که ارزش آن را بیش‌ازپیش نشان می‌دهد. قیمت تتر بستگی به ارزش چیزی دارد که پشتوانه آن قرار گرفته است.

 با استفاده از Tether Token می‌توان پول دیجیتال را به هر نقطه از جهان ارسال کرد. این ارسال توسط صرافی‌های رمزنگاری شده هم امکان‌پذیر است. این رمزارز درون شبکه بلاک‌چین بوده و ازاین‌جهت دارای اعتبار و ارزش بالایی است. هدف از ساخت این ارز دیجیتال این بوده که بتوان آن را با یک دلار آمریکا تعویض کرد. Tether در شبکه اتریوم بلاک‌چین ذخیره شده است. سرمایه اولیه آن در بانک مرکزی کاملا مساوی با مقدار تتر‌های موجود در دست افرادی است که به خرید این رمزارز پرداخته‌اند.

 

سرمایه‌گذاری در رمزارز تتر با ارزش ثابت!

رمزارز‌های مختلف ممکن است در هر لحظه نوسانات قیمت مختلفی را تجربه کنند. مثلا بیت‌کوین ممکن است در طول شبانه‌روز چندین بار دچار تغییر قیمت شود این نوع ارز‌ها برای انجام معاملات و پرداخت‌های روزانه مناسب نیستند. اما قیمت ارز‌هایی مثل Tether  از طریق رمزارز‌های معتبر دنیا و توسط بانک‌های مرکزی کشور‌های مختلف تعیین می‌شود؛ به همین دلیل نوسان چندانی ندارند. در نتیجه این رمزارز‌ها برای استفاده در تراکنش‌های روزانه مناسب‌تر هستند.

این رمزارز از این نظر که ارزش ثابتی دارد با رمزارز‌های دیگر تفاوت اساسی دارد. هر رمزارز تتر به ارزش یک دلار آمریکا قیمت‌گذاری شده است. استیبل کوین‌ها از پشتوانه‌هایی مثل کالا و دارایی برخوردارند و در صورت وجود نوسانات در این دارایی‌ها ممکن است دچار تغییر قیمت شوند. این رمزارز در حال حاضر توانسته به‌عنوان معتبرترین و بزرگ‌ترین استیبل کوین در میان ارز‌های دیجیتال مختلف خود را نشان دهد و در میان رمزارز‌ها رتبه هفتم را کسب کند. کاربران می‌توانند برای اینکه ارزش دارایی خود را در هنگام نوسانات شدید بازار حفظ کنند، ارز را تبدیل به Tether کنند و در حالت ثابت نگه‌دارند.

 

عوامل مؤثر در منحصربه‌فرد کردن تتر

عامل اصلی که در منحصربه‌فرد کردن این ارز دیجیتال دست دارد، همان پشتوانه استیبل کوین است. وقتی یک تریدر بداند که برای چه چیزی پول خود را سرمایه‌گذاری می‌کند، در‌واقع راحت‌تر و با اعتماد بیش‌تری این کار را انجام می‌دهد. یکی از عوامل مؤثر در ایجاد و افزایش اعتبار این رمزارز، نبودن نوسانات زیاد در بازار خرید و فروش آن است. شاید هرچند وقت یکبار یک نوسان کلی، بازار این ارز را تکان دهد، اما همین نوسان هم به‌اندازه نوسانات یک‌روزه بازار بیت‌کوین نیست و نمی‌توان این 2 را با هم مقایسه کرد.

ازآنجایی‌که کارمزد تراکنش‌ها در بازار معاملات این رمزارز پایین است، ریسک کار به حداقل رسیده و می‌توان گفت ضرر آن بسیار کم است. فرقی نمی‌کند که چه ساعتی از شبانه‌روز قصد دارید توکن خود را بفروشید؛ می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، USDT را به پول نقد تبدیل کنید.

 

3

 

نحوه خرید تتر

برای خرید تتر روش‌های متفاوتی وجود دارد. شما می‌توانید ارز‌های دیجیتال مختلف را در صرافی‌های خارجی به Tether تبدیل کنید یا با مراجعه به سایت‌های ایرانی به طور مستقیم تتر بخرید. البته بهتر است بدانید به دلیل وجود تحریم‌ها ممکن است صرافی‌های خارجی به شما اجازه فعالیت ندهند و حساب شما در خطر مسدود شدن قرار بگیرد. انتخاب والکس در این زمینه یک گزینه مناسب است. 

منابع

https://wallex.ir/blog/%d8%aa%d8%aa%d8%b1-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

https://www.fool.com/investing/stock-market/market-sectors/financials/cryptocurrency-stocks/tether/

https://tether. to/en/

 

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.