کد خبر : 30066 / /
/

ریکاوری هارد دیسک

در این مقاله سعی تلاش کردیم که اطلاعات جامعی درباره ریکاوری هارد دیسک، تعمیر هارد، ریکاوری هارد و... تهیه کنیم

ریکاوری هارد دیسک

 

 

ریکاوری هارد دیسک

ریکاوری هارد فرآیند بازیابی داده‌هایی است که از بین رفته، به طور تصادفی حذف شده اند، خراب شده اند یا غیرقابل دسترسی هستند. در فناوری اطلاعات سازمانی، ریکاوری اطلاعات معمولاً به بازیابی داده‌‌ها به دسکتاپ، لپ تاپ، سرور یا سیستم ذخیره سازی خارجی از یک نسخه پشتیبان اشاره دارد.

هارد دیسک که به آن هارد دیسک درایو HDD یا هارد درایو HD نیز‌‌ می‌گویند، وسیله ذخیره سازی مغناطیسی برای کامپیوتر است. هارد دیسک‌‌ها صفحات دایره ای مسطحی‌‌ می‌باشند که ساخته شده از آلومینیوم یا شیشه هستند و با مواد مغناطیسی پوشانده شده اند. دیسک‌های سخت رایانه‌های شخصی‌‌ می‌توانند ترابایت (تریلیون‌‌ها بایت) اطلاعات را ذخیره کنند.

نحوه ریکاوری هارد دیسک

هنگام  تعمیر هارد که مرجع جدول فایل اصلی حذف می‌شود، بخشی از درایو که داده‌ها در آن ذخیره می‌شوند، به‌عنوان free علامت‌گذاری می‌شوند و آماده بازنویسی داده‌های جدید هستند. تا زمانی که هیچ داده ای رونویسی نشده باشد، ریکاوری اطلاعات همچنان امکان پذیر است. در اصل ریکاوری اطلاعات این گونه عمل‌‌ می‌کند.

اطلاعات بیش تر در مورد ریکاوری هارد دیسک

ریکاوری هارد اکسترنال به طور کلی از طریق نرم افزار بازیابی هارد انجام‌‌ می‌شود. خطاهای منطقی مانند حذف شدن تصادفی اطلاعات و خرابی داده‌‌ها را‌‌ می‌توان با کمک نرم افزار ریکاوری هارد دیسک که‌‌ می‌تواند تمام اطلاعات را استخراج کند، به جز جایی که در بخش دیسک بازنویسی شده است، برطرف کرد.

بازیابی هارد دیسک را‌‌ می‌توان به صورت دستی با اتصال هارد دیسک به رایانه دیگری با استفاده از رابط SATA، ATA یا USB انجام داد. علاوه بر این، بازیابی هارد دیسک شامل بازیابی و کپی داده‌‌ها از درایوهای مرده و تعمیر آسیب فیزیکی به هارد دیسک نیز‌‌ می‌شود.

بازیابی هارد دیسک برای درایوهای آسیب دیده فیزیکی نیاز به تعمیر و تعویض جزء‌‌ها و قطعات معیوب دارد. در این سناریو، داده‌ها حذف یا خراب نمی‌شوند، بلکه باید هارد دیسک به صورت فیزیکی عملیاتی باشد تا بتوان به داده‌ها از آن دسترسی پیدا کرد.شما میتوانید برای تعمیر هارد، بازیابی اطلاعات هارد، ریکاوری هارد خود به یک مرکز معتبر مراجعه کنید پیشنهاد ما به شما لابراتور هارد ایران می‌باشد می توانید برای راهنمایی بیشتر درباره مشکل هارد خود با این شماره‌ها تماس بگیرید. 5-02188228343

مزایای پشتیبان گیری و ریکاوری اطلاعات

  • امنیت داده ها

  • بازیابی و تکرار داده ها

  • مدیریت آسان داده ها

  • کنترل هزینه

  • عملکرد بدون مانع

  • افزایش مزیت رقابتی

  • حفظ استانداردهای انطباق

 

مرکز تعمیر و ریکاوری هارد ایران

ریکاوری اطلاعات چقدر طول میکشد؟

رایانه شما از داده‌های ذخیره شده در دیسک بازیابی برای بازسازی خود و بازگشت به حالت کار استفاده‌‌ می‌کند. روند ممکن است کمی طول بکشد. خیلی به میزان داده ای که در دیسک بازیابی خود دارید و سرعت رایانه شما بستگی دارد. معمولا بین 10 تا 20 دقیقه و حتی ممکن است یش تر طول بکشد.

آیا ریکاوری اطلاعات تضمین شده است؟

در حالی که روش‌های زیادی برای ریکاوری اطلاعات وجود دارد، هیچ تضمین صد در صدی وجود ندارد که همه داده‌های خود را به صورت یکپارچه برگردانید . در بیشتر موارد، خدمات ریکاوری اطلاعات تنها‌‌ می‌توانند تا حدی فایل‌های شما را بازیابی کنند. البته این موضوع نیز به تخصص کسی که اطلاعا شما را بازیابی‌‌ می‌کند نیز بستگی دارد.

آیا ریکاوری اطلاعات ایمن است؟

نصب نرم افزار ریکاوری اطلاعات بر روی هارد دیسک پس از از دست رفتن اطلاعات، تنها خطر رونویسی آن را به همراه خواهد داشت . اگر هارد دیسک شما دچار نقص فیزیکی مانند خرابی هد شده است از نرم افزار بازیابی اطلاعات صرف نظر کنید و با یک متخصص بازیابی اطلاعات مشورت کنید.

در هر صورت بهتر است برای ریکاوری اطلاعاتان از یک متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا با امنیت کامل و بدون مشکل داده‌های هارد دیسک خود را بازیابی کنید.

مرکز تعمیر و ریکاوری هارد ایران

روش اصلی برای ریکاوری اطلاعات

  1. همانندسازی همزمان

  2. تکرار ناهمزمان

  3. تکنیک ترکیبی

چگونگی کارکرد هارد دیسک

اکثر هارد دیسک‌های اولیه از چندین صفحه دیسک تشکیل شده‌اند - یک دیسک مدور ساخته شده از آلومینیوم، شیشه یا سرامیک - که در اطراف یک دوک در داخل یک محفظه مهر و موم شده قرار گرفته‌اند. پلاتر با موتوری که به اسپیندل متصل است‌‌ می‌چرخد. این محفظه همچنین شامل هدهای خواندن/نوشتن است که با استفاده از یک سر مغناطیسی اطلاعات را به صورت مغناطیسی و از مسیرهای روی بشقاب‌ها ضبط می‌کند. دیسک‌‌ها همچنین دارای یک پوشش مغناطیسی نازک بر روی خود هستند.

موارد استفاده هارد دیسک

هارد دیسک بخش سخت افزاری‌‌ می‌باشد که تمام اطلاعات دیجیتال شما را ذخیره‌‌ می‌کند. اسناد، تصاویر، موسیقی، فیلم ها، برنامه ها، تنظیمات برگزیده برنامه و سیستم عامل شما نشان دهنده محتوای دیجیتال ذخیره شده در هارد دیسک است. همچنین هارد دیسک‌ها فایل‌های مربوط به سیستم عامل و برنامه‌های نرم‌افزاری را که روی رایانه اجرا می‌شوند ذخیره می‌کنند. هارد دیسک‌‌ها دو نوع هستد: داخلی و خارجی.

ظرفیت ذخیره سازی هارد دیسک

هارد دیسک اغلب قادر است اطلاعات بیشتری نسبت به هر درایو دیگری ذخیره کند، اما اندازه آن بسته به نوع درایو و سن آن‌‌ می‌تواند متفاوت باشد. هارد دیسک‌های قدیمی دارای حجم ذخیره سازی چند صد مگابایت تا چندین گیگابایت بودند. هارد دیسک‌های جدیدتر دارای حجم ذخیره سازی چند صد گیگابایت تا چند ترابایت هستند. هر ساله، فناوری جدید و بهبود یافته امکان افزایش حجم حافظه هارد دیسک را فراهم‌‌ می‌کند.

اجزای هارد دیسک و فرم فاکتور

اجزای درایو هارد دیسک شامل دوک، پلاتر دیسک، محرک، بازوی محرک و هد (Head) خواندن/نوشتن است. حتی اگر این اصطلاح‌‌ می‌تواند به واحد به عنوان یک کل اشاره کند، اصطلاح دیسک سخت مجموعه ای از دیسک‌های انباشته شده است - به عبارت دیگر، بخشی از HDD که داده‌‌ها را روی یک سطح باردار الکترومغناطیسی ذخیره‌‌ می‌کند و دسترسی به آن را فراهم‌‌ می‌کند.

فاکتور فرم HDD به اندازه فیزیکی دستگاه ذخیره سازی داده‌‌ها اشاره دارد. فاکتورهای شکل HDD از مجموعه ای از استانداردهای صنعتی پیروی‌‌ می‌کنند که بر طول، عرض و ارتفاع آنها و همچنین موقعیت و جهت کانکتور رابط میزبان حاکم است. داشتن یک فرم فاکتور استاندارد صنعت به تعیین سازگاری مشترک با دستگاه‌های محاسباتی مختلف کمک‌‌ می‌کند.

آیا امکان ریکاوری فایل‌‌ها از یک هار دیسک خراب وجود دارد؟

این کاملاً به نحوه خرابی هارد دیسک بستگی دارد. نرم افزار بازیابی اطلاعات هارد دیسک‌‌ می‌تواند فایل‌‌ها را از هارد دیسک‌هایی که به طور منطقی آسیب دیده اند بازیابی کند، اما نمی تواند به شما در بازیابی هارد دیسک‌های آسیب دیده فیزیکی کمک کند، مانند آن‌هایی که برخورد نزدیک با آب، دمای شدید یا کف بتنی را تجربه کرده اند.

ریکاوری هارد دسیک

مزایا و معایب هارد دیسک

هارد دیسک‌‌ها فناوری ثابت شده ای هستند که‌‌ می‌توانند حجم کثیری از اطلاعات را در خود نگه دارند (این میزان بر اساس اندازه درایو متفاوت است) و نسب به دیگر حافظه‌‌ها تقریبا ارزان هستند. تحت استفاده معمولی، دوام قابل قبولی دارند و عملکرد خوبی را نیز دارا‌‌ می‌باشند. با این حال، اشکالاتی وجود دارد. درایوهای دیسک سخت‌‌ می‌توانند کند باشند، به خصوص برای باز کردن برنامه‌‌ها یا فایل‌های بزرگ. از آنجایی که آنها داده‌‌ها را به صورت متوالی نمی نویسند، داده‌‌ها‌‌ می‌توانند تکه تکه شوند و فضای خالی در هر بخش وجود داشته باشد. این فضای خالی برای استفاده برای داده‌‌ها بسیار کوچک است، اما وقتی فضای خالی با هم اضافه‌‌ می‌شود،‌‌ می‌تواند بخش بزرگی از درایو را اشغال کند.

اهمیت ریکاوری اطلاعات

هنگامی که پیامدهای از دست دادن داده‌‌ها را در نظر‌‌ می‌گیرید، نرم افزار بازیابی اطلاعات یک ابزار ضروری در کاهش ریسک و حفظ تداوم کسب و کار است.

با توجه به اینکه این روزها تعداد بیشتری از افراد از خانه کار‌‌ می‌کنند، خطرات بیشتر‌‌ می‌شود زیرا بسیاری از کارمندان از دستگاه‌های خود استفاده‌‌ می‌کنند یا روی رایانه‌های مشترک کار‌‌ می‌کنند. یک راه حل ساده ریکاوری اطلاعات از شما در برابر هر اتفاقی که ممکن است رخ دهد محافظت‌‌ می‌کند و از زمان کارکرد و حداکثر بهره وری اطمینان‌‌ می‌دهد.

قیمت ریکاوری هارد دیسک

قیمت ریکاوری هارد دیسک معمولاً به شدت آسیب و آنچه برای رسیدن به نقطه استخراج اطلاعات لازم است بستگی دارد. هزینه بازیابی اطلاعات هارد دیسک ممکن است به مرحله پیشرفته‌ای برسد اگر هارد دیسک به طور مکانیکی خراب شود.

رایج ترین دلایل از دست دادن اطلاعات هارد دیسک

از دست دادن داده‌‌ها ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. اغلب، این اشتباه تقصیر شخص خاصی نیست. با این وجود، اگر برنامه ای برای بازیابی داده‌‌ها وجود نداشته باشد، از دست دادن اطلاعات‌‌ می‌تواند به سرعت یک تجارت را نابود کند.

برخی از رایج ترین دلایل از دست دادن اطلاعات عبارتند از:

  • خطای انسانی

  • نرم افزار قدیمی با آسیب پذیری‌های اصلاح نشده

  • نرم افزار به طور مرتب به روز نمی شود

  • هدف مخرب (بدافزار، باج افزار، ویروس، فیشینگ)

  • فایل‌های CSV خراب

  • کنترل دسترسی ناکافی

  • قطع برق

  • نقص سخت افزار (خراش درایو یا خرابی سیستم)

  • بلایای منتهی به از دست دادن محل (سیل، آتش سوزی و غیره)

مرکز تعمیر و ریکاوری هارد ایران

نتیجه

اگر معمولاً حجم عظیمی از داده‌ها را پردازش می‌کنید مانند فروشگاه‌های تجارت الکترونیک یا خدمات مالی، قبل از اینکه از دست دادن اطلاعات بر تجارت شما تأثیر بگذارد، به راه‌حل‌های قوی‌تر و قابل تنظیم‌تری نیاز دارید تا بتوانید از این اتفاقات پیشگیری نمایید.

ما در اینجا اطلاعات جامعی را در رابطه با هارد دیسک و ریکاوری هارد دیسک ارائه دادیم. شما‌‌ می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش تر در این باره با کارشناسان لابراتور هارد ایران در ارتباط باشید و برای ریکاوری اطلاعات هارد و تمام خدمات مربوط به تعمیر هاردمی توانید به این مجموعه مراجعه نمایید. 5-02188228343

آدرس: تهران خیابان ولیعصر، تقاطع طالقانی –برج اداری نور تهران طبقه هشتم اداری واحد 2008

 

برچسب ها : تعمیر هارد,لابراتور هارد ایران,مرکز تعمیر هارد ایران,ریکاوری هارد,ریکاوری هارد اکسترنال,تعمیر هارد اکسترنال,تعمیر و ریکاوری هارد

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.