کد خبر : 29998 / /
/

جدیدترین تکنولوژی‌های خودرو چیست؟

دنیای خودرو روز به روز در حال رشد و تغییر است؛ دنیایی که در این روزها با سرعت بیشتری در حال گذار از نسل قدیمی به تکنولوژی‌های روز است.

جدیدترین تکنولوژی‌های خودرو چیست؟

 

 

 

به گزارش تجارت امروز؛ صنعت خودروسازی طی چند سال گذشته شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی بوده است که توسط انواع مختلف فناوری‌های پیشرفته پشتیبانی می‌شود. امروز دنیا شاهد خودروهای برقی بیشتر، افزایش دیجیتالی شدن، سیستم‌های شناسایی پیشرفته خودرو و موارد دیگر، از خودروهای F1 تا خودروهای تک سرنشین بوده‌ایم. تحولات تکنولوژیکی هر صنعت را در دنیای مدرن هدایت می کند و بخش خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قصد داریم در این مقاله شما را با تکنولوژی‌های در دست توسعه در سال 2022 برای سال‌های آتی آشنا کنیم؛ جایی که شما فاصله صنعت خودرو کشور با روند روز دنیا را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از فناوری بی سیم در خودرو

یک خودروی متوسط ​​شامل بیش از 100 میلیون کد و حدود 30 هزار قطعه است. با تکنولوژی در حال تکامل، این اعداد احتمالاً حتی بیشتر هم خواهند شد. به ویژه، خودروهای هوشمند مدرن از اطلاعات بیشتری برای ناوبری استفاده خواهند کرد.

قرار است شاهد پیشرفت فناوری5G  به سطح بعدی باشیم. به عنوان مثال، دو خودروی هوشمند در بزرگراه ها می توانند اطلاعات زیادی از جمله الگوهای آب و هوا، حرکت ترافیک، وضعیت جاده ها و غیره را با هم تبادل کنند. در آینده، تمامی این مبادلات به صورت آنی با استفاده از فناوری بی سیم5G  انجام خواهد شد.

موتورهای پیل سوختی هیدروژنی خودرو

روند دیگری که احتمالاً در سال 2023 بر صنعت خودروسازی مسلط خواهد شد، سلول های سوختی هیدروژنی است. این فناوری جدید و هیجان انگیز پتانسیل زیادی برای بهره مندی از محیط زیست دارد. قبل از ادامه، اجازه دهید کمی در مورد این سلول ها توضیح دهیم.

پیل های سوختی هیدروژنی با یک واکنش شیمیایی که فقط آب و اکسیژن آزاد می کند، به طور تمیز می سوزند. این فرآیند برای محیط زیست کاملا بی ضرر است و آن را به گزینه ای بسیار دوستدار محیط زیست نسبت به سوخت های فسیلی یا حتی خودروهای برقی تبدیل می کند.

در سال های اخیر، بسیاری از شرکت ها شروع به کاوش در موتورهای پیل سوختی هیدروژنی کرده اند. بنابراین، ما می‌توانیم به زودی شاهد یک پیشرفت بزرگ در موتورهای پیل سوختی هیدروژنی باشیم و این می‌تواند در سال 2022 اتفاق بیفتد.

دوربین های خودرو

در سال 2017، ارزش بازار دوربین‌های خودرو بیش از 11 میلیارد دلار بود که کمک شایانی به بازارهای صنعت و تجارت در دنیا کرد و می‌توانید انتظار داشته باشید که تا سال 2025 تا 24 میلیارد دلار افزایش یابد. یکی از جنبه‌های غالب این روند، دوربین‌های داخلی است که می‌تواند ویدیوهای باکیفیت ضبط کند تا ایمنی راننده را بهبود بخشد. .

با افزایش تصادفات جاده ای هر روز، این نوع فناوری ارزشمندتر می شود. با ورود شرکت های بیشتر به این حوزه و سرمایه گذاری بیشتر در توسعه فناوری نوآورانه، ما در سال 2022 شاهد دوربین های پیشرفته تر خودرو خواهیم بود.

خودمختاری پیشرفته خودروهای جدید

فناوری خودران دارای طیف وسیعی از کاربردهای مفید است. در حال حاضر، این فناوری به چیزی رسیده است که صنعت از آن به عنوان سطح 3 یاد می کند، به طوری که سطح 5 استقلال کامل است که در آن نیازی به راننده انسانی نیست و صفر به هیچ وجه استقلال ندارد. کارشناسان پیش بینی می کنند که این فناوری می تواند در سال 2022 به سطح 4 یا حتی سطح 5 برسد.

وقتی در مورد خودروهای خودران صحبت می کنیم، نمی توانیم تسلا را نادیده بگیریم. در حال حاضر، حالت خلبان خودکار تسلا در سطح 2 است و آنها بسیار نزدیک به شکستن به سطح 3 هستند و تا رسیدن به سطح 4 یا 5 فقط مسئله زمان است. به عبارت دیگر، تسلا خودروهای خود را به حالت خلبان کامل خودکار تبدیل خواهد کرد. در عرض چند سال کوتاه و مطمئناً این منطقه ای برای تماشای سال 2022 است.

پنل بدن ذخیره انرژی در خودروهای 2023

اگرچه باتری‌های سنتی چندین دهه است که ماشین‌ها را هدایت می‌کنند، اما با طیفی از معایب همراه هستند. وقتی این باتری ها آسیب ببینند می تواند منجر به فاجعه شود. باتری‌های آسیب‌دیده نه تنها کارایی کمتری دارند، بلکه ممکن است نشت‌های سمی ایجاد کنند یا باعث آتش‌سوزی ویرانگر شوند.

یک جایگزین مطمئن تر، استفاده از پنل های بدنه ذخیره کننده انرژی است. این پنل‌های بدنه می‌توانند انرژی را ذخیره کنند که در صورت نیاز می‌تواند توسط وسیله نقلیه استفاده شود. با این حال، مشکل اینجاست که این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است و هنوز به طور کامل آزمایش نشده است. با این حال، احتمالاً به زودی شاهد عملی شدن این فناوری خواهیم بود، زیرا پتانسیل آن را دارد که جایگزینی عالی برای باتری سنتی خودرو باشد.

حسگرهای ادراک

بینایی و شنوایی دو تا از مهم ترین حواس هستند و هر بار که رانندگی می کنیم به شدت به آن ها تکیه می کنیم. از سوی دیگر، خودروهای هوشمند به دوربین‌ها، رادار، لیدار و سنسورهای اولتراسونیک برای جایگزینی این حواس انسانی متکی هستند. با این حال، همه این فناوری ها محدودیت های خود را دارند و دانشمندان به شدت به دنبال راه حل هستند. یکی از راه حل‌هایی که در حال حاضر در دست توسعه است، حسگرهای ادراک بهبود یافته است و ممکن است در سال 2022 شاهد ضربه زدن آن به صنعت خودرو باشیم.

واقعیت افزوده در خودرو

در چند سال گذشته، واقعیت افزوده (AR) محبوبیت زیادی در صنعت بازی به دست آورده است. با این حال، برنامه های واقعیت افزوده به دنیای بازی محدود نمی شود.

تعدادی از برنامه های AR در حال حاضر در بسیاری از صنایع از جمله بخش خودرو در حال آزمایش هستند. این پیشرفت‌ها می‌تواند به ویژگی‌های جالبی مانند نقشه‌برداری زمین، ایمنی جاده و کمک پارکینگ در سال ۲۰۲۲ منجر شود.

سخن آخر

فناوری در چند دهه اخیر صنعت خودروسازی را متحول کرده است و طیف وسیعی از پیشرفت‌های بالقوه وجود دارد که می‌توانیم در سال 2022 ببینیم. اینها شامل فناوری‌هایی مانند هیدروگ می‌شود.

En  موتورهای سلول سوختی که می توانند برای محیط زیست و همچنین پیشرفت هایی مانند 5G، استقلال کامل، و دوربین های خودرو که ایمنی خودرو را تا حد زیادی افزایش می دهند، مفید باشند.

شما می‌توانید اخبار مربوط به خودرو و آخرین تکنولوژی‌های این صنعت و قیمت به روز محصولات شرکت‌های داخلی را در صفحه خودرو بخوانید.

 

برچسب ها : خودرو,صنعت خودرو,تجارت امروز

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.