کد خبر : 29962 / /
/

نحوه محاسبه وزن میلگرد آذر امین

نحوه محاسبه وزن میلگرد آذر امین

برخی از مصالح ساختمانی مانند تیرآهن یا نبشی، در برخی سازه‌ها مانند سازه‌های بتنی کاربردی ندارند یا کمتر به کار می‌روند؛ اما هیچ سازه عمرانی را نمی‌توانید بیابید که میلگردها در آن‌ها نقش سازنده نداشته باشند. میلگرد، مقطعی فولادی به شکل استوانه توپر و باریک است که در انواع ساده و آجدار در بازار یافت می‌شود. میلگردهای ساده، در صنایع جوشکاری و میلگردهای آجدار در اشکال متنوع در صنایع ساختمانی کاربرد دارند.

میلگرد آذر امین یکی از مشهورترین تولیدات کارخانه آذر امین در استان آذربایجان شرقی است. از آن‌جایی که وزن میلگرد آذر امین در استحکام سازه‌های نهایی و همچنین قیمت محصول بسیار موثر است، آشنایی با نحوه محاسبه وزن میلگرد آذر امین با جدول وزن میلگرد  بسیار اهمیت دارد. 

ملیگرد آذر امین چیست؟

شرکت صنایع فولادی آذر امین، واقع در استان آذربایجان شرقی، حدود ۱۰ سال است که در زمینه تولید میلگردهای آجدار فعالیت می‌کند. علامت اختصاری این کارخانه AFA (مخفف آذر فولاد امین) است که روی میلگردها درج می‌شود. ظرفیت تولیدی این کارخانه برای فاز اول و دوم، ۳۰۰ هزار تن و برای فاز سوم ۴۰۰ هزار تن تعیین شده است. هم اکنون فاز اول در حال فعالیت است و میلگردهای آجدار مارپیچ (A2) و آجدار جناغی(A3) را به تولید می‌رساند. این میلگردها در سایزهای ۸ الی ۳۲ در وبسایت آهن اسپات قابل خریداری هستند. 

استانداردهای میلگرد آذر امین

میلگرد آذر امین پس از دریافت مجوزهای تاسیس خط نورد آهن و تولید ذوب فعالیت خود را آغاز کرده است. محصولات این کارخانه دو نوع میلگرد A2 و A3 هستند که در سایز ۸ تا ۳۲ به بازار عرضه می‌شوند. این محصولات بر اساس استاندارد ملی INSO 3132 تولید می‌شوند. بر اساس این استاندارد، وزن میلگرد آذر امین و ابعاد آن باید بر اساس مقادیر استاندارد تعیین شود. همچنین این شرکت، مجوز ISO9001 از شرکت BAS انگلیس را نیز دارد که ضامن کیفیت محصولات بر اساس معیارهای بین‌المللی خواهد بود. 

خط تولید میلگرد آذر امین

مقاطع فولادی عموما با دو روش نورد گرم و سرد تولید می‌شوند. در کارخانه فولاد آذر امین، از روش نورد گرم برای تولید محصولات استفاده می‌کنند. در این روش ابتدا شمش فولاد را وارد کوره می‌کنند تا به حالت مذاب برسد. پس از این مرحله،‌ ماده مذاب را وارد دستگاه نورد می‌کنند. در این دستگاه، فولاد تحت فشار و کشش قرار می‌گیرد تا شکل اولیه میلگرد به دست بیاید. پس از این مرحله، نوبت به آج‌زنی میلگرد می‌رسد. 

وزن میلگرد آذر امین چقدر است؟

میلگردهای آجدار مارپیچ یا A2 در حالت داغ و پیش از سرد شدن مرحله آج‌زنی را طی می‌کنند. این در حالی است که آج‌زنی میلگردهای آجدار جناغی یا A3 پس از سرد شدن انجام می‌شود. دلیل این موضوع، تفاوت در شکل آج‌ها و همچنین تفاوت استحکام دو محصول است. پس از اتمام این مراحل، میلگردها در سایز ۱۲ متری برش داده می‌شوند و در بندیل‌های مختلف به بازار عرضه می‌گردند. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت آهن اسپات از قیمت به روز میلگردهای آذر امین مطلع شده و نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. 

محاسبه وزن میلگرد آذر امین

مهم‌ترین فاکتور در انتخاب میلگردها، وزن آن‌هاست. میلگردی که وزن استانداردی نداشته باشد،‌ استحکام کافی جهت استفاده در ساختمان را نخواهد داشت. وزن بالای میلگرد، می‌تواند به سازه آسیب جدی وارد کند و باعث سنگینی بیش از حد شود. این در حالی است که سبک بودن هم در صورت تاثیر روی کیفیت میلگرد، نمی‌تواند معیار انتخاب خوبی باشد. وزن میلگرد آذر امین بر اساس استانداردهای خاصی تعیین می‌شود و به همین دلیل، می‌توان به مرغوبیت آن اطمینان داشت. 

سایز میلگرد mm

 

8 10 12 14 16 18 20 22 25 28 32
وزن میلگرد آذر امین kg

 

4.41 7 10.13 13.9 18.13 23 28.3 34.3 44.6 56 73.1

جدول فوق، وزن میلگردهای آذر امین در سایزهای مختلف را بیان کرده است. این وزن‌ها در بازه جدول اشتال وزنی میلگرد قرار دارند و به همین علت، می‌توان به کیفیت و استحکام آن اطمینان داشت.

بر اساس وزن میلگرد آذر امین می‌توان بهای آن را به راحتی به دست آورد. در صورتی که برای ساخت سازه نیاز به برآورد وزن میلگرد آذر امین دارید،‌ می‌توانید به سایت آهن اسپات مراجعه کنید و با کارشناسان سایت تماس بگیرید. این  کار می‌تواند در ساخت سازه‌ای سبک و مستحکم به شما کمک کند. 

خرید میلگرد آذر امین

راه‌های مختلفی برای خرید محصولات فولادی وجود دارد. یکی از این راه‌ها این است که به بازارهای حضوری فروش آهن و فولاد مراجعه کنید. در این حالت، تنوع قیمت‌ها کمتر است و عموما بهای محصولات با سرعت کمتری به روز رسانی می‌شود.

همچنین تنوع محصولات در روش خرید حضوری بسیار کم است و ممکن است برخی انواع یا سایزها در لحظه نیاز شما موجود نباشند. با این حال در صورتی که به مقادیر کمی از آهن آلات نیاز داشته باشید، این روش می‌تواند موثر باشد. 

برای خرید میلگرد 18 با ارزانترین قیمت در آهن اسپات، اینجا کلیک کنید.

جدول وزن میلگرد آذر امین

روش بعدی که بسیار سریع‌تر و مطمئن‌تر است، خرید اینترنتی یا آنلاین است. با خرید آهن آلات و محصولات فولادی به صورت آنلاین از آهن اسپات می‌توانید تنوع محصولات بیشتری را مشاهده کنید. قیمت محصولات در این وبسایت به صورت لحظه‌ای به روز رسانی می‌شود. این قیمت‌ها، بر اساس بهای روز فولاد،‌ وزن محصول و نوع محصول تعیین می‌شوند. همچنین برای خرید میلگرد آذر امین می‌توانید از کارشناسان این سایت هم راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. 

نتیجه‌گیری

وزن میلگرد آذر فولاد امین بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی تعیین شده است. این محصول می‌تواند در ساخت سازه‌های مستحکم فولادی و بتنی مورد استفاده قرار گیرد. برای استعلام قیمت میلگرد 16 در آهن اسپات و خرید میلگردهای آجدار A2 و A3 آذر امین، کافی است به سایت آهن اسپات مراجعه کنید و از بخش میلگردها، سفارش خود را ثبت نمایید. کارشناسان سایت برای مشاوره خرید محصول در دسترس شما خواهند بود. 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.