کد خبر : 29881 / /
/

بلوک هبلکس چیست ؟

بلوک هبلکس چیست ؟

یکی از جدید ترین متریال های مورد استفاده در ساختمان سازی بلوک هبلکس نام دارد. بلوک های هبلکس نوعی از  بتن های هوادار اتوکلاو شده هستند که از ترکیب و گرما دیدن ماسه سیلیسی، آهک، سیمان، پودر آلومینیوم و آب؛ تحت دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد و فشار ۱۲ اتمسفر به دست می ­آید. مخلوط این مواد تحت فشار شدید بخار در اتوکلاو قرار می گیرد.

شرکت آریا استیل الوند تحت برند باروش محصولات خود را به شکل گسترده به متقاضیان ارائه میکند; در ادامه با بلوک هبلکس باروش آشنا خواهیم شد.

چرا باید از بلوک هبلکس استفاده کنیم ؟

نحوه تولید بلوک سبک گازی و همچنین فناوری استفاده شده در آنها ویژگی های مختلفی را برای مصرف کننده پدید می آورد که در ادامه تعدادی از آنها را معرفی میکنیم:

وزن بسیار پایین

 بلوک های هبلکس به ازای هر متر مکعب حدود 600 کیلوگرم وزن دارد که این مورد در حمل و نقل و همینطور جا به جایی مصالح باعث سرعت و صرفه جویی در زمان کار میشود.

مقاوم در برابر زلزله

این بلوک ها به علت نوع متریال و همچنین بافت متفاوت در برابر نیروهای جانبی مقاومت بیشتر نسبت به انواع عادی از خود نشان میدهد و به طور کلی امنیت بیشتری برای سازه ایجاد می کند.

بتن سبک گازی

مقاومت در برابر تغییرات دمایی

 یکی از مشکلات مصالح عادی سرمازدگی و همچنین آتش گرفتگی در آنها است. به واسطه روش های تولید بروز این بلوک ها مقاومت بیشتری را در هبلکس میبینم. همچنین ساختمان هایی که مستعد مشتعل شدن هستند با استفاده از این نوع متریال میتوانند مقاومت در برابر حرارت ساختمان را به شکل چشمگیری افزایش دهند.

سرعت بالا در اجرا

 اندازه های دقیق و همچنین شکل خود دست این بلوک ها کار اجرایی را به سرعت بیشتری همراه میکند. همچنین به علت استفاده از چسب مخصوص برای اتصال این بلوک ها به هم میتواند بدون افت سرعت کار اجرا را در کوتاه ترین زمان به اتمام رساند.

3

بلوک های هبلکس چگونه ساخته میشوند ؟

باروش بتن با جدیدترین تجهیزات تولید هبلکس محصول خود را به شکل ویژه ای و مطابق با استاندارد های جهانی با همکاری شرکت  Dongyue تحت لیسانس  AAC concept Gmbh آلمان تولید میکند. روش ساخت به این صورت است که :

  1. ابتدا دوغاب سیلیس تهیه میشود
  2. سیمان و آهک به ترکیب بالا اضافه میشود.
  3. همه مواد مخلوط میشوند
  4. پودر آلومینیوم اضافه شده و هوادهی انجام میشود.
  5. در آزمایشگاه ترکیب به دست آمده را آزمایش میکنند.
  6. در صورت تایید آزمایشگاه مخلوط در قالب ریخته و نگهداری میشوند
  7. پس از خشکل شدن کامل از قالب خارج کرده و بر اساس سفارش برش میزنند.
  8. بتن سبک را در دستگاه اتوکلاو با استفاده از بخار آب می پزند.
  9. محصول نهایی بسته بندی و به بازار ارسال میگردد.

در پایان شرکت آریا استیل الوند با 14 سال سابقه فعالیت در این عرصه  آماده است تا محصولات خود را تحت برند باروش با بهترین کیفیت به متقاضیان ارائه نماید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.