کد خبر : 29608 / /
/

در زمان خرید قفل باشگاهی باید به چه نکاتی دقت کرد؟

در زمان خرید قفل باشگاهی باید به چه نکاتی دقت کرد؟

 

در سال های اخیر امنیت برای مکان های عمومی همچون باشگاه، استخر، ادارات و ... که تردد زیاد در آنها موجب افزایش سرقت می شود، حرف اول را می زند. در بین اماکن عمومی باشگاه های ورزشی و استخرها، بیشتر از همه در معرض خطر سرقت دارند؛ زیرا افراد در حین ورزش نمی توانند وسایل شخصی همراه خود داشته باشند و برای نگهداری وسایل خود متکی به کمدهای باشگاه هستند. به همین علت مدیران باشگاه ها برای حفظ امنیت وسایل مشتریان خود، باید از روش های ایمن استفاده کنند.

یکی از بهترین روش ها برای ارتقا امنیت کمدهای باشگاه، استفاده از قفل باشگاهی می باشد. برای آشنایی بیشتر با این قفل و نکاتی که در زمان خرید باید به آن دقت کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قفل باشگاهی چیست؟

یکی از مهمترین مکان هایی که انواع قفل دیجیتال در آنها به کار می رود، باشگاه های ورزشی هستند. این قفل ها که به قفل باشگاهی معروف هستند، در چند نوع مختلف تولید می شوند و بازگشایی آنها معمولا به کمک کارت الکترونیکی و مچ بند مخصوص صورت می گیرد. راهکار عملی برای برقراری امنیت در محیط های ورزشی، استفاده از قفل های باشگاهی است. این قفل ها علاوه بر اینکه امنیت را برای شما فراهم می کنند، عملکرد بسیار آسان و سریعی دارند و ورزشکاران را از دردسر قفل های کلیدی نجات می دهند.

مزایای استفاده از قفل باشگاهی

قفل های باشگاهی نسبت به قفل های سنتی مزایای زیادی دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امنیت بیشتر
  2. قابلیت تغییر رمز قفل کمد باشگاهی
  3. نصب و کاربری آسان
  4. تامین انرژی از طریق باتری
  5. هشدار قبل از به اتمام رسیدن باتری
  6. ظاهر شیک و کاربر پسند
  7. مقاومت بالا در برابر رطوبت، ضربه و حرارت
  8. امکان کنترل قفل ‌ها توسط نرم افزار مرکزی
  9. دارای حافظه داخلی و ثبت ترددها
  10. امکان پیگیری رفت و آمدها

قفل باشگاهی یک نوع قفل هوشمند می باشد که بیشتر در مجموعه های ورزشی استفاده می شود. اگر می خواهید با قفل های هوشمند و مزیت های آن نسبت به قفل های سنتی بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مقاله انواع قفل هوشمند و مزیت های آن نسبت به قفل های سنتی را مطالعه کنید.

قفل استخری چیست؟

7

استخرها نیز مانند باشگاه های ورزشی، نیازمند تامین فضایی برای ورزشکاران هستند که آنها بتوانند با خیال راحت وسایل شخصی خود را در کمد قرار دهند. قفل ‌های استخری در واقع همان قفل ‌های باشگاهی هستند ولی این قفل ها در برابر تماس با رطوبت مقاومت بالایی دارد. این قفل ‌ها معمولا به شیوه ‌ای ساخته می ‌شوند که در برابر رطوبت موجود در سونا و استخر بسیار مقاوم بوده و کلید آنها که معمولا به صورت مچ‌ بند در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد کاملا ضد آب است.

چه مکان هایی می توانند از قفل باشگاهی استفاده کنند؟

  1. باشگاه های ورزشی
  2. استخر و سونا
  3. باشگاه های بدنسازی
  4. رختکن ادارات، بیمارستان ها، کلینیک ها
  5. هر مجموعه ای که دارای کمدهایی مثل کمد لباس و کمد ابزار باشد.

روش های احراز هویت و اعتبار سنجی در قفل های باشگاهی

مکانیزم باز و بسته شدن این قفل ‌ها کاملا با قفل ‌های سنتی متفاوت است. افراد برای باز کردن این قفل‌ ها دیگر نیازی به استفاده از کلیدهای مکانیکی ندارند. بنابراین با نصب این قفل‌ ها روی کمد دیگر با مشکلاتی مانند گیر کردن کلید در قفل، شکستن کلید در مغزی و حتی گم شدن کلید درگیر نیستید. قفل ‌های باشگاهی معمولا به روش ‌های زیر امکان دسترسی به داخل کمدها را برای افراد فراهم می ‌کنند:

  • رمز
  • کارت RFID
  • تگ ‌هایی مانند مچ‌ بند
  • اثر انگشت

نکاتی که در زمان خرید قفل باشگاهی باید به آن دقت کرد؟

امنیت و آرامش یکی از مهمترین مواردی است که صاحبان باشگاه و مراکز عمومی موظفند برای مراجعین خود فراهم کنند. وقتی فردی به باشگاه مراجعه می کند نیاز دارد تا وسایلش را بدون نگرانی در کمد قرار دهد. با خرید قفل باشگاهی و نصب آن بر روی کمدهای باشگاه خود، شرایط خوبی برای تمامی مشتریان خود فراهم می کنید. هر چه امنیت باشگاه بیشتر باشد ورزشکاران تمایل بیشتری برای حضور در باشگاه دارند. در زمان خرید قفل باشگاهی باید به موارد زیر دقت کنید:

مصرف باتری

در زمان خرید باید به مدت زمان مصرف باتری دقت کرد؛ زیرا بعضی از قفل ها مصرف باتری آنها یک سال است و برای برخی دیگر 3 ماه. بهترین مدت زمان مصرف باتری 1 سال می باشد.

نوع باتری

یک از نکاتی که در زمان خرید قفل باشگاهی باید به آن دقت کنید، نوع باتری است. بیشتر جنس باتری های قفل باشگاهی از نوع آلکالاین می باشد.

جنس بدنه

در زمان خرید قفل باشگاهی باید دقت کنید که بدنه آن از چه جنسی است. بهترین جنس بدنه این قفل ها از نوع فلز زینک و فلز آلومینیوم می باشد.

رطوبت مجاز

قفلی که قصد خرید آن را دارید، باید بتواند در رطوبت های مختلف کار کند. به عنوان مثال قفل باشگاهی مد نظر شما باید تا 90 درصد رطوبت بدون مشکل کار کند.

روش های دسترسی

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم روش های مختلفی برای دسترسی افراد به محتویات داخل کمد مثل کارت و اثر انگشت وجود دارد. بعضی از روش های دسترسی نقاط ضعف مخصوص خود را دارند. به عنوان مثال اگر از کارت برای کمدهای مجموعه خود استفاده می کنید، باید بدانید که احتمال گم شدن کارت ها نیز وجود دارد.

قیمت قفل باشگاهی

8

قیمت قفل باشگاهی متناسب با امکانات آن و تکنولوژی های به کار رفته در این قفل ها معین می شود. همانطور که در بالاتر به آن پرداختیم، قفل های باشگاهی می توانند از روش های مختلف بازگشایی برخوردار باشند. تکنولوژی های به کار رفته برای این روش های بازگشایی متفاوت است و مسلما هزینه های مختلفی نیز به دنبال دارد.

همچنین برخورداری از چند روش بازگشایی به صورت همزمان نیز می تواند قیمت قفل باشگاهی را دستخوش تغییراتی نماید. البته تمام نکاتی که می تواند بر روی قیمت قفل باشگاهی تاثیر بگذارد، محدود به روش های بازگشایی آن نمی شود. از دیگر عوامل موثر بر تعیین قیمت قفل باشگاهی می توان به عوامل زیر اشاره کرد:

  • نوع پردازنده
  • سیستم ضد شوک
  • نوع باتری
  • جنس بدنه قفل

سخن پایانی

قفل های باشگاهی نسل جدید قفل های هوشمند است که بر روی درب های کمد باشگاه ها، استخرها، ادارات و ... نصب می شود. با نصب این قفل ها می توانید امنیت بسیار بالایی برای مجموعه خود ایجاد کنید. شرکت تنسر لاک یکی از شرکت های تولید کننده قفل های باشگاهی می باشد که برای دریافت مشاوره رایگان، انتخاب و خرید قفل باشگاهی می توانید به سایت tanserlock مراجعه فرمایید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.