کد خبر : 29580 / /
/

مدرسه ایرانی در ترکیه بهترین راه تحصیل

مدرسه ایرانی در ترکیه بهترین راه تحصیل

 

 

مدرسه ایرانی در ترکیه بهترین راه تحصیل

مدرسه ایرانی در ترکیه! چه فکری می‌کنید؟! یک مدرسه با حضور معلمان ایرانی در ترکیه قطعاً موقعیت خوبی برای تحصیل فرزندانتان در غربت است. اگر شما هم به کشور ترکیه مهاجرت کردید قطعاً با کلی چالش روبرو شده‌اید. به‌طور کلی مهاجرت امری چالش برانگیز است و تحصیل بچه‌ها یکی از این چالش‌های مهم است. بنابراین بسیاری از والدین قبل از مهاجرت به خوبی شرایط تحصیل فرزندانشان را در کشور مقصد بررسی می‌کنند. خوشبختانه ترکیه بهترین موقعیت برای این موضوع است و شرایط خوبی را برای ایرانیان فراهم کرده است.

اصولاً برای اینکه فرد مهاجر بتواند با محیط جدید کنار بیاید و شرایط جدید را بپذیرید با مسائل زیادی روبرو خواهد بود. خرید ملک، اخذ اقامت، کسب و کار جدید و چندین و چند مورد دیگر. چالش مهم دیگری که تمام کسانی که مهاجرت می‌کنند با آن روبرو هستند، تعامل و ارتباط اجتماعی است. این ارتباط خصوصاً برای بچه‌ها حساس‌تر می‌شود. چرا که بچه‌ها باید به محیط درس و مدرسه بروند و با معلمان و همکلاسی‌ها تعامل داشته باشند. ارتباط گرفتن با همکلاسی‌هایی با زبان و فرهنگ متفاوت برای اکثر افراد دشوار است. خوشبختانه برای رویارویی با این مسائل راه چاره‌ای وجود دارد. ما در این مقاله به شما می‌گوییم که برای ایجاد یک دوره‌ی تحصیلی خوشایند و پربازده در غربت چه کاری باید انجام دهید. پس تا پایان همراه ما بمانید.

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

شرایط تحصیل دانش آموزان ایرانی در ترکیه

مدرسه ایرانی در ترکیه

از مدرسه ایرانی در ترکیه چقدر استقبال می‌شود

مدرسه ایرانی مجازی در ترکیه

مزایای مدرسه مجازی ایرانی ثمین

کلام آخر

 

 

شرایط تحصیل دانش‌آموزان ایرانی در ترکیه

به طور کلی شرایط زندگی در ترکیه برای ایرانیان بسیار خوب است. از این جهت هر ساله بسیاری از ایرانیان به این کشور مهاجرت می‌کنند. شرایط و قوانین نه چندان دشوار، مهاجرپذیری و نزدیکی فرهنگ و دین مشترک از مهم‌ترین دلایل سیل عظیم مهاجرت ایرانیان به ترکیه است. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد از جمله می‌توان به مهاجرت از طریق خرید ملک، مهاجرت برای کار و مهاجرت از طریق تحصیل اشاره کرد. خرید ملک و کار در ترکیه راهی برای سرمایه‌گذاری و کسب رفاه در آینده است. تحصیل در ترکیه هم مزایای زیادی دارد. از جمله می‌توان به امکان ورود به دانشگاه‌های معتبر ترکیه آن هم با کمترین هزینه اشاره کرد. مدارک تحصیلات عالی از کشور ترکیه اعتبار زیادی دارد و می‌توان در کل اروپا از آن استفاده کرد.

 

مدرسه ایرانی در ترکیه

حضور در مدارس ترکیه برای ایرانیان به واسطه‌ی ناآشنایی با زبان و فرهنگ ترکیه بسیار دشوار است. مدارس ایرانی در ترکیه فرصت خوبی برای یادگیری زبان ترکی و انگلیسی هستند. این مدارس دانش‌آموزان را برای ورود به مدارس بین‌المللی ترکیه آماده می‌کنند. مدارس ایرانی متعددی در کشور ترکیه وجود دارد از جمله می‌توان به مدرسه ۲۲ بهمن آنکارا، مدرسه غیرانتفاعی فرهنگ، مدرسه فجر، مدرسه فرهنگ ارس و مدرسه ثمین اشاره کرد. همه‌ی این مدارس سطح علمی بالایی دارند و به خوبی می‌توانند دانش‌آموزان را برای ورود به مدارج بالاتر آماده کنند.

 

 

از مدرسه ایرانی در ترکیه چقدر استقبال می‌شود

هرچند که مدرسه ایرانی در ترکیه شرایط خوبی را برای دانش‌آموزان ایرانی فراهم می‌کنند اما حضور در این مدارس نیز با چالش‌های دیگری روبه‌رو است. مدارس ایرانی در ترکیه در دو شهر آنکارا و استانبول قرار دارند. ممکن است رفت و آمد دانش‌آموزان ایرانی در داخل این شهر‌ها دشوار باشد. از طرفی اگر به تازگی به ترکیه مهاجرت کرده باشید نمی‌توانید به سرعت با افراد ارتباط برقرار کنید. این امر برای دانش‌آموزان که کن سن و سال‌تر هستند دشوارتر است. به طور کلی دلایلی که باعث شده مدارس ایرانی در این کشور زیاد هم مورد استقبال ایرانیان مقیم این کشور واقع نشود به شرح زیر است:

  • دشواری رفت و آمد

  • ناآشنایی با فرهنگ ترکیه

  • سخت بودن ارتباط گیری

  • دور بودن مدرسه از محل زندگی

موارد فوق‌الذکر و چندین مورد دیگر باعث می‌شوند که حضور در مدارس ایرانی در ترکیه برای ایرانیان مقیم ترکیه دشوار باشد. اما چاره چیست؟ خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی در این جا هم کارآمد بوده است. امروزه آموزش از راه دور یا آموزش مجازی به جایگزین خوبی برای مدارس حضوری تبدیل شده است.

مدرسه مجازی ایرانی در ترکیه

مدرسه اینترنتی یک مرکز آموزش از راه دور است که مانند هر مدرسه مجازی دیگری امکان تحصیل دانش‌آموزان را به بهترین شکل ممکن فراهم می‌کند. خبر خوب اینکه برای ایرانیان در هر جای دنیا امکان استفاده از خدمات مدرسه مجازی ایرانی فراهم شده است. مدرسه آموزش مجازی ثمین به هر دانش‌آموز ایرانی خارج از کشور خدمات آموزشی ارائه می‌دهد. البته که کیفیت این مدرسه در سطح مدارس حضوری است و مدرک دیپلم معتبر و رسمی از وزارت آموزش و پرورش را به دانش‌آموزان تحویل می‌دهد.

 

چرا مدرسه آنلاین؟

به طور کلی مدارس مجازی با به کارگیری روش‌های نوین تدریس نقش مهمی در آموزش بهتر دانش‌آموزان دارند. امروزه آموزش آنلاین بهره‌وری و بازدهی به مراتب بهتر از آموزش‌های حضوری دارد. بنابراین انتخاب بین مدرسه حضوری یا مدرسه مجازی چندان هم شک برانگیز نیست. این موضوع خصوصاً در مورد کسانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و با چالش‌های دیگری روبرو هستند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر کردیم مدرسه ایرانی در ترکیه علی‌رغم مزایایی که دارد به دلایل مختلف مورد استقبال ایرانیان مقیم این کشور قرار نگرفته است. از این رو بیشتر افراد تمایل دارند که فرزندانشان را در مدارس مجازی ایرانی ثبت نام کنند. که خوشبختانه هیچگونه نقص و ایرادی در سیستم آموزشی آنلاین وجود ندارد و این امر نه تنها به تحصیل دانش‌آموزان ضربه‌ای نمی‌زند بلکه سبک نوین آموزشی تأثیر زیادی در پیشرفت تحصیلی آنان داشته باشد.

 

 

 

مزایای مدرسه ایرانی مجازی ثمین

مدرسه مجازی ایرانی ثمین بهترین جایگزین مدارس ایرانی در ترکیه است. با ثبت نام در این مدرسه هرگز نگران فرایند تحصیلی فرزندانتان نخواهید بود. چرا که کلاس‌های با کیفیت و سیستم به‌روز و منظم این مدارس فرزندان شما را به نحو احسن برای ادامه تحصیل در ترکیه آماده می‌کند. مهم‌ترین مزایای ثبت نام در مدرسه ثمین به‌کارگیری متد روش آموزشی، استفاده از نرم‌افزار‌های آموزشی، تولید محتوای آموزشی به روز و مدرن، ارزشیابی تحصیلی، تعامل دوستانه معلمان با دانش‌آموزان و ارائه‌ی مدرک رسمی از آموزش و پرورش است.

 

کلام آخر

خوشبختانه با وجود چالش‌های مهاجرت همیشه راه حل خوب و کاربردی به وجود آمده است. تا چند سال پیش تحصیل برای مهاجران کشور‌های دیگر سخت و دشوار بود. امروزه با مدارس مجازی و آنلاین این مسئله حل شده است. مدرسه مجازی ثمین یکی از بهترین مدارس ایرانی در ترکیه است که بهترین شرایط تحصیلی را برای فرزندان شما به وجود آورده است. ‌امیدوارم این مطالب برایتان مفید بوده باشد. 

 

برچسب ها : مدرسه ایرانی در ترکیه,Iranischool,مدرسه ایرانی,ترکیه

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.