کد خبر : 29565 / /
/

کارهایی که بعد از سی سالگی باید انجام داد

کارهایی که بعد از سی سالگی باید انجام داد

 

30 سالگی شما یک زمان هیجان انگیز است! ممکن است احساس کنید در اوج زندگی تان هستید یا شاید احساس کنید باید کمی سرعت تان را کم کنید. در هر صورت شما عاقل تر هستید و کمی بیشتر زندگی را تجربه کرده اید.

در این مقاله 10 تغییر در سبک زندگی برای لذت بردن از سلامت جسم و ذهن و ایجاد پایه و اساس موفقیت مادام العمر آورده شده است که باید در 30 سالگی انجام دهید.

شروع به دوست داشتن بیشتر خود کنید

دوست داشتن و آرامش یافتن در درون خود به ویژه در 30 سالگی مهم است زیرا وقتی در بزرگسالی وارد شوید تمام وقت تان وقف قبض ها، شغل، مالیات، همسر و حتی شاید بچه ها شود.

هم در زندگی شخصی و هم در زندگی شغلی فقط وقتی خودتان را دوست داشته باشید، می توانید عشق را به دیگران گسترش دهید.

پس از خواندن فال حافظ روزانه امروز، هر روز را با قدردانی و تحسین خود برای اینکه زیبا، باهوش و توانمند هستید شروع کنید و بهترین کاری را که می توانید انجام می دهید.

به همه انتخاب ها، دوست داشتن ها، دوست نداشتن ها، امیدها و آرزوها اعتماد داشته باشید و به آن ها افتخار کنید و از پرسه زدن در اطراف افرادی که رفتار خوبی با شما ندارند، بردارید. در عوض وقت بیشتری را با عزیزان تان که باعث می شوند احساس خوبی داشته باشید سپری کنید. این احساسات شما را پرورش می دهد و باعث افزایش عزت نفس شما می شود.

شروع به ساختن زندگی رویایی تان کنید

زندگی خصوصی یا شخصی شما نقش عمده ای در خوشبختی، موفقیت و رضایت شما از زندگی دارد. بنابراین اگر می خواهید ازدواج کنید، بچه دار شوید یا خانه ای بخرید 30 سالگی زمان خوبی برای شروع این اهداف است.

از خود بپرسید که از حالا تا پایان سال برای شروع زندگی رویایی خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ تعقیب زندگی رویایی تان را به تعویق نیندازید به عنوان مثال به تعویق انداختن تشکیل خانواده یا فرزندآوری توصیه نمی شود. اگر بچه می خواهید تا دیر نشده است دست به کار شوید.

شروع به پیگیری کاری کنید که واقعا عاشق آن هستید

30 سالگی شما همچنین زمان خوبی برای کشف سایر زمینه های کاری شما و توسعه واقعی شور و اشتیاق (اعم از موسیقی، نویسندگی یا تجارت) است. هیچ چیز بدتر از این نیست که خود را در شغلی که از آن متنفرید متعهد کنید و زندگی تان را صرف آن کنید و هرگز فرصتی برای پیگیری واقعی ترین احساسات خود نداشته باشید.

در واقع یک اصطلاح اقتصادی برای آن وجود دارد : هزینه های برگشت ناپذیری می پردازید وقتی که شما فکر می کنید باید با چیزی ادامه دهید چون قبلا در آن غرق شده اید. این مسئول بسیاری از مشاغل فاجعه بار و بسیاری از مشاغل ناموفق و بسیاری از زندگی های ناخوشایند است.

شغل موردعلاقه تان را در جایی پیدا کنید که اشتیاق شما با استعداد شما روبرو شده و بیشترین میزان تحقق را داشته باشد. همانطور که استیو جابز گفت : کار شما قسمت بزرگی از زندگی شما را پر خواهد کرد و تنها راه انجام کار عالی این است که کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید. اگر هنوز آن را پیدا نکردید به جستجو ادامه دهید.

مقایسه خود را با دیگران متوقف کنید

به لطف شبکه های اجتماعی مقایسه خود با دوستان و همسن و سالانی که ممکن است ازدواج کرده باشند، بچه دارند یا خانه ای خریده اند و احساس بازنده کردن آسان تر از همیشه شده است.

چنین کاری نکنید از مقایسه خود با دیگران دست بردارید. همه ما متفاوت هستیم و با سرعت خودمان رشد می کنیم بسیار مهم است که این را در 30 سالگی درک کنید در غیر این صورت احساس افسردگی کرده و از مسیر واقعی موفقیت و خوشبختی خارج شوید.

همانطور که یک روان درمانگر می نویسد مقایسه مداوم خود با دیگران باعث ایجاد فشار روانی غیر ضروری می شود و می تواند عزت نفس شما را از پنجره به بیرون پرتاب کند.

خود را دوست داشته باشید و به مراقبت از خود ادامه دهید. این بدان معناست که به خود اجازه می دهید با سرعت خودت رشد کنید.

مهش کی توصیه می کند : اگر در زندگی نسبت به خواهر و برادر و دوستان خود قادر به انجام برخی کارها نیستید پس لطفا با خود در صلح باشید. نسبت به خود سختگیر نباشید.

قناعت کنید

به جای تلخی و حسادت به دیگران آرام و صبور به آنچه که دارید راضی باشید. تحقیقات نشان می دهد که قدردانی از داشته های شما می تواند باعث افزایش خوشبختی و کاهش احساسات منفی شود.

البته شما باید برای بهتر شدن تلاش کنید اما درک کنید که زندگی همیشه دقیقا همانطور که می خواهیم یا برنامه ریزی می کنیم پیش نمی رود. دانستن این مسئله می تواند شما را در برابر تاثیرات مضر ناامیدی های بدیهی زندگی حفاظت کند.

یک برگ از اپرا وینفری قرض بگیرید و شروع به شمردن برکات خود کنید حتی اگر چیز زیادی ندارید. مانند او یک دفتر روزانه سپاسگزاری داشته باشید. این واقعا به شما کمک خواهد کرد و به یاد داشته باشید همانطور که خلیل جبران می گوید : زندگی شما نه به دلیل آنچه زندگی برای شما به ارمغان می آورد بلکه با نگرشی که به زندگی می دهید تعیین می شود نه به خاطر آنچه که برای شما اتفاق می افتد بلکه به خاطر نوع ذهنیت شما در مورد آنچه اتفاق می افتد.

شروع به بخشش خود به خاطر اشتباهات تان کنید

احتمالا در نوجوانی و 20 سالگی اشتباهات زیادی مرتکب شده اید. هرکسی می تواند اشتباه کند دهه 30 شما زمان مناسبی برای تامل و بخشش خود برای این اشتباهات است. افرادی که احساس دلسوزی و همدلی می کنند نقاط ضعف شان را قابل تغییر می دانند و سعی می کنند از خطاهای مشابه در آینده خودداری کنند.

از اشتباهات خود بیاموزید، آن ها را رها کنید و ادامه دهید. در مورد خطاهای گذشته صحبت نکنید، روانشناسان می گویند توانایی بخشش خود و آموختن از اشتباهات خود عامل اصلی موفقیت است.

ورزش منظم را شروع کنید

در 30 سالگی زمانی را برای ورزش اختصاص دهید. آینده شما به خاطر آن از شما تشکر می کند در نیمه دوم 30 سالگی شروع به از دست دادن توده عضلانی می کنید و با کاهش سرعت متابولیسم مقداری وزن اضافه می کنید به همین دلیل بسیار مهم است که در این زمان ورزش کنید.

سعی کنید تا جایی که ممکن است خود را حرکت دهید. فرقی نمی کند که پیاده روی، دویدن، راه رفتن، شنا یا وزنه برداری باشد البته به شرطی که حرکاتی را شامل شود این کار را انجام دهید. با این حال فعالیت های بدنی را که دوست دارید انتخاب کنید زیرا در صورت عدم تمایل به تمرینات کمتر به ورزش ادامه می دهید.

در فواصل منظم با والدین خود تماس بگیرید

بسیاری از افراد 30 ساله چنان درگیر تشکیل خانواده، ایجاد شغل و ... می شوند که روابط شان با والدین را فراموش می کنند  به یاد داشته باشید والدین شما نیز مانند شما پیرتر می شوند و آن ها برای همیشه زنده نخواهند ماند. غفلت از آن ها ممکن است باعث پشیمانی شما شود.

به طور مرتب با والدین تان تماس بگیرید. این همه چیزی است که برای کاهش نگرانی های آن ها، سالم نگه داشتن سلامت ذهنی و عاطفی آن ها و سالم نگه داشتن روابط شما لازم است.

هر زمان که می توانید به آن ها سر بزنید.

ایجاد عادت های غذایی سالم را در اولویت قرار دهید

یکی از مواردی که می تواند با لیست بسیاری از مسئولیت ها همراه باشد، عادات غذایی سالم است. با این حال اولویت قرار ندادن عادات غذایی سالم در 30 سالگی می تواند شما را به 40 سالگی برساند و سال های بعد را آهسته، خسته و تحت فشار لیستی از مراقبت های سلامتی قرار دهد که می توانستید مانع آن ها شوید.

  • یک رژیم غذایی متعادل، کاهش چربی و پر از میوه و سبزیجات بخورید.
  • تا حد امکان از غذا های فرآوری شده و بی ارزش خودداری کنید.
  • سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل را ترک کنید.

بدون دارو های قوی سلامتی تان را در اولویت قرار دهید زیرا سلامتی شما ثروت شما است.

لذت بردن از زندگی را ادامه دهید

فقط به این دلیل که دیگر 20 ساله نیستید به این معنی نیست که نباید دیگر سرگرمی داشته باشید. گذراندن تمام 30 سالگی برای به دست آوردن پول فقط باعث می شود بدخلقی، بدبینی و ناراضی بودن از زندگی را تجربه کنید.

موضوع مشهور در میان کسانی که 30 سال خود را گذرانده اند این است که تمام پول هایی را که در زندگی با سختی به دست آورده اید بی اهمیت اند اگر از زندگی لذت نبرده اید بنابراین تا می توانید از زندگی در کنار کسانی که می توانید با آن ها خوشحال باشید لذت ببرید.

با شریک زندگی تان قرار ملاقات بگذارید، اگر بچه دارید با آن ها بازی کنید، با دوستان صمیمی تان سفر های گروهی ترتیب دهید تا به دیدن دنیا بروید.

منبع:  lifehack

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.