کد خبر : 29415 / /
/

اسید بوریک و خاصیت بیماری های قارچی

اسید بوریک و خاصیت بیماری های قارچی

 

 

آیا اسید بوریک می تواند به عفونت قارچی کمک کند؟

اسید بوریک یک درمان موثر برای عفونت های قارچی است. پزشکان استفاده از آن را به عنوان خط دوم درمان در مواقعی که سایر داروهای ضد قارچ موثر نیستند توصیه می کنند. اسید بوریک با جلوگیری از رشد قارچ های کاندیدا عمل می کند. در این مقاله، ما به تحقیقات پشت اسید بوریک به عنوان درمان عفونت های قارچی، اثربخشی و خطرات احتمالی آن نگاه می کنیم.

برای خرید اسید استیک به بازرگانی پارسیان شیمی طهران مراجعه کنید 

 

ویژگی های اسید بوریک برای سلامتی

داشتن مقدار کمی مخمر روی پوست و در نواحی دهان، گلو و واژن مفید است. تحت برخی شرایط - مانند زمانی که سیستم ایمنی ضعیف است یا زمانی که هورمون ها در دوران بارداری تغییر می کنند - مخمر ممکن است تکثیر شود و باعث عفونت شود.

اصطلاح پزشکی برای عفونت قارچی کاندیدیازیس است. عفونت های مخمری شایع هستند و اغلب در واژن رخ می دهند. آنها اغلب توسط قارچ های Candida albicans (C. albicans) یا Candida glabrata (C. glabrata) ایجاد می شوند.

اسید بوریک یک پودر سفید یا جامد کریستالی است که به عنوان یک عامل ضد ویروسی و ضد قارچی قوی در بدن عمل می کند. تحقیقات نشان می دهد که اسید بوریک رشد C. albicans و C. glabrata را محدود می کند. این با چرخه زندگی طبیعی مخمر تداخل می کند و از رشد آن برای عفونی شدن جلوگیری می کند.

اسید بوریک و خاصیت بیماری های قارچی

با توجه به منبع مورد اعتماد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، مردم باید از اسید بوریک به عنوان یک درمان ثانویه استفاده کنند، یعنی اگر سایر داروها یا پمادهای ضد قارچ قادر به درمان عفونت قارچی موثر نیستند یا بیماری عود کرده است.

اسید بوریک ممکن است قادر به درمان عفونت هایی باشد که به درمان خط اول مقاوم هستند. معمولا یک داروی ضد قارچ است که ممکن است شامل یک دوز خوراکی فلوکونازول یا یک کرم ضد قارچ موضعی باشد. اگر اینها جواب نداد، پزشک ممکن است استفاده از اسید بوریک یا درمان دیگری مانند نیستاتین یا فلوسیتوزین را توصیه کند. داروهای اسید بوریک معمولاً مقرون به صرفه هستند. آنها برای خرید بدون نسخه در داروخانه ها یا آنلاین در دسترس هستند.

خطرات و عوارض جانبی

تعداد زیادی از شواهد نشان می دهد که وقتی فردی از غلظت بهینه استفاده می کند، اسید بوریک عوارض جانبی کمتری نسبت به پمادهای استاندارد دارد. برخی از عوارض جانبی رایج استفاده از اسید بوریک عبارتند از:

  • ناراحتی واژن

  • احساس سوزش خفیف پس از قرار دادن کپسول

  • ترشحات آبکی واژن

  • کهیر

افرادی که هر یک از موارد زیر را دارند نباید از کپسول اسید بوریک استفاده کنند:

  • تب

  • حالت تهوع

  • خونریزی واژینال

  • بیماری التهابی لگن

  • هر بیماری مقاربتی

  • بیماری قلبی

  • یک اختلال عروق خونی

مهم است که به یاد داشته باشید که اسید بوریک سمی است. اگر فردی از آن به طور نادرست استفاده کند، می تواند منجر به اوردوز کشنده شود، اگرچه این امر نادر است.

برای خرید سوربیتول به بازرگانی پارسیان شیمی طهران مراجعه کنید 

اسید بوریک را به صورت خوراکی مصرف نکنید و آن را روی زخم های باز قرار ندهید. قبل از مصرف این دارو در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید. اسید بوریک از بوراکس و گلیسیرین تشکیل شده است. بوراکس عمدتاً برای پاکسازی آکنه از روی پوست مفید است و همچنین دارای خواص ضد باکتریایی خاصی است. گلیسیرین موجود در کنار آن پوست را هیدراته می کند و به ترمیم آسیب های پوستی ناشی از آکنه و خشکی کمک می کند. همچنین به از بین بردن جای زخم های باقی مانده پس از آکنه کمک می کند زیرا این ناحیه را شفاف می کند.

اسید بوریک برای از بین بردن افات

نحوه عملکرد اسید بوریک و آنچه آن را در صنعت کنترل آفات بسیار موثر می کند، توانایی آن در کشتن حشرات بدون استفاده از مواد شیمیایی بسیار سمی است. هنگام استفاده، این محصول به عنوان سم معده برای حشراتی که با اسید بوریک در تماس هستند یا آن را مصرف می کنند، عمل می کند. این پودر بسیار ساینده است و می تواند پوسته بیرونی حشرات متعدد را برش دهد.

به عنوان مثال، اگر سوسک‌ها از روی اسید بوریک عبور کنند، مواد شیمیایی آهسته از بین می‌روند مانند خرده‌های شیشه که آنها را از هم جدا می‌کند. اثر کشتن آهسته به سوسک ها فرصتی برای بازگشت به لانه می دهد که به زودی می میرد. سپس سایر سوسک ها لاشه مرده سوسکی را که اسید بوریک مصرف کرده بود، می خورند، که در نهایت آنها را نیز می کشد. این چرخه تا زمانی ادامه می یابد که اسید بوریک کم و بیش تمام شود یا خود ملکه مقداری از آن را مصرف کند و او را بکشد که کلنی را از بین می برد.

به طور کلی اسید بوریک یک ماده ی سمی است که می تواند مصارفی مانند از بین بردن سوسک و افت را داشته باشد اما بصورت کلی می تواند مصارف پزشکی نیز داشته باشد. بصورت کلی از مصرف آن بدون تجویز پزشک خودداری نمایید. همچنین در صورت مسمومیت با اسید بوریک فورا به پزشک مراجعه نمایید.

منبع : بازرگانی پارسیان شیمی طهران

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.