کد خبر : 29245 / /
/

ایا در هر سنی می توان عمل کاشت مو انجام داد ؟

در مورد بهترین سن برای کاشت مو، پاسخ های کلی زیادی وجود دارد. اکثر جراحان محدوده سنی 18 تا 65 سال را برای افرادی که می توانند جراحی مو انجام دهند پیشنهاد می کنند. اگرچه تعیین سن "برش" برای کاشت مو دشوار است.

ایا در هر سنی می توان عمل کاشت مو انجام داد ؟

 

مشکل ریزش مو در مردان و زنان

ریزش مو یک مشکل بسیار رایج است که هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. تخمین زده می شود که ریزش مو حدود 50 درصد از زنان و 60 درصد از مردان را در تمام سنین در سراسر جهان تحت تأثیر قرار دهد. ریزش مو همچنین در بدترین موارد می تواند مردان در اوایل بیست سالگی را تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه طاسی ممکن است افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهد، ریزش مو در دهه بیست سالگی ممکن است نگران کننده باشد. طاسی در اثر تغییرات هورمونی و تمایل ژنتیکی ایجاد می شود و به صورت عقب نشینی خط مو یا نازک شدن تاج مو ظاهر می شود. مردان جوانی که نگران تأثیرات این عارضه بر ظاهر، اعتماد به نفس و آینده خود هستند، اغلب به این فکر می کنند که بهترین سن برای کاشت مو چه سنی است. قبل از اینکه بهترین سن برای کاشت مو و درمان بهینه کاشت مو را برای شما پیشنهاد کند، جراح عوامل متعددی مانند نوع ریزش مو، الگوی ریزش مو، کیفیت موهای اهداکننده و اندازه نقطه طاسی را ارزیابی می‌کند.دکتر مرجان همتی متخصص کاشت مو در کلینیک زیبایی آدینا در تهران در این مطلب توضیح میدهد, بهترین نتایج کاشت مو مربوط به سن خاصی نیست، بلکه به عوامل ژنتیکی و پزشکی خاصی مربوط می شود که ممکن است بر روند ترمیم مو تأثیر بگذارد. بهترین سن برای کاشت مو وجود ندارد.

 

آیا برای کاشت مو محدودیت سنی وجود دارد؟

 

در مورد بهترین سن برای کاشت مو، پاسخ های کلی زیادی وجود دارد. اکثر جراحان محدوده سنی 18 تا 65 سال را برای افرادی که می توانند جراحی مو انجام دهند پیشنهاد می کنند. اگرچه تعیین سن "برش" برای کاشت مو دشوار است. الگوی ریزش مو در برخی از افراد جوان زیر 20 سال هنوز شناسایی نشده است. با این حال، در شرایط نادر، جوانان ممکن است از قبل ریزش موی قابل توجهی داشته باشند و می توانند روند ترمیم مو را شروع کنند. در این مورد، سالها انتظار قبل از تصمیم به مراجعه به کلینیک کاشت مو برای درمان ممکن است شانس شما را برای تایید پیوند کاهش دهد. سن شما تاثیری بر نتایج نهایی کاشت مو ندارد. با این وجود، شرایط متعددی وجود دارد که بیماران را برای کاشت مو نامناسب می کند (آلوپسی آندروژنیک، سبک زندگی، سایر شرایط پزشکی). سن مناسب جراحی کاشت مو همیشه یک نقطه صحبت بوده است!

 

دلیل ریزش مو در مردان و زنان به نظر دکتر همتی

 

چرا افراد دچار ریزش مو می شوند؟ افراد به دلایل مختلفی موهای خود را از دست می دهند:

کمبود خواب طولانی مدت می تواند به طور موقت بر استحکام مو تأثیر بگذارد. ثابت شده است که خواب ناکافی اثرات مضر قابل توجهی بر بدن دارد. می تواند به طور مستقیم و غیر مستقیم منجر به ریزش مو و نازک شدن موها شود.

یک رژیم غذایی بد و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی می تواند منجر به ریزش مو و کند شدن روند رشد مو شود. در صورت عدم وجود مواد مغذی مانند آهن، ویتامین D، روی، پروتئین و غیره در رژیم غذایی، ممکن است تاثیر منفی بر رشد مو داشته باشد که ممکن است منجر به نازک شدن مو یا ریزش مو شود.

یکی از شایع‌ترین دلایل ریزش مو در مردان و زنان، تمایل ژنتیکی به نام آلوپسی آندروژنتیک است. این وضعیت ریزش مو می تواند از طرف مادر یا پدر خانواده شما به ارث برسد، با این حال، سمت مادر شما بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد. دی هیدروتستوسترون یا DHT شایع ترین علت این بیماری ریزش مو است

یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو، افزایش سن است. ریزش مو را می توان با موهای جدید در زمانی که جوان تر هستیم به سرعت ترمیم کرد. با این حال، با افزایش سن، این روند کند می شود

ریزش مو در زنان می تواند ناشی از تغییرات هورمونی ناشی از داروهای ضد بارداری، بارداری و زایمان باشد. سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز می تواند باعث ریزش مو در زنان شود. از آنجایی که تخمدان شامل تعداد زیادی کیست است، زنان ممکن است دچار عدم تعادل هورمونی شوند

از نظر بالینی ثابت شده است که اضطراب و استرس می تواند باعث ریزش مو شود. اگر به دلیل استرس یا مضطرب موهایتان می ریزد، اولین قدم این است که سطح استرس خود را کاهش دهید

بهترین سن کاشت مو

چه افرادی واجد شرایط کاشت مو نیستند؟

 

بیماران مبتلا به بیماری های مزمن، مانند نارسایی کبد یا کلیه، یا افرادی که تحت شیمی درمانی هستند، واجد شرایط کاشت مو نیستند.

فرقی نمی‌کند که افراد در اواسط 40 سالگی تحت درمان کاشت موی Sapphire FUE قرار گیرند یا در دهه 20 زندگی‌شان. آنچه مهم است این است که بسته به مورد، به جای اینکه منتظر ریزش موی قابل توجه باشند، روند ریکاوری موهای خود را در زمان مناسب آغاز می کنند. مردم اغلب درک نمی کنند که از دست دادن تعداد زیادی مو و داشتن ناحیه اهداکننده ضعیف می تواند بر واجد شرایط بودن آنها برای پیوند مو تأثیر بگذارد. اگر متوجه ریزش مو شده اید و قصد کاشت مو را دارید یا می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کاشت مو داشته باشید، توصیه می کنیم با گروه بلومجیک تماس بگیرید تا تشخیص و طرح درمانی صحیح را دریافت کنید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.