کد خبر : 29151 / /
/

پیدا کردن بهترین وکیل ملکی تهران

پیدا کردن بهترین وکیل ملکی تهران

اگر نگاهی به بازار املاک مستغلات بیاندازیم، خواهیم فهمید که رایج ترین نوع معاملات که اکثرا از دید سرمایه گذاری دیده میشود، معاملات ملک و املاک است. در تمامی معاملات طرفین معمولا برای محکم کردن معامله از قرارداد های ملکی استفاده میکنند. اما برخی از آنها به دلیل نداشتن آگاهی و اطلاعات از قوانین و آیین نامه های ملکی گاها دچار مشکلاتی میشوند که به ناچار باید آنرا در محاکم رسمی مانند دادگاه ها یا شورای حل اختلاف پیش ببرند و موضوع را حل و فصل کنند.

از آنجا که معاملات ملکی با سرمایه افراد سر و کار دارد، بروز هر مشکلی در این معاملات میتواند سرمایه افراد را به خطر بیاندازد یا به طور کامل از بین ببرد. به همین خاطر بهتر است جهت جلوگیری از هر گونه خسارت در این موارد، از وکیل متخصص املاک و مستغلات مشورت بگیرید. باید به منظور حفاظت از سرمایه خود و بهتر جلو بردن پرونده ها و به طور کل معاملات ملکی، دیدگاه اضافه بودن هزینه وکیل را کنار گذاشت و با انجام تحقیقات کافی بهترین وکیل ملکی را انتخاب کرد.

 

ویژگی های مهم وکیل ملکی با تجربه در تهران

از ویژگی های تاثیر گذار و مهم یک وکیل ملکی، تجربه و سابقه کار آن شخص است. در اصل وکیل ملکی کاربلد و متبحر یک وکیل پایه یک دادگستری است که به صورت تخصصی در زمینه پرونده های ملکی و دعاوی ملکی فعالیت میکند و اطلاعات و دانش بروزی از قوانین مربوط به ملک و املاک نیز دارد. یک وکیل ملکی با تجربه میداند که یک قرارداد معقول چه ویژگی هایی دارد و همچنین با در نظر گرفتن اینکه چه مشکلاتی ممکن است در پروسه قرارداد پیش بیاید، با آگاه کردن موکل خود از مفاد قرارداد و شروط لازم برای برای انجام قرارداد مذکور، از حقوق و منافع موکل خود دفاع مینماید.

تقسیم بندی انواع دعاوی ملکی در تهران

دعاوی که توسط بهترین وکیل ملکی در تهران طرح می گردند، به سه دسته کلی دعاوی کیفری، دعاوی حقوقی و دعاوی ثبتی تقسیم می شوند. منظور از دعاوی ملکی کیفری آن دسته از دعاوی ملکی می باشد که دارای وصف مجرمانه بوده و در صورت صدور حکم محکومیت، متهم به مجازات محکوم می گردد.

 از جمله مهمترین دعاوی ملکی کیفری که توسط وکیل ملکی در تهران مطرح می گردد، عبارت از موارد زیر است:

  • دعوای جعل مربوط به اسناد ملکی
  • دعوای ارتکاب کلاهبرداری در ارتباط با املاک
  • دعوای فروش مال غیر به صورت غیر قانونی
  • دعوای انتقال منافع مالی غیر به دیگری
  • دعوای خیانت در امانت در ارتباط با املاک
  • دعوای تبانی و فساد در انجام معاملات دولتی
  • دعوای استفاده از سند جعلی در معاملات ملکی
  • دعوای تغییر کاربری زمین کشاورزی بدون اخذ مجوز رسمی از مراجع صالح
  • دعوای ارتکاب معامله معارض
  • دعوای خرد کردن املاک و ورود غیر مجاز به ملک دیگری

 

دعاوی ملکی حقوقی آن دسته از دعاوی می باشند که موضوع آن ها اختلاف میان دو یا چند شخص خصوصی در مورد املاک می باشد. برخی از مهمترین دعاوی ملکی حقوقی وکیل املاک در تهران از قرار زیر است:

  • دعوای الزام به فک رهن و اسناد ضمانتی
  • دعوای الزام به تنظیم سند رسمی املاک
  • دعوای الزام به دریافت صورت مجلس تفکیکی
  • دعوای الزام به صدور یا دریافت پایان کار
  • دعوای ابطال قرارداد یا مبایعه نامه
  • دعوای مطالبه اجرت المثل ایام سکونت
  • دعوای فسخ قراردادها
  • دعوای تعدیل میزان اجاره بها بر اساس عرف تجاری محل
  • دعوای مطالبه سرقفلی
  • دعوای تخلیه اماکن تجاری
  •  

دعاوی ملکی ثبتی نوع سوم دعاوی ملکی می باشد، که موضوع آن ها فرایند ثبت اسناد و املاک می باشد. دعاوی مربوط به ثبت املاک جاری و ثبت شده دو دعوای ملکی ثبتی می باشند.

بررسی مهمترین دعاوی ملکی کیفری طرح شده توسط وکیل ملکی در تهران

در ادامه این نوشتار مراحل اصلی برخی از مهمترین دعاوی ملکی کیفری که توسط وکیل ملکی در تهران طرح می شود می پردازیم:

  • طرح پرونده کلاهبرداری در اموال غیر منقول؛ مطابق با ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری، اگر کسی با توسل به وسایل متقلبانه مال غیر منقول متعلق به دیگری را تصاحب نماید، مرتکب کلاهبرداری در املاک گردیده است. مجازات کلاهبرداری ساده مطابق با ماده مزبور عبارت از یک تا پنج سال حبس تعزیری می باشد.
  • طرح پرونده خیانت در امانت در اموال غیر منقول؛ خیانت در امانت یکی از جرایم تعزیری می باشد. مرتکب خیانت در امانت ملکی که به او سپرده شده، تا در راه معینی از آن استفاده شود را تصاحب کرده یا آن را تخریب می نماید. در قانون مجازات اسلامی برای جرم خیانت در امانت مجازات زندان تعزیری تا دو سال پیش بینی شده است.
  • ورود غیر مجاز به املاک متعلق به دیگری؛ مطابق با ماده 694 قانون مجازات اسلامی هرکس بدون اجازه دیگری به عنف و عدوان به ملک متعلق به وی وارد شود، به مجازات زندان تعزیری از شش ماه تا سه سال محکوم می گردد. نکته ای که در رابطه با این جرم باید در نظر داشت این است که مطابق با ماده 104 قانون مجازات اسلامی این جرم از جرایم قابل گذشت محسوب می شود. منظور از قابل گذشت بودن جرم این است که رسیدگی در مورد آن بدون اعلام شکایت بزه دیده آغاز نمی شود. همچنین با گذشت شاکی در هر مرحله در مراحل رسیدگی قرار موقوفی تعقیب یا اجرا صادر می شود و در صورتی که متهم در زندان باشد، بلافاصله آزاد می شود.

بهترین وکیل ملک و املاک در تهران

وکیل ملکی در واقع وکیل پایه یک دادگستری است که به صورت تخصصی در زمینه دعاوی ملکی فعالیت میکند. وکیل متخصص املاک نسبت به آیین نامه ها و قوانین روز املاک آشنایی داشته و میتواند به صورت دقیق و به بهترین شکل از موکل خود دفاع کند. در گفتار متداول مردم، دعاوی ملکی دعاوی بر سر اموال غیر منقول میباشد. این اموال غیر منقول میتواند مربوط به آپارتمان، خانه، زمین یا انواع دیگر املاک میباشد که تخصص وکیل ملکی مربوط به این زمینه میباشد.

ویژگی اصلی وکیل متخصص املاک در تهران

ویژگی اصلی برای وکیل ملکی تجربه کافی در پرونده های املاک می باشد. هرچه وکیل ملکی تجربه بیشتری در روند پرونده های ملکی داشته باشد، می تواند به حصول نتیجه ی بهتر کمک کند. وکیل ملکی خوب در تهران ، وکیلی است که در ارتباط با اراضی و املاک در تهران اطلاعات کافی داشته باشد و دانش خود را نسبت به وضعیت روز اراضی و املاک به روز رسانی کند تا بتواند تاثیر به سزایی در پیشبرد پرونده ها داشته باشد.

موسسه حقوقی وکیل تهران ۲۴ یکی از دفاتر معتبر حقوقی در تهران است که تیمی از وکلای متخصص در امور کیفری، ملکی، خانواده، دعاوی حقوقی و ... را در اختیار دارد.

تمام هدف ما این است که به بهترین شکل از حق و حقوق موکلان خود در برابر هر پرونده ای به خوبی دفاع کنیم تا بهترین نتیجه برای آنان نیز حاصل شود.

نتیجه گیری

برای بستن هرگونه قرارداد های ملکی بهتر است از مشاوره های یک وکیل ملکی خبره استفاده کنید تا متحمل هیچ ضرری در معاملات خود نشوید. در صورتی که وارد یک دعوی ملکی شده اید، میتوانید جهت حل و فصل پرونده خود با وکلای متخصص املاک موسسه حقوقی وکیل تهران ۲۴ تماس حاصل فرمایید. مراجعه به وکیل ملکی قبل از انعقاد هر قراردادی توصیه میشود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.