کد خبر : 29106 / /
/

حقوق کارمندان | مبلغ افزایش حقوق کارمندان | معوقات حقوق کارمندان

صفر تا صد تصمیم جدید دولت درباره حقوق کارمندان | حقوق کارمندان و بازنشستگان بلاخره چقدر شد؟ | مابه‌التفاوت افزایش حقوق کارمندان کی واریز می شود؟

سخنگوی شورای نگهبان، چهاردهم آبان ماه از تایید مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در شورای نگهبان خبر داد.

صفر تا صد تصمیم جدید دولت درباره حقوق کارمندان | حقوق کارمندان و بازنشستگان بلاخره چقدر شد؟ | مابه‌التفاوت افزایش حقوق کارمندان کی واریز می شود؟

حقوق کارمندان از ماه آینده افزایش می یابد.  برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان یک سقف حداقلی ۹۰۰ هزار تومانی لحاظ شده است. حداقل افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۹۰۰ و حداکثر افزایش حقوق آنها ۲ میلیون تومان است. با تصویب مصوبه لایحه متناسب‌سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی شورای نگهبان ماه، میزان افزایش حقوق از مهرماه اعمال می‌شود. آخرین اخبار مرتبط به حقوق کامندان را در سایت خبرآزاد می‌خوانید.

سید مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: مجلس اصلاحاتی در لایحه دولت در این زمینه انجام داد که دولت نیز با آن موافق بود، مابه‌التفاوت این افزایش حقوق از مهرماه محاسبه و در آبان‌ماه پرداخت می‌شود.

میرکاظمی درباره کسری بودجه در سال جاری، عنوان کرد: می‌توان گفت امسال نخستین سالی است که طی چند سال گذشته ۴۰ درصد درآمد نفتی وارد صندوق توسعه ملی می‌شود، این در حالی است که در سنوات قبل اجازه گرفته و ۲۰ درصد به صندوق توسعه واریز می‌شد.

وی گفت: الحمدالله امروز در هزینه‌های جاری و اجتناب‌ناپذیر کسری نداشتیم، حتی از ابتدای سال و در شش ماه، ۴۰ هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: قاعدتا درآمدهای دولت در نیمه دوم سال بهتر می‌شود و ان‌شاءالله در نیمه دوم حتی پرداخت‌های عمرانی نیز بیشتر خواهد شد و وضعیت طرح‌ها بهتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اظهارات رییس سازمان برنامه در شرایطی است که  خبر آمد که قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به دولت ابلاغ شده است.

بر این اساس سخنگوی شورای نگهبان، چهاردهم آبان ماه از تایید مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در شورای نگهبان خبر داد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور نیز پیش از این زمان اجرای لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را مهرماه اعلام کرد و گفت: معمولا دولت ها اواخر سال که متمم بودجه را تحویل می دهند با کسری بودجه مواجه می شوند و می خواهند از برخی از هزینه ها عبور کنند تا بتوانند آن سال را به آخر برسانند، اما خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده و افزایش درآمدی که ایجاد شد دولت لایحه متناسب‌سازی حقوق را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

سید محمد حسینی عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه متناسب‌سازی حقوق آماده و نهایی شده و به شورای نگهبان ارسال شده است، در برخی موارد افزایش حقوق ها تا پنج درصد و در برخی از نیروها مثل نیروی انتظامی تا ۲۰ درصد هم افزایش می یابد./خبرآنلاین

حقوق کارمندان

قانون افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در نامه ای به حجت الاسلام ‌والمسلمین سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را برای اجرا ابلاغ کرد./همشهری آنلاین

 واریز حقوق‌ کارمندان به اضافه معوقات

صبح امروز هادی طحان‌نظیف - سخنگوی شورای نگهبان - اعلام کرد که مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در شورای نگهبان تایید شده است.

بر این اساس، کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری به ترتیب یک میلیون تومان و ۹۰۰ هزار تومان به حقوق‌شان اضافه خواهد شد که به غیر از آن از دیگر مفاد این مصوبه شامل افزایش‌های دیگر از جمله افزایش حق عائله‌مندی و اولاد نیز خواهد بود.

البته براساس این قانون، کارکنان در پایان ماه جاری نه تنها حقوق‌های جدیدی را دریافت خواهند کرد، بلکه معوقه مهرماه را نیز می‌گیرند، چراکه قرار است این افزایش حقوق از مهر ماه اعمال شود.

البته گفتنی است؛ هفته گذشته مسعود میرکاظمی - رئیس سازمان برنامه و بودجه - از مخالفت دولت با بخش‌هایی از این مصوبه خبر داده بود. چراکه به گفته وی، بخش‌هایی در صحن علنی به لایحه پیشنهادی دولت اضافه شده که مورد مخالفت دولت و کمیسیون برنامه و بودجه و مازاد بودجه توافق شده، است.

حال با توجه به تایید مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درباره متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری دولت باید منابع لازم را برای اجرای این مصوبه تامین کند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا دولت برای اجرای لایحه پیشنهادی خود که البته منابع مالی کمتری نیاز داشت سالانه به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داشت اما با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و افزوده شدن میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری حالا دولت بودجه بیشتری می‌خواهد که این قانون را اجرا کند که باید دید منابع مورد نیاز آن را از کجا تامین می‌کند.

حقوق کارمندان

حقوق کارمندان 20 میلیونی می شود؟

هادی طحان نظیف روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این لایحه بندهای متعددی برای افزایش دریافتی اقشار مختلف از جمله کارمندان، بازنشستگان لشکری و کشوری، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و معلمان دارد.

در این نشست خبری که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و در فضای باز برگزار شد، طحان نظیف ضمن اعلام آخرین نظرات شورای نگهبان درباره مصوبات دولت و مجلس، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

وی همچنین از تایید لایحه معاضدت حقوقی بین ایران و قزاقستان در شورای نگهبان خبر داد و گفت: این مصوبه خلاف قانون و شرع شناخته نشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.