کد خبر : 29093 / /
/

آشنایی با روش‌های رفع بوی فاضلاب

در این مقاله چندین روش خانگی رفع بوی فاضلاب را به شما یاد می دهیم. اگر مشکل چنان جدی بود که این روش ها کارساز نبود، یک راه مطمئن برای دریافت خدمات لوله بازکنی را به شما آموزش می دهیم.

آشنایی با روش‌های رفع بوی فاضلاب

 

 

رفع بوی فاضلاب از چالش‌‌هایی است که همه ما حداقل یکبار با آن روبرو شده‌ایم. بوی بد ایجاد شده در محیط حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و ... در صورت شدید شدن بسیار ناخوشایند بوده و می‌تواند باعث آزار و اذیت شود. گاهی اوقات در صورت برطرف نشدن بود مجبور به ترک آن محیط می‌شوید، زیرا تحمل بوی بد شدید بسیار سخت است.

روش‌های مختلفی برای رفع بوی فاضلاب وجود دارد. اگر بو شدید نباشد می‌توانید از مواد مختلف و حتی روش‌های خانگی برای برطرف کردن بوی نامطبوع فاضلاب استفاده کنید. اما در صورتی که بو بسیار شدید بوده و با هیچ روشی نتوانید آن را از بین ببرید، مجبور هستید از لوله باز کن کمک بگیرید. برای پیدا کردن بهترین لوله بازکنی تهران می‌توانید از پلتفرم "خدمت از ما" کمک بگیرید تا بهترین لوله بازکن در کمترین زمان برای باز کردن لوله و رفع بوی بد در محل حاضر شود.

 

 

 

علت ایجاد بوی بد فاضلاب

قبل از هر چیز بهتر است بدانیم بوی بد فاضلاب به چه علت است. بوی بد فاضلاب به دلایل مختلفی در محیط منتشر می‌شود که پس از بررسی دقیق و ریشه یابی مشکل قابل حل است.

گازهای سپتیک

گاهی اوقات منشا بوی بد فاضلاب به دلیل منتشر شدن گازهای مختلفی مانند آمونیاک، دی اکسید کربن، سولفید هیدروژن، نیتروژن، هیدروژن و متان است. علت انتشار این گازها نیز وجود پسماندهایی مانند چربی در لوله‌ها و یا رسوب گرفتگی آن‌هاست.

خشک شدن یا پر شدن شترگلویی

شترگلویی لوله U شکلی است که با نگهداری مقداری آب از انتشار بوی بد جلوگیری می‌کند. گاهی اوقات وجود فضولات در شترگلویی یا خشک شدن آن و همچنین فاسد شدن مواد غذایی در لوله‌ها از دیگر علت‌های انتشار بوی بد فاضلاب هستند. برای حل این مشکلات می‌توان از فنر یا مواد شیمیایی لوله بازکنی استفاده کرد. این مشکل چندان جدی نیست و به راحتی حل می‌شود.

فاسد شدن مواد غذایی در لوله‌ها

معمولا هنگام شستن ظروف مقداری از مواد غذایی به همراه روغن به درون لوله‌ها ریخته می‌شود. این مواد غذایی به مرور زمان رسوب کرده و فاسد می‌شوند. فاسد شدن آن‌ها بوی نامطبوعی را در محیط منتشر می‌کند. برای حل این مشکل نیز می‌توان از فنر یا مواد شیمیایی استفاده نمود.

پر شدن چاه

برخی از ساختمان‌ها دارای چاه فاضلاب هستند و برخی دیگر به لوله‌های فاضلاب شهری متصل هستند. در حالتی که چاه وجود داشته باشد، بروز هرگونه مشکل در چاه مانند پر شدن، نشتی و ... می‌تواند باعث انتشار بوی نامطبوع شود. در فاضلاب‌های شهری نیز به دلیل اتصال فاضلاب خانه‌های مختلف به یکدیگر بوی نامطبوعی ایجاد و از طریق لوله‌ها به خانه‌ها وارد می‌شود.

نوع رسوب گرفتگی در لوله‌های بخش‌های مختلف ساختمان مانند حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و ... متفاوت است، اما در نهایت انتشار این گازها باعث ایجاد بوی نامطبوع در محیط می‌شود. برای رفع بوی فاضلاب باید از روش‌های اصولی برای برطرف کردن این رسوب گرفتگی‌ها اقدام کنید.

 

علت بوی بد فاضلاب

 

روش‌های خانگی رفع بوی فاضلاب

روش‌های خانگی بسیار متنوعی برای رفع بوی فاضلاب وجود دارد که به سادگی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی از افراد برای از بین بردن این رسوبات از اسید استفاده می‌کنند، اما از آنجایی که اسید مایع است تنها کف لوله را تمیز می‌کنید و سقف و دیواره‌های لوله همچنان با رسوب و جرم همراه هستند. در ادامه برخی از روش‌های خانگی برای این کار معرفی شده‌اند.

استفاده از نوشابه و جوش شیرین

نوشابه به کمک ترکیبات شیمیایی باعث رفع گرفتگی لوله می‌شود. زمانی که ترکیب نوشابه و جوش شیرین را درون لوله‌های فاضلاب می‌ریزید، رسوبات موجود در لوله نرم شده و به راحتی از بین می‌رود. برای این کار یک پیمانه جوش شیرین را درون لوله ریخته و یه پیمانه نوشابه نیز بر روی آن بریزید. از این ترکیبات می‌توانید چندین بار تا برطرف شدن کامل رسوبات استفاده کنید.

استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین

استفاده از این روش می‌تواند تا حد زیادی بوی بد فاضلاب را از بین ببرد و رسوبات را پاک کند. ابتدا یک پیمانه جوش شیرین را در خروجی بریزید و به همان میزان سرکه بر روی آن بریزید. پس از ان بهتر است چاه را با چیزی پوشانده تا مواد به بیرون نریزد. پس از یک تا دو ساعت ظرفی آب گرم را درون چاه بریزید. این روش معمولا در آشپزخانه استفاده می‌شود.

ریختن آب در شترگلو

همان‌طور که گفته شد خشک بودن شترگلو نیز یکی از علت‌های بو بد فاضلاب است. شترگلو مقداری آب را نگه می‌دارد و به کمک آن از انتشار بوی فاضلاب در محیط جلوگیری می‌کند. هر زمان که بوی بد فاضلاب باعث آزار شما شد، می‌توانید مقداری آب در شترگلو بریزید و از خشک شدن آن جلوگیری کنید. به هیچ عنوان اجازه ندهید شترگلو خشک شود.

استفاده از آب و مخمر

در برخی موارد رسوب چربی درون لوله‌ها باعث انتشار بوی بد می‌شود. چربی رسوب شده به کمک مخمر از بین می‌رود. ابتدا مقداری مخمر درون آب جوش بریزید تا کاملا حل شود و سپس آن را درون لوله فاضلاب بریزید. پس از گذشت 24 ساعت لوله را با آب بشویید. می‌توانید دو تا سه بار از این روش استفاده کنید.

فرقی ندارد بوی نامطبوع از کدام قسمت خانه حس می‌شود. آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و تمام خروجی‌های آب می‌توانند با این مشکلات روبرو شوند. به همین دلیل بهتر است هنگام ظرف شستن، دوش گرفتن و ... از عبور باقیمانده مواد غذایی، چربی و هرگونه آلودگی به درون لوله‌ها جلوگیری کنید. این کار باعث می‌شود لوله‌ها کمتر دچار رسوب گرفتگی شوند.

همچنین پس از هر بار استفاده از سرویس بهداشتی سیفون را بکشید تا هیچ آلودگی درون لوله‌ها باقی نماند. معمولا این کارها بدون هزینه قابل انجام هستند و تا حد زیادی از رسوب گرفتگی و انتشار بوی بد فاضلاب جلوگیری می‌کنند. اما در صورتی که لوله‌ها با مشکلات جدی روبرو شوند، باید از روش‌های تخصصی برای رفع مشکل آن‌ها استفاده کنید.

 

روش های رفع بوی فاضلاب

 

رفع بوی فاضلاب با روش‌های تخصصی

اگر میزان رسوب گرفتگی لوله‌ها زیاد باشد، روش‌های خانگی کمکی به برطرف کردن آن‌ها نمی‌کند. به همین دلیل باید برای استفاده از روش‌های تخصصی‌تر اقدام کنید. در این شرایط باید از شرکت‌های فعال در این زمینه یا افراد متخصص کمک بگیرید تا با ابزار مخصوص و مواد لوله باز کنی قوی‌تر، رسوبات موجود در لوله را برطرف کرده و بوی بد فاضلاب از بین برود.

این افراد ابتدا شرایط لوله‌ها و فاضلاب را بررسی کرده تا دلیل اصلی انتشار بوی بد را پیدا کنند. سپس با بهترین روش برای رفع آن اقدام می‌کنند. نگته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که اگر چاه فاضلاب دچار مشکل شده باشد، انتشار بوی بد بسیار وحشتناک خواهد بود، به صورتی که نمی‌توانید لحظه‌ای در محیط بمانید. اما گاهی اوقات مشکلات جزئی‌تر است و با لایروبی یا کف تراشی از بین می‌رود. در هر صورت شما به تنهایی نمی‌توانید مشکل را ریشه یابی کنید و باید از کارشناس در این زمینه کمک بگیرید.

 

استفاده از آهک برای رفع بوی فاضلاب

یکی از روش‌های کاربردی برای لوله بازکنی، استفاده از آهک است. ریختن آب بر روی آهنک و ته نشین شدن جامدات آن، مایعی سفید رنگ به دست می‌دهد که به آن آب آهک گفته می‌شود. این محلول می‌تواند در باز کردن چاه فاضلاب به شما کمک کند. هرگز از آهک زنده برای باز کردن لوله‌های استفاده نکنید. به کمک آب آهک تمام میکروب‌ها و رسوبات موجود در لوله از بین می‌روند.

آهک خاصیت پاک کنندگی بالایی دارد و پس از ریختن آن درون لوله‌های فاضلاب، نه تنها به از بین بردن رسوبات کمک می‌کند، بلکه از ورود حشرات و جانورانی مانند سوسک نیز جلوگیری می‌کند. البته استفاده از آهک به راحتی نیست و نیاز به دان شو تخصص کافی دارد. به همین دلیل حتما از افراد متخصص و شرکت‌های فعال در این زمینه کمک بگیرید.

 

خدمات لوله بازکنی

 

یافتن نیروی ماهر لوله بازکنی تهران

بسیاری از روش‌های گفته شده برای رفع بوی فاضلاب به سادگی قابل انجام هستند. اما در صورتی که مشکل فاضلاب شما جدی باشد و به راحتی نتوانید آن را برطرف کنید حتما باید از افراد متخصص کمک بگیرید. بافتن نیروی ماهر لوله بازکنید نیز خود چالش مهمی برای افراد محسوب می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود حتما از یک بازار آنلاین خدمات مانند "خدمت از ما" کمک بگیرید.

در پلتفرم "خدمت از ما" می‌توانید درخواست خود را ثبت کرده و اطلاعات محل زندگی خود را نیز وارد کنید. به این صورت نزدیک‌ترین افراد و شرکت‌های متخصص لوله بازکنی تهران به شما معرفی می‌شوند. سپس از میان آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید تا برای برطرف کردن مشکل فاضلاب شما به محل مراجعه کنند. "خدمت از ما" بهترین و متخصص‌ترین افراد را در این زمینه به شما معرفی می‌کند.

 

سخن آخر

رفع بوی فاضلاب با روش‌های مختلفی امکان پذیر است. در قدم اول باید علت دقیق بوی بد مشخص شود تا بهترین راهکار برای رفع آن به کار گرفته شود. شما می‌توانید ابتدا از روش‌های خانگی برای رفع بوی بد اقدام کنید. اگر میزان رسوب و آلودگی موجود در لوله‌ها جزئی باشد، با این روش‌ها قابل حل است. اما اگر پس از انجام روش‌های مختلف همچنان با بوی بد فاضلاب همراه بودید، بهتر است از کارشناس متخصص لوله بازکنی تهران در این زمینه کمک بگیرید تا به ریشه یابی مشکل پرداخته و سپس از بهترین ابزار و مواد لوله بازکنی برای رفع مشکل استفاده کند.

 

برچسب ها : تاسیسات,لوله بازکنی,خدمت از ما,خدمات آنلاین,تهران

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.