کد خبر : 28750 / /
/

آیا می توان از سرکه برای تمیز کردن پارکت چوبی استفاده کرد؟

آیا می توان از سرکه برای تمیز کردن پارکت چوبی استفاده کرد؟

 

 

یکی دیگر از مواد شوینده ای که در اغلب خانه­های ایرانی وجود دارد سرکه است. قدرت تمیزکنندگی سرکه بسیار بالاست و تنها مواد شوینده ای که ضرر ندارد سرکه است. اگر قصد تمیز کردن پارکت چوبی با سرکه را دارید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تمیز کردن منظم پارکت یکی از کار­هایی است که بعد نصب پارکت وسرامیک باید انجام بدید؛ اکثر اوقات اغلب افراد برای تمیز کردن پارکت و سرامیک منازل خود مواد شوینده ی قوی خریداری می کنند تهیه مواد شوینده علاوه برهزینه­ی بالایی که دارد می تواند ضرر و زیان بالایی هم برای سلامتی فرد داشته باشد.

در این مقاله ما به شما آموزش می دهیم که با استفاده از سرکه پارکت براق داشته باشید.

سرکه موادی است که در اغلب خانه­های ایرانی وجود دارد و بسیار ارزان و فاقد مواد شیمیایی و سمی است. برای اینکه زیبایی کفپوش­های پارکتی حفظ شود باید مراقبت­های خاصی را انجام گردد.

خوشبختانه بهترین انتخاب برای تمیز کردن پارکت چوبی و داشتن پارکت براق سرکه است.

سرکه جوهره طبیعی میوه انگور است و قابل تجزیه زیستی است.

به همین دلیل شما می توانید با استفاده از سرکه با خیال راحت به نظافت منازل خود بپردازید و خیالتان راحت باشد که سلامتی شما در خطر نیست و به محیط آسیبی وارد نمی شود. توجه کنید سرکه های خانگی خاصیت نابودکنندگی قوی برای از بین بردن باکتری­ها، قارچ­ها، کپک و ویروس را دارند و علاوه بر تمیز کردن پارکت­ها خاصیت ضد عفونی کنندگی قوی نیز دارند. همچنین خاصیت ماندگاری بالایی دارد و برای طولانی مدت ماندگار است.

 

تمیز کردن پارکت­های چوبی با استفاده از سرکه

برای تمیز کردن پارکت های منزل خود با استفاده از مواد طبیعی و اورگانیک نیاز است مراحل زیر را طی کنید.

برای تمیز کردن پارکت­های منزل خود نیاز است در ابتدا تمامی وسایلی که روی پارکت شما قرار دارد از جمله مبلمان را بردارید و هیچ وسیله­­ای روی پارکت منزل شما نباشد.

تمامی راه­های ورودی به محیطی که قصد تمیز کردن آن را دارید ببندید تا کودکان یا حیوانات خانگی شما وارد محیط نشوند؛ درست است که سرکه مواد شیمیایی ندارد ولی ردپا بر روی زمین می ماند پس بهتر است از ورود به محیط خودداری کنید.

قبل از شستشو زمین با سرکه زمین را با جارو یا دستمال تمیز کنید تا گرد و غباری بر روی زمین نماند.

یک سطل سرکه سفید را با آب گرم مخلوط کنید؛ توجه کنید یک استکان سرکه برای یک سطل آب کافی است.

طی را در داخل سطل فرو ببرید تا کمی نمناک شود و به هیچ عنوان از طی خیلی خیس استفاده نکنید.

از یک سمت زمین شروع به طی کشیدن کنید، برای اینکه رگ­های خشک شده بر روی زمین بر جای نماند بهتر است طی را جهت تخته های کف زمین بکشید.

سر طی را بطور مداوم بشویید.

در صورتی که آب محلول کثیف شد آن را تعویض کنید.

13

تمیز کردن کفپوش با سرکه چه مزایایی دارد؟

بعد از طی کشیدن به کفپوش پارکتی با استفاده از حوله­ی نرم می توانید کفپوش را خشک کنید یا اینکه با باز کردن پنجره و در می توانید اجازه دهید هوا عبور پیدا کند و پارکت­ها خشک شود؛ اگر نم داخلی بسیار است می توانید با حوله سریعتر خشک کنید. توجه کنید برای پارکت­های چوبی زیاد بودن نم داخلی اصلا مناسب نیست.

ایمن، موثر و آسان    

بعد از خشک کردن کفپوش،می توانید تمامی وسایلی که از محوطه خارج کردید را به محیط برگردانید و راه های که برای ورد به محیط مسدود کرده بودید را باز کنید.

به دلیل سمی نبودن سرکه نیاز به شستشو کامل کف پارکت­ها نیست.

کفپوش های پارکتی بعد از طی کشیدن درخشندگی خاصی پیدا می کنند.

نکته ی مهم

توجه کنید اگر آب وارد پارکت الواری شود باعث باد کردن آن می شود. توجه کنید با استفاده از سرکه­ی سیب می توانید تمامی کفپوش ها را تمیز کنید؛ نکته ی مهم این است که سرکه سیب قدرت تمیز کنندگی سرکه سفید را ندارد.

روش‌‌های براق کردن پارکت چوبی یا پارکت الواری

 

بعضی وقتا کثیفی ها بیش از حد می شوند و ماندگاری طولانی ای پیدا می کنند که باعث کدر شدن پارکت­ها می شود. در چنین مواردی می توانید علاوه بر استفاده از سرکه از مواد شوینده قوی نیز استفاده کنید اما استفاده از مواد شوینده قوی نیازمند شستشوی فوی نیز می باشد.

برای براق کردن روی پارکت­ها می توانید از واکس­ها و براق کننده­های مخصوص نیز استفاده کنید.

برای تمیز کردن پارکت چوبی استفاده از مواد شوینده شیمیایی مناسب است یا سنتی؟

استفاده از مواد شیمیایی شوینده به دلیل داشتن برخی از مواد مضرر مناسب نیستند اما پاسخ به این سوال به شدت کثیفی پارکت ها بستگی دارد و در بعضی موارد می تواند با استفاده از مواد سنتی مثل سرکه پارکت های براقی داشت و در بعضی موارد نیاز به مواد شیمیایی مثل وایتکس و ... می­باشد.

آیا استفاده از واکس و مواد براق کننده برای براق شدن کفپوش­ها مناسب است؟

استفاده از این مواد به صورت مقطعی مناسب است اما استفاده مداوم از این مواد باعث آسیب به بافت پارکت­ها می شود.

خلاصه مطلب

تمیز کردن پارکت های چوبی یکی از دغدغه­های افرادی است که از این کفپوش برای منازل خود استفاده می کنند؛ زیرا علاوه بر حفظ تمیزی باید تلاش کنند تا سلامتی پارکت­هایشان به خطر نیفتاد.

در این مقاله ما سعی کردیم روش شستتشو پارکت­های چوبی را با سرکه آموزش دهیم تا پارکت براق و تمیزی داشته باشید. استفاده از سرکه برای تمیز کردن پارکت­ها علاوه بر نداشتن هزینه بسیار می تواند در حفظ سلامتی شما تاثیری بسیاری داشته باشد.

مواد شیمیایی نظیر وایتکس که می توان به عنوان شوینده قدرتمند از آن یاد کرد می تواند تاثیر بسیاری بر ری های فرد استفاده کننده داشته باشد و باعث خطر افتادن سلامتی فرد شود به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم با استفاده از سرکه به راحتی پارکت الواری خود را تمیز کنید و تمیزی خانه­های خود را چند برابر کنید.

شما می توانید با مراجعه به وبسایت فرتاک دیزاین اطلاعات خود را درباره نحوه شستشو پارکت­های چوبی بالا ببرید.  

 

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.