کد خبر : 28485 / /
/

شرکت یاسکاوا ژاپن

شرکت یاسکاوا ژاپن

شرکت یاسکاوا ژاپن، ربات‌های صنعتی خود را با نام MOTOMAN عرضه می‌کند. تا به حال بیش از ۳۶۰ هزار ربات Motoman در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است ربات‌های صنعتی یاسکاوا Yaskawa در کاربردهایی مانند جوشکاری، برش، پاشش رنگ، پالت گذاری، سوراخکاری، مونتاژ قطعات، بسته بندی و … عملکرد بسیار مطمئنی را دارند.

ربات‌های صنعتی یاسکاوا Motoman می‌توانند بارهایی از ۲ الی ۸۰۰ کیلوگرم را جابجا کنند. که این میزان بسته به کاربرد(اپلیکیشن) متغییر است. همچنین این ربات‌های صنعتی می‌توانند در شرایط مختلف بر روی دیوار، سقف و یا زمین نیز نصب گردند. از دیگر قابلیت‌های آن‌ها می‌توان به امکان پردازش تصویر نیز اشاره کرد. برای مثال اگر در هنگام بسته‌بندی، محصولی شرایط کیفی مناسب را نداشت آن را از خط خارج کند.

سیستم‌های رباتیک

ممکن است که تصاویر و ویدیوهایی از ربات‌های صنعتی یاسکاوا Yaskawa در فضای مجازی نظر شما را به خود جلب کرده باشد و به دنبال آن باشید که فرآیند اتوماسیون خود را با استفاده از ربات‌های صنعتی به روزرسانی کنید و یا از سویی شاید به دنبال آن باشید که هزینه‌های خود را کاهش دهید و یا حتی به دنبال بازگشت سرمایه باشید. اما ممکن است هر چه بیشتر در مورد ربات‌های صنعتی مطالعه نمایید با چالش‌های بیشتر و سوالات جدیدتری در ذهنتان مطرح شود. در ادامه می‌خواهیم به برخی از پرسش‌های ممکن شما پاسخ دهیم تا ابهام‌های احتمالی شما برطرف گردند.

 

کاربرد ربات‌های صنعتی یاسکاوا Yaskawa

اولین سوالی که در خرید یک ربات صنعتی باید به آن پاسخ داد این است که “ربات را برای چه کاری نیاز دارید؟” به عبارت دیگر، می‌خواهید ربات شما چه کاری انجام دهد؟ کاربردهای رایج برای ربات شامل مواردی همچون بسته بندی، مونتاژ، پلتایزینگ، بسته بندی، برش، شکل دهی، جوشکاری، رنگ آمیزی و موارد دیگر است.

 

سول مهم دیگر این است: “اهداف اتوماسیون شما چیست؟” اتوماسیون در صنایع به منظور فرآیندهای تمام اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک، برای بهبود کیفیت، افزایش سرعت، افزایش توان عملیاتی، کاهش نیروی کار، حرکت به سمت تولید ناب و اطمینان از ایمنی یا ارگونومی استفاده می‌شود.

 

ربات‌های صنعتی یاسکاوا موتومن Yaskawa-Motoman طیف گسترده‌ای از ربات‌ها را ارائه می‌نمایند. مواردی همچون:

 

ربات‌های صنعتی در ابعاد و اندازه‌ها و ویژگی‌های مختلف

اپلیکیشن‌های گوناگون

سیستم‌های رباتیک استاندارد

سیستم‌های ماشین بینایی یکپارچه

و…

ممکن است برندهای دیگری نیز این امکانات را در تجهیزات رباتیک خود ارائه دهند اما ربات‌های صنعتی یاسکاوا-موتومن از شناخته شده‌ترین برندهای جهانی است که کمپانی اصلی آن در ژاپن است اما دارای شعب مختلف در سراسر جهان نیز می‌باشد.

انواع ربات‌های صنعتی یاسکاوا Yaskawa

ربات‌های جوشکار و برشکار یاسکاوا

این دسته از ربات‌های صنعتی یاسکاوا Yaskawa یکی از پر کاربردترین ربات‌های صنعتی در اتوماسیون کشور می‌باشد. این ربات‌ها قابلیت انجام انواع جوشکاری از جمله جوش CO2، میگ/تیگ و… را دارند. از کاربردهای این ربات‌ها می‌توان به قابلیت جوشکاری قطعات و تجهیزات خودرو، صنعت چاپ، صنعت تولید قطعات سخت افزاری و موارد متعدد دیگر اشاره نمود .از ویژگی‌های بارز این ربات‌ها می‌توان به قابلیت نصب در محیط‌های کاری با شرایط سخت اشاره کرد. همچنین قابلیت‌های پیشرفته‌ای در زمینه برنامه نویسی دارند. ربات‌های جوشکاری یاسکاوا با توجه به نیاز و اپلیکیشن شما می‌توانند محل‌های گسترده‌ای همچون دیوار، سقف و کف زمین نصب گردند.

 

ربات‌های رنگ پاش

همانطور که از نام آن‌ها مشخص است این ربات‌ها به منظور ایجاد پوشش رنگ و یا به عبارت دیگر رنگ پاشی ایجاد شده‌اند. این ربات‌ها قابلت پاشش انواع رنگ را داشته و با قابلیت کنترل خودکار می‌توانند کیفیت مطلوب و بی‌نظیری را در خروجی ایجاد نمایند.هرچند سرعت کار در ربات های رنگ پاش یاسکاوا بسیار بالاست و در زمان صرفه جویی زیادی صورت می‌پذیرد از سوی دیگر این سرعت منجر به کاهش کیفیت نمی‌شود. از این رو علاوه بر صرفه جویی در هزینه، کیفیت بسیار بالایی را نیز تجربه خواهید کرد.

2

ربات‌های مونتاژ و جابجایی

همانطور که از نام آن‌ها مشخص است این ربات‌ها به منظور جابجایی محصولات و مواد اولیه ساخته شده‌اند. این ربات‌ها قابلت جابجایی انواد محصولات در اوزان مختلف را داشته و با قابلیت کنترل خودکار می‌توانند کیفیت مطلوب و بی‌نظیری را در خروجی ایجاد نمایند. سرعت کار در ربات‌های جابجایی یاسکاوا بسیار بالاست و در زمان صرفه جویی زیادی صورت می‌پذیرد از سوی دیگر این سرعت منجر به کاهش کیفیت نمی‌شود. از این رو علاوه بر صرفه جویی در هزینه، کیفیت بسیار بالایی را نیز تجربه و از خرابی محصولات جلوگیری خواهید کرد.

ربات‌های بسته‌بندی و پلتایزینگ

پلتایزینگ به معنای انتقال محصولات از خط تولید به پالت برای حمل و نقل یا ذخیره سازی است. ترفند این است که کارتن‌ها را به‌طور بهینه روی هم قرار دهید تا ظرفیت پالت به حداکثر برسد، در حالی که به اندازه کافی محکم هستند که واژگون نشوند یا یکدیگر را خرد نکنند. حال شما می‌تونید برای این که محصولات خود را برروی پالت قرار دهید، از ربات های صنعتی یاسکاوا استفاده کنید تا این فرآیند با احتیاط و دقت بالا صورت پذیرد و از اسیب محصول خود جلوگیری نمیایید. ربات‌های بسته بندی و پلتایزینگ این کار را برای شما اسان کرده است.

3

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.