کد خبر : 27433 / /
/

چرا انتخاب بهترین دکتر قلب در تشخیص بهتر بیماری موثر است؟

چرا انتخاب بهترین دکتر قلب در تشخیص بهتر بیماری موثر است؟

متخصص قلب، پزشکی است که در آشنایی، مراقبت و درمان از قلب و عروق خونی شما متخصص است. بهترین دکتر قلب می تواند مشکلات قلبی عروقی را درمان و به شما کمک کند. او همچنین می تواند در زمینه های خاصی مانند ریتم غیر طبیعی قلب، نارسایی قلبی یا مشکلات قلبی که از بدو تولد داشته اید تخصص داشته باشد و به شما برای کسب زندگی بهتر و سالم تر کمک نماید. از سوی دیگر انتخاب بهترین متخصص انژیوگرافی قلب و یا بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب می تواند موجب تشخیص بهتر مشکلات قلبیتان باشد و در درمان به موقع و مناسب بیماریتان توسط بهترین متخصص قلب کمک کننده باشد.

بهترین متخصص قلب کیست؟

متخصص قلب، پزشکی است که تخصص در بیماری های قلب و عروق خونی دارد. او می تواند بیماری های قلبی را درمان کند و از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری کند. بهترین دکتر قلب حتی پس از دریافت گواهینامه هیئت مدیره، تا زمانی که فعالیت می کند به یادگیری ادامه می دهد و دانش خود را به روز می کند. بنابراین باید با آخرین پیشرفت ها در نحوه درمان بیماران برای ارائه بهترین تشخیص ها و مراقبت ها همراه باشد. بعلاوه بهترین متخصص قلب با تیزبینی و توجهی که دارد از کوچکترین علامت ها در تشخیص صحیح بیماری قلبی کمک می گیرد.

بهترین متخصص قلب چه می کند؟

متخصص قلب می تواند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و نارسایی قلبی و همچنین مشکلات دریچه های قلب، عروق خونی و سایر مشکلات قلبی و عروقی را درمان کند. او می تواند آزمایشاتی مانند نوار قلب، اکوکاردیوگرام و سی تی (توموگرافی کامپیوتری) را تجویز کند تا بفهمد مشکل چیست. با تشخیص صحیح در مراکز انجام اکو قلب، می تواند کاتتریزاسیون قلبی انجام داده و یا دارو مناسب جهت درمان تجویز کند و به شما کمک کند تا با ورزش و رژیم غذایی صحیح زندگی سالمی را شروع کنید.

یک متخصص قلب یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و علائم، سابقه پزشکی و سابقه خانوادگی شما را بررسی می کند. برخی از آن ها می تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد سلامت قلب و عروق به متخصص قلب شما بدهد، مانند: وزن، فشار خون، سطح کلسترول و سطح گلوکز خون.

بهترین دکتر قلب تمام این اطلاعات و هر گونه نتایج آزمایش را بررسی می کند تا عوامل خطر شما را برای مشکلات قلبی مشخص کند.

متخصصان قلب و عروق چه بیماری هایی را درمان یا به شما در پیشگیری از آن کمک می کنند؟

متخصصان قلب می توانند طیف وسیعی از مشکلات قلبی و عروقی را درمان کنند، از جمله: آترواسکلروز، فشار خون بالا، کلسترول بالا، آنژین صدری (درد قفسه سینه)، ایست قلبی ناگهانی، نارسایی قلبی، حمله قلبی، لخته شدن خون، فیبریلاسیون دهلیزی و سایر اختلالات ریتم قلب، اندوکاردیت، شوک قلبی، مشکلات دریچه قل، ناهنجاری های قلبی، کاردیومیوپاتی، میوکاردیت و غیره.

متخصص قلب چه آزمایشاتی انجام می دهد؟

متخصص قلب خوب با توجه به شرایط جسمی بیمار می ‌تواند همه یا یکسری از آزمایش‌های زیر را تجویز کند و بهترین تشخیص را برای بیمار خود بدهد. این آزمایشات شامل: کاتتریزاسیون قلبی، اشعه ایکس قفسه سینه، MRI قلب (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی)، سی تی قلب (توموگرافی کامپیوتری)، آنژیوگرافی عروق کرونر، تست های استرس،الکتروکاردیوگرام (EKG)، اکوکاردیوگرافی، اکوکاردیوگرافی ترانس مری (TEE)، مانیتور هولتر می باشد.

چه زمانی به یک متخصص قلب خوب مراجعه کنیم؟

اگر مشکلی در قلب یا عروق خونی خود دارید، اگر احساس درد در قفسه سینه، سرگیجه یا تنگی نفس دارید، لازم است به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. متخصص قلب شما ممکن است برای مدت طولانی با شما همراه باشد و شرایط جسمی شما را زیر نظر داشته باشد.

بهترین متخصص قلب با توجه ویژه با گوش دادن به قلب شما یک معاینه فیزیکی انجام می دهد. او می تواند بشنود که چقدر خون در قلب شما جریان دارد و آیا ریتم قلب شما نامنظم است یا خیر.

سوالاتی که بهترین دکتر قلب جهت تشخیص مناسب از شما می پرسد؟

  • چه مدت است که این علائم را دارید؟
  • وقتی علائمی دارید (درد خفیف، درد شدید) چه احساسی دارید؟
  • وقتی علائم شما شروع شد (استراحت، ورزش کردن) چه می‌ کردید؟
  • آیا وقتی علائمی دارید، چیزی به شما کمک می کند که احساس بهتری داشته باشید؟
  • آیا در گذشته عمل یا جراحی قلب داشته اید؟
  • آیا سوابقی از اسکن دارید؟
  • الان چه داروهایی مصرف میکنید؟

اگر متخصص قلب شما تجهیزات را در محل خود داشته باشد، ممکن است یک الکتروکاردیوگرام برای خواندن سریع ریتم قلب شما انجام دهد. همچنین یکسری آزمایشات برای تشخیص بهتر را تجویز می کند.

جمع بندی:

اگر مشکلی در قلب یا عروق خونی خود دارید، ممکن است به یک متخصص قلب نیاز داشته باشید. بسته به وضعیت شما، ممکن است به یک نوع خاص از متخصص قلب نیاز داشته باشید که در شرایط شما متخصص باشد. بهترین متخصص قلب، با توانمندی ها و ویژگی هایی که دارد می تواند بیماری قلبی شما را سریع تر و صحیح تر تشخیص دهد و از آنجا که در بیماری های قلبی زمان خیلی مهم است درمان را سریعتر شروع می نماید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.