کد خبر : 27309 / /
/

مقایسه محصولات زیمنس و چینت

مقایسه محصولات زیمنس و چینت

 

در این مطلب از الکتروشایلی میخواهیم محصولات دو برند چانت و زیمنس را مقایسه کنیم؛

مقایسه اینورتر دو برند چینت و زیمنس

درایو زیمنس

شرکت زیمنس آلمان ارائه کننده درایو با کاربرد مختلف و پیشرو در صنعت درایو، اینورترهای متفاوتی را برای استفاده درکاربردهای مختلف تولید می‌کند.

ساختمان درایو زیمنس

در ساختمان درایو زیمنس از هیچگونه قطعه متحرکی استفاده نشده و کلیه قطعات از نوع استاتیک هستند. استاتیک بودن این قطعات پیچیده بودن ساختمان کنترل کننده موتور زیمنس را نقض نخواهد کرد.

کاربرد درایو زیمنس 

درایو زیمنس  با قابلیت نصب کارت انکودر قابلیت Close loop را دارا می باشد. این مدل برای صنایع پیشرفته که نیازمند دقت و عملکرد دقیق می‌باشند مناسب است.

از جمله صنایع نیازمند درایو زیمنس

  • صنایع سنگبری
  • نفت و پتروشیمی
  • تولید سیم و کابل
  • آب و فاضلاب
  • صنعت سیمان
  • صنایع لاستیک، پلاستیک و پلیمر
  • صنایع فولاد و نورد و فلزات

مزایای استفاده از درایو زیمنس

  • عمر مفید بالا  به جهت مدارات الکترونیک قدرتمند

 قابلیت کاهش مصرف انرژی در آن دسته از سیستم‌هایی که دارای فن هستند.

  • کاهش کردن تنش‌های الکتریکی
  • نرم‌افزارهای قدرتمند به جهت مدیریت عملکرد از راه دور
  • جهت تغییر سرعت موتور، دارای دامنه‌های گسترده‌ای است.
  • قابلیت تامین گشتاور راه‌اندازی 

اینورتر و درایو CHiNT

شرکت چینت یک کمپانی چینی تولیدکننده محصولات الکتریکی و ارائه دهنده راه حل های انرژی هوشمند و مشهور است.

شرکت چینت در زمینه‌های مختلف از جمله تجهیزات توزیع با فشار قوی و متوسط، سلول‌های خورشیدی، تجهیزات برق فشار ضعیف و تجهیزات برق ساختمانی فعالیت دارد.

تنوع و کیفیت بالای محصولات شرکت چینت الکتریک باعث شده تا بتواند تأییدیه‌های معتبر بین‌المللی را به‌راحتی دریافت کند. اینورتر چینت CHINT  با گارانتی نیز از دیگر محصولات معتبر این کشور است.

ساختار اینورتر چینت

اینورتر چانت دارای  یک ورودی و خروجی قابل‌برنامه‌ریزیست و می تواند از پورت ارتباطی RS485 تحت پروتکل ModBus پشتیبانی نماید.

ازمحصولات دیگر این برند چینی می توان کنتاکتور خازنی و سافت استارتر، فیوز مینیاتوری و کلیدهای جریان نشتی، تجهیزات حفاظتی مانند کنتاکت کمکی، کلید اتوماتیک فیکس و قابل تنظیم، کنترل‌کننده‌های صنعتی و ترانسفورماتور را نام برد.

 مقایسه کلید اتوماتیک دو برند چینت و زیمنس

کلید اتوماتیک زیمنس

برند زیمنس آلمان از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت های تولید کننده تجهیزات برق صنعتی و اتوماسیون صنعتی در دنیا است.

کلید اتوماتیک و یا کمپکت زیمنس جهت محفاظت از تجهیزات صنعتی دربرابر اضافه بار و جریان اتصال کوتاه به کار برده می شود.

کلید اتوماتیک زیمنس این امکان را دارد که پس از قطع مدار در اثر جریان زیاد یا هرعامل دیگری بلافاصله آماده بهره برداری مجدد شود.

ویژگی کلید اتوماتیک زیمنس

  • جلوگیری از نشتی جریان
  • محفاظت در برابر اضافه بار
  • محفاطت از مدار در برابر اتصال کوتاه

همچنین می توان گفت کلید اتوماتیک زیمنس از عمر بالاتری به نسبت  کلید مینیاتوری زیمنس و کلید حرارتی زیمنس برخوردار است.

انواع کلید اتوماتیک زیمنس

کلیدهای اتوماتیک زیمنس از در انواع یک، دو، سه و چهار پل به بازار عرضه می شوند.

کلید اتوماتیک زیمنس قابلیت نصب شدن بر روی موتور جهت اتوماتیک کردن قطع و وصل کلید از راه دور را داراست. علاوه بر این این امکان وجود دارد که بر روی این کلیدها  کنتاکت خطا، کنتاکت کمکی، رله ی آندر ولتاژ و رله ی شنت جهت برآورده کردن نیازهای مختلف مدار نصب گردد.

 کلید اتوماتیک چینت

کلید اتوماتیک چینت سبب حفاظت از اضافه بار جریان الکتریکی توسط MCCB از طریق قطعه حساس به دما می گردد. این عملکرد کلید نمایندگی چینت در واقع تماس دو فلز است که در معرض دمای بالا با سرعت های مختلف منبسط می گردد. این مدار در حالت عادی اجازه می دهد دو فلز تماس داشته باشند تا جریان الکتریکی از طریق کلید اتومات عبور کند. هنگامی که جریان از مقدار صفر بیشتر شود، تماس دو فلز به سبب سرعت حرارتی متفاوت انبساط حرارتی درون کلید اتومات شروع به گرم شدن و خم شدن می کند و جریان الکتریکی را قطع می کند.

  دلیل استفاده از کلید اتوماتیک چینت chint

از کلید اتوماتیک چانت به جهت حفاظت از مصرف کنندگان پایین دست در جریان الکتریکی خروجی و ورودی تابلوهای توزیع تاسیسات الکتریکی استفاده می شود. کلید اتوماتیک چانت دارای اهرم می باشد که و در سه حالت این اهرم قرار می گیرد. در اولین حالت که به کمک نیروی دست انجام می شود، حالت وصل بوده در این حالت اهرم کلید به سمت بالا می رود و نشانگر مکانیکی به رنگ قرمز در می آید که نشانگر این است که کلید وصل می باشد. دومین حالت، حالت قطع می باشد که به صورت دستی انجام می شود، در این حالت اهرم کلید در پایین ترین نقطه قرار می گیرد و نشان دهنده مکانیکی آن به رنگ سبز در می آید. سومین حالت، حالتی است که ناشی از عملکرد مکانیزمهای حرارتی یا مغناطیسی کلید است، در این حالت اهرم کلید در حالت وسط قرار دارد، همچنین پس از بررسی و رفع عیب در تاسیسات الکتریکی در این حالت باید اهرم کلید را به سمت پایین یاحالت قطع برده و سپس اهرم را به سمت بالا یا حالت وصل فشار بدهیم.

عملکرد کلید اتوماتیک چینت 

کلید اتوماتیک چانت دارای محافظت در برابر اضافه بار و محافظت در برابر اتصال کوتاه می باشد و از قطعات ضروری در تابلوهای توزیع است. جریان نامی این کلید چینت از 25 الی 1600 آمپراست و دارای 3 پل و ظرفیت قطع مناسب است. این کلید اتوماتیک توسط پیچ در محل خود به صورت افقی یا عمودی قابل نصب است. همچنین روی کلید چانت یک دکمه کوچک به جهت تست مکانیزم حفاظتی داخلی ان تعبیه گردیده که با فشار آن، کلید به حالت TRIP می رود. همچنین این کلید دارای استاندارد IEC60947 می باشد.

انواع کلید اتوماتیک چینت

  • کلید اتوماتیک فیکس چینت
  • کلید اتوماتیک (MCCB) قابل تنظیم چینت
  • کلید اتومات هوایی چینت

کلید اتوماتیک فیکس یا غیر قابل تنظیم چینت

این نوع از کلیدها از نظر رنج جریان غیر قابل تنظیم و قابل حفاظت هستند. همچنین رنج جریان کلید اتومات چانت وسیع است و اکثرا 2، 3 و 4 پل بوده. همچنین دارای عملکرد گستره دمایی بین 5 الی 60 درجه می باشند. کلید اتومات چینت دارای تاییدیه معتبر از KEMA است که نشان از کیفیت بالای این محصول است.

کلید اتوماتیک (MCCB) قابل تنظیم چینت

این نوع از کلیدها در سه نوع الکترونیکی، مغناطیسی-حرارتی و فقط مغناطیسی موجود می باشد و در انواع پل 2، 3 و 4 پل طراحی و عرضه گردیده است.

کلید اتومات هوایی چینت

کلید هوایی چانت نوعی کلید اتومات فشار ضعیف است که در آمپرهای بالا مورد میشود. همچنین این نوع کلید به دلیل اطفا جرقه هنگام کلید زندن، در محفظه قطعی که با هوای آزاد به صورت فشرده پر گردیده، به کلید هوایی اتومات نامیده می شود.

مقایسه کلید مینیاتوری دو برند زیمنس و چینت

کلید مینیاتوری زیمنس

کلید مینیاتوری زیمنس نوعی قطع کننده مدار در حالت اتوماتیک است که می تواند اتصال کوتاه و اضافه بار را حفاظت نماید. رنج جریان کلیدهای مینیاتوری زیمنس  از 0.3 تا 63 آمپر می باشد و به صورت تک پل، دو پل، سه پل و چهار پل در تیپ های C ،B ،A و D موجود است و در قالب سری های زیر به بازار ارائه می گردند:

  • کلید مینیاتوری زیمنس 5SY
  • کلید مینیاتوری زیمنس 5SL
  • کلید مینیاتوری زیمنس 5SJ6
  • کلید مینیاتوری زیمنس 5SP

1610950838 needsanat کلید مینیاتوری 2 پل 63 آمپر با قدرت قطع 7 300x300 2

ساختار داخلی کلید مینیاتوری برند زیمنس :

  • عملگر مکانیزم دستگاه و اهرم مکانیکی
  • شاسی کلید : وسیله ای جهت قرار دادن کلید فیوز های مینیاتوری در حالت قطع و وصل
  • ترمینال های اتصال
  • فنر ها و اتصالات
  • کنتاکت اصلی جریان : کنتاکتی که جریان اصلی از آن عبور می نماید .
  • بی متال : رله اضافه بار بکار رفته در کلید فیوزهای مینیاتوری یک بی متال است که در زمان تولید بوسیله یک پیچ ، آمپر دقیق آن تنظیم و توسط کارخانه قفل می شود .
  • جرقه گیر : آرک یا قوس الکتریکی که از قطع و وصل کلید حاصل می گردد و  به وسیله جرقه گیر دفع می شود .
  •  
  • مگنت : از یک سیم پیچ و تیغه پهن متصل به انتهای سیم پیچ مگنت ، شیارهای اتصال لولایی و هسته مرکزی تشکیل شده است که در برابر اتصال کوتاه واکنش نشان داده و باعث قطع کلید می گردد.

خرید کلید مینیاتوری چینت

کلید مینیاتوری چینت از بهترین نوع کلید مینیاتوری بوده و با کیفیت بالا و گارانتی شرکتی یکی از پرطرفدار ترین تجهیزات فشار ضعیف است که هم در حوزه برق صنعتی هم در حوزه مصارف خانگی کاربرد دارذ.

این تجهیز را کمپانی معتبر چینت که برخی آن را با نام چانت میشناسند همتراز با Ls کره و هیوندای کره جنوبی طراحی و تولید کرده است. چینت از تجهیزات فشار ضعیف تا خازن و درایو را در بین مخصولات خود دارد.

فیوز مینیاتوری چانت

کلید مینیاتوری یا فیوز مینیاتوری چینت در انواع تک پل، دو پل و سه پل و چهارپل طراحی و تولید میشود. این محصول در آمپر های مختلف روانه بازار های آسیایی میشود و جایگاه خوبی نیز در بازار ایران، به خصوص لاله زار دارد.

مینیاتوری چینت در کنار کنتاکتور و کلید اتوماتیک از پرفروش ترین اقلام چینت الکتریک است که الکتروشایلی با درصد تخفیف به تامین آن ها می پردازد.

لیست قیمت مینیاتوری چینت CHINT

الکتروشایلی به عنوان نماینده اصلی چینت در لاله زار بروز ترین لیست قیمت محصولات چینت را عرضه میکند، این لیست شامل قیمت انواع فیوز مینیاتوری، کلید اتوماتیک چینت، کلید هوایی چینت، کنتاکتور چانت و کلید حرارتی و محافظ جان و … میباشد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.