کد خبر : 27038 / /
/

تامین گرمایش فضای باز

تامین گرمایش فضای باز

 

به منظور تامین گرمایش فضای باز رستوران و ویلا میتوان از بخاری فضای باز استفاده نمود. این بخاری ها میبایست بر مبنای انتقال حرارت تابشی، گرمایش را تامین نمایند. با این روش میتوان فضای باز ارزشمند را در فصول سرد سال قابل استفاده نمود. همانطور که میدانیم نصب بخاری فضای باز در رستورانها و کافه ها بسیار متداول گشته است.

بسیاری از رستوران‌ها و کافه ها به غیر فضای داخلی خود یک فضای باز را نیز برای مشتریان خود در نظر میگیرند. عموم مردم ترجیح میدهند  غذای خود را در فضای باز میل کنند. در صورت عدم تجهیز فضای باز رستوران با هیتر تابشی، تنها در در فصول گرم سال این امر امکان پذیر میباشد. رستورانهایی که تمام فضای آنها به صورت باز میباشند الزاما میبایست فضای خود را به صورت موثر تامین گرمایش نمایند تا  امکان ارایه خدمات به مشتریان خود در تمامی ایام سال میسر باشد.

جهت تامین گرمایش فضای باز از هیتر های تابشی با ظرفیت های مختلف حرارتی استفاده میشود. فضای ارزشمند آلاچیق، تراس و بالکن، فضای باز رستوران از موارد کاربرد هیتر فضای باز میباشد. با این هیتر ها به راحتی میتوانید وقتی در ایام سرد سال در فضای باز نشسته اید از گرمایش آن لذت ببرید. ویژگی مهم در بخاری تابشی آن است که در صورت وجود جریان باد، تاثیر کمی در عملکرد دستگاه داشته و میزان گرمای آنها تقریبا ثابت میباشد.

نکته مهم در انتخاب هیتر ها، پارامترهای مهم کیفیت و ایمنی دستگاه میباشد. در این مقاله سعی میکنیم چگونگی تشخیص پارامترهای مهم کیفیت و ایمنی در هیتر تابشی را تشریح نماییم. دستگاه‌های گرمایشی گرماتاب میبایست به گونه ای تولید شده باشند تا در فضای باز و در برابر شرایط بد آب و هوایی مقاوم باشند و در ایام سرد سال قابل استفاده باشند.

موارد مهم در کیفیت بخاری فضای باز

 

5

  • مصرف انرژی در بخاری های فضای باز میبایست بسیار کم بوده و راندمان بالایی داشته باشند.
  • هیتر تابشی ضمن اینکه میتوانند فضای فیزیکی اشعال نکنند ولی میبایست طراحی زیبا، مناسب‌ و شکیل داشته باشند.
  • استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت نقشی تعیین کننده در کیفیت و ایمنی دستگاه های تابشی
  • دارند.
  • هیتر تابشی با برند گرماتاب در کلیه محصولات تولیدی خود از قطعات اصلی که عموما از تولید کنندگان مطرح و خوشنام اروپایی هستند استفاده میکنند.
  • ارایه خدمات پس از فروش به موقع نقشی کلیدی در استفاده مطلوب از دستگاه در ایام سرد سال دارند. پیشنهاد میشود از تولیدات شرکتی هیتر تابشی فضای باز خریداری نمایید که در این زمینه خوش نام باشند.
  • کلیه دستگاه های تولیدی شرکت ایران مشعل با برند گرماتاب شامل 5 سال گارانتی مشعل و فن و 10 سال گارانتی لوله ها ارایه میگردد.

مشخصات فنی  بخاری فضای باز

ظرفیت حرارتی هیتر تابشی گرماتاب از 15 کیلو وات تا 65 کیلو وات در مدلهای یو شکل و خطی ارایه میگردد. رایج ترین سوخت جهت هیتر های تابشی، گاز یا برق میباشد. در ایران به جهت ارزان بودن گاز، عموم هیتر های تابشی گاز سوز میباشند. در مکانهایی که امکان تامین گاز وجود ندارد میتوان از بخاری تابش برقی استفاده نمود.

طول هیتر های تابشی مورد استفاده جهت تامین گرمایش فضا های باز معمولا از 3 متر تا 8 متر میباشند. نوع دیگری از هیتر تابشی به صورت سرامیکی بوده که ابعاد آن در حدود یک متر میباشد. طول هیتر تابشی برقی نیز در حدود 90 سامتی متر میباشد.

بخاری تابشی که در فضای باز نصب میشود نیاز به نصب دودکش ندارند. زیرا گردش هوا تاثیر منو اکسید کربن را از بین میبرد. نصب این هیترها در فضای بسته فقط در سالنهای بزرگ با ارتفاع بلند امکان پذیر میباشد. در سالنهای ورزشی با ارتفاع بلند، نصب لوله اگزاست به فن هیتر تابشی گرماتاب جهت خروج محصولات احتراق توصیه میگردد. لازم به ذکر است نصب هیتر تابشی برقی در فضا های بسته به جهت اینکه محصولات احتراق تولید نمیکنند امکان پذیر میباشد. پیشنهاد میکنیم زمانی که در نظر دارید بخاری فضای باز را در زیر یک سایبان قرار دهید، نسبت به اخذ اطلاعات تکمیلی در خصوص فواصل ایمنی و ظرفیت حرارتی دستگاه از کارشناسان فنی ما بهره مند شوید. همچنین از قرار دادن دستگاه های گرمایشی گاز سوز در مجاورت تجهیزات و اقلام قابل اشتعال پرهیز نمایید.

مدلهای مختلف هیتر تابشی گرماتاب

بخاری تابشی گرماتاب در مدلها و با ظرفیتهای حرارتی مختلف تولید میگردد. برخی از این مدلها به صورت گرماتاب دکوراتیو بوده و برای فضا های باز که تمایل به استفاده از دستگاه با ظاهری زیباتر میباشند مناسب هستند. در زیر تصویر یک نمونه دستگاه گرماتاب دکوراتیو ارایه میگردد. کارشناسان ما میتوانند در انتخاب بهترین مدل جهت تامین گرمایش فضای شما، در کنارتان باشند و به صورت رایگان راهنمایی نمایند.

 

6

تماس با ما

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاههای گرمایش تابشی گرماتاب میتوانید از طریق تلفن 09123639342 و یا مراجعه به سایت www.garmataaban.com   با ما در ارتباط باشید.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.