کد خبر : 26759 / /
/

بهترین برندهای کاشی سرامیک ایرانی و خارجی را بشناسیم!

اگر قصد خرید کاشی و سرامیک برای منزل . یا محل کار دارید اما بین خرید کاشی ایرانی و خارجی شک دارید مقاله راهنمای انتخاب بهترین مارک های کاشی ایرانی و خارجی را مطاله کنید.

بهترین برندهای کاشی سرامیک ایرانی و خارجی  را بشناسیم!

امروزه کاشی و سرامیک در خانه‌ها کاربرد بسیار زیادی دارد و مردم برای هر چه زیباتر کردن ظاهر منزل خود از این وسیله صنعتی به میزان زیادی استفاده می‌کنند. کاشی و سرامیک‌های موجود در بازار از طرح‌های و رنگ‌های بسیار متنوع و زیبایی برخوردار هستند که این امر باعث شد است افراد با سلیقه‌های مختلف به راحتی بتوانند کاشی و سرامیک مورد علاقه خود را تهیه کنند. اما سوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است، این است که آیا کاشی ایرانی بهتر است یا خارجی. پاسخ به این سوال نیازمند بررسی دقیق کیفیت کاشی‌های موجود در بازار است، اما نکته اصلی این است که کاشی ایرانی محبوبیت و شهرت خاصی در سطح دنیا دارد.حال با این مقدمه به سوال مطرح شده در ابتدای این مقاله بپردازیم که آیا کاشی ایرانی بهتر است یا خارجی.

کاشی سرامیک ایرانی یا خارجی، کدام یک بهتر است؟

 

کاشی ایرانی بخریم یا خارجی ؟!

شاید گمان شما نیز این باشد که بهتر است کاشی خارجی را انتخاب کنید، زیرا کیفیت آن از کاشی ایرانی بهتر است، اما این تفکر نمی‌تواند چندان منطقی باشد. چرا که کارخانه‌های تولید کاشی در ایران به خصوص در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری در زمینه تهیه تجهیزات مدرن و به روز داشته‌اند و از سوی دیگر وجود معادن بسیار مطلوب برای تهیه خاک مرغوب و همچنین انواع فلزات مورد استفاده در صنعت کاشی‌سازی، باعث شده است کیفیت کاشی‌های تولید ایران بسیار بالا و قابل رقابت با کاشی‌های خارجی باشد.

در عین حال ایران هنرمندان بسیار مجربی در زمینه تولید کاشی دارد که با طراحی‌های بسیار زیبا و متنوع، صنعت کاشی‌سازی را به یک فعالیت بسیار محبوب و پرطرفدار در داخل و خارج از کشور تبدیل کرده‌اند. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که به دنبال تهیه کاشی برای منزل یا مجتمع‌های تجاری خود هستند، کاشی‌های ایرانی را به مشابه خارجی آن ترجیح می‌دهند.

از طرف دیگر به دلیل اینکه مواد اولیه کاشی ایرانی به طور کامل در داخل کشور وجود دارد، در تولید آن نیازی به استفاده از ارز خارجی نیست و به همین دلیل قیمت تمام‌شده آن بسیار پایین‌تر از قیمت محصولات وارداتی خواهد بود.

بهترین مارک کاشی سرامیک ایرانی

بهترین برند کاشی ایرانی

انتخاب بهترین مارک کاشی و سرامیک ایرانی کار بسیار دشواری است، چرا که برندهای مختلفی وجود دارد که هر یک از آن‌ها جزء بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار هستند که چندین شرکت معتبر را معرفی خواهیم کرد :

  • کاشی پرسپولیس: این کارخانه از بهترین و به روزترین ابزارها و تجهیزات برای تولید کاشی استفاده می‌کند.
  • کاشی مرجان :کاشی مرجان به‌دلیل پیرو از اصول معماری روز دنیا بیش از 30 سال است که در زمینه تولید انواع کاشی، سرامیک و پرسلان فعالیت می‌کند و از پیشتازان این حوزه به‌شمار می‌رود.

  • کاشی تبریز :یکی از بهترین  تولیدکنندگان کاشی و سرامیک است که از سال 1362 کار خود را آغاز کرد و امروزه یکی از بهترین مارک‌های کاشی و سرامیک در کشور است.

  • کاشی مهسرام : این شرکت از سال 1376 شروع به تولید کاشی و سرامیک کرد و اکنون انواع سرامیک‌های فلفل نمکی، سلوبل سالت، سرامیک وین و غیره را تولید می‌کند.

بهترین مارک کاشی سرامیک خارجی

بهترین مارک کاشی خارجی

درست است که کاشی‌های تولید داخل ایران با کیفیت بسیار عالی در سطح بین‌المللی تولید می‌شود، اما کاشی‌های خارجی مرغوب بسیاری نیز در بازار بین‌المللی وجود دارد که محبوبیت بسیاری نیز در سرتاسر دنیا دارند.

راک سرامیک: این برند یکی از بهترین و محبوب‌ترین انواع کاشی و سرامیک خارجی محسوب می‌شود. دفتر اصلی آن در کشور امارات است و یکی از سه برند برتر موجود در دنیا محسوب می‌شود که در کشورهای مختلف دنیا نیز دارای نمایندگی است.

دیگر مارک‌های خارجی در زمینه تولید کاشی و سرامیک عبارتند از: کاشی اسپانیایی آندیاگرس، پالرمو، میکل آنجلو، بست تایل، کرنلین، ونیز، ولوت، اونیکس، کریستال وایت، آرتینو، سرو کوارنتا، اسپیرال، یونیورسال، زامیک، آرژنا، فاپکو، بیوتی اسپرینگ، بارسا، فاوانیا، کارناوال، آلوارز، ریونیز.

این نام‌ها بهترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های تولید کاشی در کشورهای اروپایی و آمریکایی محسوب می‌شوند که از نظر کیفیت تفاوت چندانی با کاشی‌های تولید ایران ندارند.

ویژگی‌های بهترین برند کاشی سرامیک ایرانی

  • هوشمندی صنعت کاشی و سرامیک

در حوزه فعالیت‌های صنعتی کشور کمتر رشته‌ای را می توان یافت که قدمت داشته باشد و همچنان عملکرد خوبی داشته باشد. صنعت کاشی و سرامیک ایران یکی از مهم‌ترین صنایع بومی کشور است. در بیشتر اکتشافات باستان‌شناسی، سفال به عنوان ابزار مهم امرار معاش ایرانیان باستان تلقی می‌شود و از آن زمان تاکنون مواد اولیه (مانند خاک رس) برای تولید سفال در کشور پیدا شده است. در حال حاضر این صنعت نسبت به سایر صنایع کشور عملکرد نسبتا خوبی دارد.

  • ذوق و هنر ایرانی

یکی دیگر از پارامترهای موفقیت صنعت کاشی و سرامیک ایران، اعمال ذوق و هنر ایرانی در محصولات این صنعت است. ذوق و هنر ایرانی قطعا باعث موفقیت چشمگیر این صنعت شده است.

  • دسترسی به منابع و مواد خام

یکی دیگر از مزیت‌های مهم صنعت کاشی و سرامیک کشور، وجود بیش از 30 درصد مواد اولیه تولیدی آن در کشور است. اگر فرآوری مواد اولیه متمرکز باشد و سرمایه‌گذاری های لازم انجام شود، می‌توان از واردات مواد اولیه، خروج ارز، تاخیر در تامین مواد و مشکلات تولیدکنندگان جلوگیری کرد.

  • دینامیک صنعت کاشی و سرامیک

صنعت کاشی و سرامیک یکی از صنایع پویا است و می‌تواند به سرعت با نیازها و سلیقه‌های متغیر جامعه سازگار شود. با استفاده از آخرین فناوری‌های موجود در کارخانه‌ها می‌توانید به راحتی رنگ، طرح، اندازه و سایر پارامترهای محصولات کاشی و سرامیک را تغییر دهید و بسته به نیاز و سلیقه مشتری در بازارهای مختلف محصولات متنوعی تولید کنید.

ویژگی‌های بهترین برند کاشی سرامیک خارجی

  • نوع و کیفیت مصالح به کار رفته

کاشی‌های تولیدی کشورهای مختلف از جهات مختلف با هم متفاوت است، اما یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ویژگی‌های مربوط به یک کاشی خوب، درجه کیفیت مصالحی است که در تولید آن به کار رفته است. در صورتی که مصالح و خاک به کار رفته در تولید کاشی مرغوب نباشد، این مسئله باعث می‌شود کاشی مزبور دوام بالایی نداشته باشد و شما مجبور خواهید شد در بازه‌های زمانی کوتاه آن را عوض کنید.

  • ضریب اصطکاک کاشی و سرامیک

اگر ضریب اصطکاک ی کاشی بالا باشد، احتمال لیز خوردن بر روی آن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. بنابراین بهتر است برای کفپوش حمام، سرویس بهداشتی یا کف اتاق از کاشی و سرامیکی استفاده شود که ضریب اصطکاک آن بالا است.

  • درجه ساییدگی و جذب آب کاشی و سرامیک

درجه ساییدگی نسبت مستقیم با کیفیت کاشی دارد. به همین دلیل هرچه درجه ساییدگی کاشی و سرامیک بیشتر باشد، کیفیت آن نیز بهتر است. اما این مسئله درباره میزان جذب آب و رطوبت توسط کاشی صدق نمی‌کند. به طوری که کاشی هر چه میزان رطوبت کمتری را جذب کند، کیفیت آن بالاتر است.

  • میزان مقاومت کاشی و سرامیک در برابر سرما

در است که کاشی به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت در زمان تولید، نسبت به گرما مقاومت زیادی دارد، اما مهم است که همین میزان مقاومت را در برابر سرما نیز داشته باشد، به خصوص در مواردی که قرار است در مکان‌هایی مثل حیاط، بالکن، پشت‌بام و یا نقاطی که در معرض هوا است، استفاده شود.

جمع بندی

در این مقاله مروری جامع بر بهترین برندهای کاشی و سرامیک ایرانی و خارجی داشتیم که امیدواریم با مطالعه آن‌ها تصمیم خود را برای انتخاب گرفته باشید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.