کد خبر : 26678 / /
/

راهکارهای مبارزه با پیری

راهکارهای مبارزه با پیری

برای طولانی تر کردن دوران جوانی، تغییر در شیوه ی زندگی از مهمترین اصول می باشد. اصولی که از مصرف هرگونه دارو،هورمون،گیاهان و... مهم تر است. در ادامه سعی براین داریم این اصول را به تفصیل برای شما عزیزان بازگو کنیم.

مصرف روزانه چای و دمنوش های گیاهی

روزانه به میزان دو فنجان چای یا دمنوش گیاهی بنوشید: مواد ضد اکسایش بنیان های آزاد و یا همان مولکول های اکسیژن که سبب تخریب بدن می شوند و نقش مهمی در پیری دارند را خنثی می نمایند. میوه ها و همچنین گیاهان حاوی مقادیر زیادی مواد ضد اکسایش هستند. در صورتی که مصرف چای و یا قهوه ی شما در طول روز زیاد است. توصیه می گردد روزانه دو فنجان دمنوش گیاهی را جایگزین دو فنجان قهوه نمایید. گیاهانی نظیر مرزنگوش،الکیل کوهی،بادرنجوبه،نعنا فلفلی،مریم گلی،مرزه،آویشن و پونه سرشار از مواد ضد اکسایش هستند.

 مصرف روزانه انواع سالاد

روزانه حداقل یک ظرف بزرگ سالاد بخورید : در صورت امکان سالاد خود را همراه با برخی گیاهان وحشی نظیر خرفه و یا سبزیجاتی مثل کاسنی و اسفناج همرا نمایید. برگ های سبز از منابع غنی مواد ضد اکسایش به شمار می روند.

این برگ ها انسان را در برابر ابتلا به بیماری های قلبی،سرطان و پیری و بیماری هایی که با بالا رفتن سن عارض می گردد مصون می دارد. طبق تحقیقات میزان سبز برگ با میزان مواد ضداکسایش درون آن در تناسب است. بنابراین سبزی های دارای برگ سبزتیره رنگ را بیشتر مصرف نمایید.

هرروز مقداری تخمه آفتابگردان و آجیل بخورید

تخمه آفتابگردان در بین دانه های آجیلی بهترین منابع ویتامین E است و نسبت به دانه های دیگر ارزان تر است. باتوجه به چربی زیاد آن جهت پیشگیری از چاقی توصیه می گردد روزانه بیش از 30گرم تخمه آفتابگردان نخورید.

هویج ، بروکلی و کرفس در برنامه غذایی روزانه

هرروز حداقل یک هویج،بروکلی و ساقه کرفس بخورید : این سبزیجات همگی غنی از فیبر هستند. هویج و بروکلی حاوی بتاکارتن زیادی نیز هستند که دارای خاصیت ضداکسایشی قوی بوده و در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. کرفس سرشار از ماده شیمیایی با عنوان آپیژنین است که سبب گشادی رگ ها شده و از بالا رفتن فشار خون جلوگیری میکند.

انواع معجون میوه

مصرف روزانه معجون میوه را فراموش نکنید : هر میوه ای که علاقه مندید نظیر پرتقال،سیب،خربزه،گریپ فروت و انگور را با مخلوط کن له کنید. این کار را بدون استفاده از آبمیوه گیری انجام دهید. زیرا آبمیوه گیری فیبر میوه هارا از هم جدا می کند.

فیبر برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. در صورت تمایل میتوانید کمی دارچین و ماست کم چرب به مخلوط اضافه کنید. معجون پیشنهادی من به شما شامل دو عدد هویج،یک سیب،یک گریپ فروت،یک لیموترش و کمی آب است.

میوه خواری

مصرف غذاهای گیاهی

جایگزینی یک وعده غذای گیاهی با غذای گوشتی : دانه های آجیلی مثل فندق،پسته،ماکادمیا،بلادر،بادام زمینی و شاه بلوط برزیلی غنی از اسید های چرب اشباع نشده هستند. که از نظر سلامتی از سایر چربی ها مناسب ترند. دانه های ذکر شده را میتوان گواکامل(پوره آووکادو) پیاز،فلفل تند، سیر و آب لیمو مخلوط کرد و به عنوان یک وعده ی غذایی مصرف نمود. افراد چاق بایستی از خوردن آجیل صرفه نظر کنند. چون آجیل ها دارای کالری بسیار بالایی هستند.

استفاده از روغن زیتون

در تهیه سالاد از روغن زیتون استفاده کنید : چربی روغن های گیاهی نظیر ذرت و زیتون از نوع چربی های اشباع نشده است که در این میان روغن زیتون از همه مناسب تر است.

 

20

خوردن میوه ها و سبزیجات مختلف

انواع متنوع میوه و سبزی را مصرف نمایید : انواع مختلف میوه،دانه های آجیلی و ادویه را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید. لازم به توضیح نیست که خوراک پدرانمان قبل از اختراع همبرگر،سوسیس،پیتزا،بستنی و هله هوله های دیگر بسیار متنوع تر و مغذی تر از امروز ما بوده است.

پیاده روی روزانه

پیاده روی روزانه را در برنامه فعالیت های خود قرار دهید: در صورت مناسب بودن هوا روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی کنید. سعی کنید مستقیما در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید.

رابطه جنسی

نیاز به توضیح نیست که داشتن رابطه جنسی منظم با همسر به چه میزان در شادابی و آرامش روانی انسان تاثیر گذار است

جهت پیشگیری از پیری این موارد را نباید انجام داد

جهت پیشگیری از روند پیری و مقابله با آن مواردی وجود دارد که شما را از انجام نهی می کنم. این موارد عبارتند از:

نیازی به توضیح در خصوص مضرات و عوارض استعمال دخانیات نیست. سیگار نکشید!

از نوشیدن الکل اجتناب کنید. از مصرف روزانه نوشیدنی های الکلی بپرهیزید و این کار را به نوشیدن گاه گاه تقلیل دهید. چند هفته از سال را بدون نوشیدن الکل سپری کنید و کبد آسیب دیده از الکل را فرصت دهید تا خود را از آلودگی ها،داروها و الکل پاک نماید.

از گرفتن حمام آفتاب خودداری نماید. شما به واسطه فعالیت های روزانه به اندازه ی لازم برای تولید ویتامین D در معرض آفتاب قرار می گیرید. از اینرو لزومی ندارد که خود را به طور عمدی در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دهید.

از محدود کردن خود بپرهیزید. محدود کردن خود به مصرف چند نوع غذا،چند نوع ادویه و چند نوع میوه خاص کار درستی نیست. توصیه می گردد تنوع در مصرف غذا و حتی همراهان غذا خوردن را مدنظر داشته باشید.

زندگی و مرگ را سخت نگیرید. افکار این چنین باعث پریشانی روانی و در نتیجه بروز انواع بیماری و نتیجتا موجب پیری می گردد.

به جرگه طرفداران محیط زیست بپیوندید زیرا سر انجام هرگونه اقدام در این راستا نفع عمومی را برای ما و اطرافیان ما در برخواهد داشت.

 

لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی

رعایت تمامی موارد ذکر شده تا اینجای مطلب دارای اهمیت و اواویت بسیاری است لیکن محصولات آرایشی و بهداشتی بر پایه گیاهی نیز هستند که شما میتوانید با استفاده از آنها روند پیری را به تعویق بیندازید و شادابی و جوانی را به خود هدیه دهید. درواقع شما با مصرف یک سری محصولات بهداشتی مراقبت از پوست گیاهی میتوانید عمل جوانسازی و کلاژن سازی پوست خود را انجام دهید. همچنین سایت کمند بیوتی در تلاش است تا انواع این محصولات را به راحتی در دسترس شما عزیزان قرار دهد تنها کافی است با مراجعه به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی از تمامی محصولات دیدن کرده و هرکدام را که مایل هستید به سبد خرید خود اضافه کنید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.