کد خبر : 26088 / /
/

پلی استیشن یا ایکس باکس؟

پلی استیشن یا ایکس باکس؟

در سرتاسر دنیا زمانی‌که دو قطب بزرگ تولید کنسول بازی یعنی سونی و مایکروسافت محصولی نو ارایه می‌کنند، بازار کَل کَل میان طرفدارانشان داغ می‌شود. دعوای طرفداران این دو غول بزرگ را می‌توان به بحث میان طرفداران بارسلونا و رئال مادرید و یا استقلال و پرسپولیس تشبیه کرد. اگر مسئله وفاداری و تعصب را کنار بگذاریم به راستی کنسول بازی کدام‌یک از این دو کمپانی بر دیگری ارجحیت دارد؟ پاسخ به این سوال چندان ساده به نظر نمی‌آید. در ادامه سعی می‌نماییم تا حدودی به این سوال پاسخ دهیم و درباره قیمت کنسول PS5 بیشتر بدانیم.

تصمیمی سخت اما هیجان‌انگیز: مقایسه کنسول بازی دو غول بزرگ تکنولوژی

حال که قصد مقایسه و در نهایت معرفی برنده میان این دو را داریم چند معیار مهم را در نظر می‌گیریم. شاید شما به دنبال انجام یک بازی اختصاصی در یکی از این دو کنسول یا به دنبال دستگاه با عملکرد قدرتمندتر هستید. شاید یکی از معیارهای انتخاب برای شما زیبایی ظاهری دستگاه باشد و در نهایت قطعا مسئله قیمت نیز برای شما مطرح است. در ادامه چند ویژگی مهم این دو کنسول را مقایسه می‌نماییم.

1-بازی‌های اختصاصی

اگر طرفدار بازی اسپایدرمن که به نوعی امضای شرکت سونی به حساب می‌آید هستید تنها راه باقی مانده برای شما استفاده از محصول ارایه شده شرکت سونی است. بازی‎های ایکس باکس نیز تنوع گسترده‌ای دارد اما جالب است بدانید عمدتا بازی‌های این کنسول قابلیت اجرا بر روی پی سی ویندوز را هم دارد. بنابراین به نظر می‌رسد اگر بازی‌های ایکس باکس را روی کامپیوتر شخصی اجرا نمایید دیگر نیازی به خرید ایکس باکس ندارید و به جای آن می‌توانید یک ps5 خریداری نمایید و از بازی‌های منحصر به فرد آن لذت ببرید. علاوه بر بازی spiderman می‌توان به بازی اختصاصی god of war در پلی استیشن 5 اشاره نمود.

2-زیبایی ظاهری

اهمیت ظاهر دستگاه نیز کم نیست. چندی قبل سر و صدای زیادی در ارتباط با طراحی ایکس باکس به پا شد. منتقدان ظاهر این دستگاه را به مثابه یخچال فریزر دانستند که ظرافتی در آن دیده نمی‌شود. در مقابل، طراحی اسپورت و شیک پلی استیشن 5 نشان می‌دهد برنده در این بخش شرکت سونی است. وجود usb type c که این روزها به وفور از آن استفاده می‌شود نیز بر مزیت‌های طراحی محصول شرکت سونی افزوده است.

3-سازگاری با نسل‌های پیشین

هر دو محصول شرکت سونی و مایکروسافت با نسل‌های قدیمی خود سازگاری دارند. پلی استیشن 5، قابلیت اجرای تمامی بازی‌های پلی استیشن 4، را دارا است.

4-دسته‌های بازی و تعیین برنده بی چون و چرا

لذت یک بازی خوب با دسته بازی با ارگونومی مناسب کامل می‌شود. استفاده از کنترلر مناسب سبب می‌شود تا در هنگام بازی‌های طولانی خستگی کمتری حس کنید. شرکت مایکروسافت از دسته‌ای بسیار مشابه با محصولات نسل پیشین خود استفاده نموده اما شرکت سونی تغییرات قابل توجهی در محصول جدید خود ارایه کرده است. همچنین استفاده از دو رنگ سیاه سفید در این کنترلر، زیبایی این محصول را دو چندان کرده است.

در نهایت بهتر است با در نظر گرفتن دوال سنس پلی استیشن طرفداران ایکس باکس شکست را بپذیرند و سکوت اختیار نمایند. زیرا دسته بازی شرکت سونی عملکرد مناسب‌تری به نسبت دسته ایکس باکس دارد. قرار دادن یک دکمه جدید در کنترولر پلی استیشن برای گرفتن اسکرین شات و ضبط 30 ثانیه اخر بازی حجت را بر طرفداران و منتقدان تمام کرده است.

5-وقتی پای قیمت در میان است: مقایسه قیمت کنسول ps5 و ایکس باکس x

جنگ قیمتی میان سونی و مایکروسافت آنقدر تنگاتنگ است که قیمت کنسول ps5 و  قیمت ایکس باکس x تقریبا مشابه یکدیگر است. در ایران نیز قیمت تعیین شده این دو محصول با در نظر گرفتن نرخ ارز تقریبا با یکدیگر برابری می‌کند. اما با در نظر گرفتن ویژگی‌های ذکر شده به نظر می‌رسد متناسب با خدمات ارایه شده قیمت کنسول ps5 منطقی‌تر از ایکس باکس است. قیمت محصول شرکت سونی در نسخه استاندارد 500 دلار و در نسخه دیجیتال 400 دلار است.

با صحبت‌های گفته شده شایسته است که ps5 را در مقابل ایکس باکس برنده اعلام کنیم. در ادامه به بررسی اختصاصی ویژگی‌های خارق‌العاده و چشمگیر این کنسول بازی پرداخته می‌شود.

منحصر به فرد و خاص: معرفی محصول شرکت سونی

یکی از محصولات پرطرفدار شرکت سونی پلی استیشن 5 یا همان ps5 است. این محصول در سال 2019 رونمایی گردید. ظرفیت این دستگاه 825 گیگابایت است که آن را بسیار خواستنی کرده است. درایو این محصول اولترا اچ دی بلوری است و تصویر آن نیز قابلیت پشتیبانی از 4k را دارد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان اتصال به اینترنت و خرید بازی‌های مورد نظر را نام برد. اما برگ برنده پلی استیشن 5، را می‌توان دسته‌های بازی آن دانست که در ادامه به صورت اختصاصی به بررسی ویژگی‌های آن پرداخته می‌شود.

دوال سنس یا کنترلر پلی استیشن 5

تجربه‌ای ناب و منحصر به فرد از بازی‌های گرافیکی را با کنسول بازی شرکت سونی تجربه نمایید. این دسته بازی دارای قابلیت پاسخ‌دهی هپتیک است. شما با این قابلیت تمام جزییات و اتفاقاتی که در بازی می‌افتد را حس می‌کنید. همچنین با تریگرهای تطبیق پذیر به عنوان مثال در زمان ترمز گرفتن ماشین یا نشانه‌گیری با تیر و کمان بیش از پیش غرق در بازی خواهید شد. اما حتما در حین بازی می‌خواهید با دوستانتان نیز گپ بزنید. شرکت سونی با قرار دادن میکروفن در کنترلر خود این امکان را برای شما فراهم نموده است. در نهایت با دکمهcreate  می‌توانید لحظات حساس بازی خود را به اشتراک بگذارید. با توجه به آنچه گفته شد خرید کنسول ps5 دیسک خور می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

41

سخن پایانی

حال که تصمیم گرفتید بین پلی استیشن و ایکس باکس یکی را انتخاب کنید در مرحله بعد باید یک فروشگاه معتبر را پیدا کنید. فروشگاهی که هم قیمت کنسول ps5 در آن منصفانه باشد و هم اصالت دستگاه را تضمین نماید. فروشگاه اینترنتی یانگ سنتر بهترین قیمت کنسول ps5 را ارایه نموده و با فراهم نمودن امکان خرید گیفت کارت و اکانت بازی‌های پلی استیشن 5، تجربه یک خرید خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان آورده است. همچنین در این فروشگاه اینترنی امکان خرید دسته ps5 نیز برای شما محیا است. حال با خیالی آسوده این کنسول بازی را خریداری نموده و در اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان از بازی با آن لذت ببرید.  

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.