کد خبر : 25598 / /
/

سود سهام عدالت امسال چه زمان واریز میشود؟

در مجموع به نظر می‌رسد که در سال ۱۴۰۱ نیز واریزی سود سهام عدالت در روز‌های پایانی اسفند ماه انجام شود.

سود سهام عدالت امسال چه زمان واریز میشود؟

 تقریبا ۶ ماه قبل بود که سازمان بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت سال مالی ۱۳۹۹ را در واپسین روز‌های سال ۱۴۰۰ به حساب یارانه بگیران واریز کرد. حالا در سال جدید نیز باید سود سال مالی گذشته به حساب دارندگان برگه سهام عدالت واریز شود.

در مورد زمان واریز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ هنوز به شکل رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار زمان دقیقی را اعلام نکرده است، اما مسئولان این سازمان می‌گویند که زمانی سود سهام عدالت واریز می‌شود که شرکت‌ها سود‌های مصوب شده در مجمع را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کنند.

 پس از آن هم شورای عالی بورس تشکیل جلسه می‌دهد و مصوبه واریز را صادر می‌کند. در گامی بعدی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی براساس این مصوبه سود سهام عدالت سال مالی ۱۴۰۰ را به حساب دارندگان برگه سهام عدالت واریز می‌کند.

اما هنوز معلوم نیست که چه تعداد از شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت مجمع تشکیل داده اند، سود مصوب کرده اند و سود تصویبی را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرده است. در این رابطه سازمان بورس و اوراق بهادار هم اظهار بی اطلاعی کرده است.

در مجموع به نظر می‌رسد که در سال ۱۴۰۱ نیز واریزی سود سهام عدالت در روز‌های پایانی اسفند ماه انجام شود.

بررسی‌ها اظهارات مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد که سود سهام عدالت سال جاری تقریبا دو برابر سال مالی گذشته است؛ بنابراین افرادی که برگه ۵۳۲ هزار تومانی در دست دارند، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و افرادی برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی در دست دارند، بیش از دو میلیون تومان خواهد بود.

چگونه سهام عدالت وثیقه وام می‌شود؟

سمیه محمدی مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌‌گذاری مرکزی در زمینه دریافت وام یا کارت اعتباری از طریق سهام عدالت نیز گفت: متقاضیان دریافت کارت اعتباری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاع مشتریان بازار سرمایه (سجام) در این سامانه ثبت‌نام، احراز هویت و پس از نهایی شدن فرآیند ثبت‌نام در سجام با مراجعه به نرم‌افزار بانک ملی ایران درخواست توثیق خود را ثبت کنند.

اگر سهامداران عدالت بتوانند تا یک ماه مبلغ را به بانک بازگردانند، این مبلغ قرض‌الحسنه خواهد بود. اما اگر از یک ماه عبور کرد و قادر به بازپرداخت وام نبودند، این اعتبار به تسهیلات سه ساله تبدیل خواهد شد. نرخ سودی که برای کارت‌های اعتباری سهام عدالت در نظر گرفته شده ۱۸درصد است، اما اگر مشمولان تا پایان ماه اول مبلغ کارت را تسویه کنند، هیچ سودی از آنها دریافت نمی‌شود.

مبلغ وام سهام عدالت بانک ملی

این رقم در حالی است که برخی بانک‌ها از جمله بانک ملی اعلام کرده‌اند که مبلغ وام سهام عدالت بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان است که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

اما نکته مهم این است که همه دارندگان سهام عدالت نمی‌توانند این وام را دریافت کنند.

اولین شرط دریافت این وام، داشتن حساب در بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانک درخواست وام خود را ثبت‌ کنند.

دومین شرط این است که متقاضی باید کارت ملی هوشمند داشته باشد.

ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی دیگر از شروط مهم است.

همچنین تنها افرای می‌توانند وام سهام عدالت بانک ملی را دریافت کنند که هیچ سهمی از سبد سهام عدالت خود را نفروخته باشند. اگر مشمولان حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند وام را دریاف کنند.

جز این، این وام تنها به دارندگان سهامی تعلق می‌گیرد که مشمول یارانه باشند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.