کد خبر : 25211 / /
/

ویدئو پروژکتور بخریم یا تلویزیون؟ کدام بهتر است؟

ویدئو پروژکتور بخریم یا تلویزیون؟  کدام بهتر است؟

تا به حال این شرایط را تجربه کرده‌اید که دو محصول را در ذهن را داشته و هر دو را واقعا دوست دارید اما نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید؟ اگر هنگام تصمیم گیری بین پروژکتور یا تلویزیون با این مشکل آشنا هستید، بهتر است در این راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی همراه ما باشید تا به مقایسه این دو پرداخته و بهترین گزینه را خدمت شما معرفی کنیم.

دلیل محبوبیت خرید ویدئو پروژکتور خانگی

وقتی صحبت از لذت تماشای فیلم می‌شود، پروژکتور حرف اول را می‌زند. سینمای خانگی واقعی اساسا تنها با یک صفحه نمایش و یک پروژکتور امکان پذیر است که هر دو قادر به تولید تصاویر با فرمت بزرگ و کنتراست بالا هستند. اگر خودتان یک سینمای خانگی را تا به حال ندیده‌اید، احتمالاً در ابتدا متوجه لذت آن نخواهید شد اما پس از راه اندازی سینمای خانگی و هنگامی که تصویر شفاف و رنگی یک سینمای خانگی واقعی شما را مجذوب خود کرد، دیگر نمی‌خواهید آن را از دست بدهید!

البته لازم نیست حتما یک تلویزیون یا ویدیو پروژکتور داشته باشید و ترکیب آن‌ها هم گزینه خوبی خواهد بود. می توان پروژکتور و تلویزیون را در یک مکان قرار داد و از مزایای هر دوی آن‌ها بهره مند شد. اخبار را صبح با یک فنجان قهوه با تلویزیون تماشا کنید و از تماشای یک فیلم هیجان انگیز با دوستان در شب و توسط یک پروژکتور لذت ببرید. با توجه به اندازه بزرگ صفحه نمایش پروژکتور، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند در منزل خود یک سینمای خانگی داشته باشند تا با جزئیات بیشتری به تماشای فیلم نشسته و حس کنند در سینمای واقعی هستند؛ مخصوصا اگر پروژکتور با یک سیستم صوتی با کیفیت ترکیب شود.

پروژکتور یا تلویزیون، کدام بهتر است؟

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور برای خانه

به طور کلی اینکه مشخص کنید یک پروژکتور برای شما انتخاب بهتری است یا یک تلویزیون، بستگی به عادات تماشای تلویزیون و شرایط محل زندگی شما دارد. برخی از افراد یک اتاق برای پروژکتور در نظر گرفته و تلویزیون را در اتاق نشمین نگهداری می‌کنند اما اگر فضای کافی نداشته باشید و یا نخواهید هزینه اضافی خرج کنید، بهترین مورد کدام است؟ هر کدام از این وسایل دارای مزایای مختص به خود هستند اما یک پروژکتور برای سینما دوستانی که می‌خواهند از فیلم‌های خود در فرمت بزرگ و در فضای سینمای خانگی لذت ببرند، مفید خواهد بود.

در یک نگاه

  • یک تلویزیون در استفاده روزمره و در اتاق‌های روشن دارای مزایایی نسبت به پروژکتور است.
  • یک پروژکتور حس سینما را در خانه شما ایجاد خواهد کرد.
  • به لطف تنوع گسترده‌ای از فناوری‌ها، تلویزیون‌ها با بهترین کیفیت در بازار موجود هستند اما ممکن است کیفیت تصویر پروژکتور به اندازه تلویزیون‌های 4K نباشد.
  • پروژکتورها بهترین عملکرد را نسبت به قیمت خود ارائه می‌دهند.

خرید یک پروژکتور برای همه طرفداران فیلم توصیه می‌شود زیرا یک فضای واقعی سینمای خانگی را فقط در اندازه بزرگ صفحه نمایش می‌توان تجربه کرد. راه اندازی سینمای خانگی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود اگر:

  • می‌خواهید از بزرگترین اندازه ممکن صفحه نمایش لذت ببرید.
  • پروژکتورها مزایای خود را در محیط تاریک به طور کامل نشان می‌دهند.
  • به دنبال بهترین عملکرد نسبت قیمت هستید؛ برای تلویزیونی با همان اندازه باید به میزان قابل توجهی هزینه بیشتری بپردازید.

تلویزیون بخرید اگر:

  • کیفیت را بر اندازه واقعی اولویت دهید زیرا بهترین تصویر را با تلویزیون دریافت می‌کنید.
  • اندازه صفحه نمایش کوچک را ترجیح می‌دهید.
  •  به دلیل عمر محدود و هزینه های عملیاتی بیشتر پروژکتورها، استفاده مداوم از آن‌ها توصیه نمی‌شود در نتیجه اگر بیشتر ساعات روز تلویزیون را روشن می‌گذارید، پروژکتورها برای شما مفید نخواهند بود.

چرا ویدئو پروژکتور؟

آیا دوست دارید بتوانید از تجربه دیدن فیلم و سریال در مقیاس بزرگ و در خانه خود لذت ببرید؟ اگر پاسخ شما بله است، راه اندازی سینمای خانگی بهترین گزینه برای شما خواهند بود. پروژکتور یک تصویر بزرگ ارائه می‌دهند، (برای مثال با عرض تصویر دو تا چهار متر) و در مقابل یک تلویزیون 75 اینچی فقط 170 سانتی متر عرض دارد اما قیمت خرید آن به طور قابل توجهی بالاتر از پروژکتورهای عالی است. در هنگام خرید ویدئو پروژکتور خانگی با کیفیت باید عادات تلویزیونی و شرایط منزل را نیز در تصمیم خود لحاظ کنید. اگر چند ساعت در روز یا هفته از دستگاه استفاده می‌کنید، هنوز هم پروژکتور بهترین انتخاب برای شماست. تلویزیون برای افرادی که کل روز در حال تماشای فیلم و سریال هستند، مناسب‌تر خواهد بود زیرا از نظر هزینه برق و طول عمر امتیاز دارد.

انواع ویدئو پروژکتور

ویدیو پروژکتورها بسته به تکنولوژی که با آن تولید شده، در سه دسته کلی جای می‌گیرند:

  • DLP: نام این ویدیو پروژکتورها از مخفف عبارت Digital Light Processing گرفته شده و به دستگاه‌هایی اشاره دارد که منبع نوری لامپ آن‌ها به وسیله یک آینه نور را به سمت صفحه نمایش منعکس می‌کنند. این پروژکتورها بهترین انتخاب برای دانشگاه و کلاس‌های درس هستند.
  • LCD: ویدیو پروژکتور Liquid Crystal Display از سه صفحه جدا برای نمایش رنگ‌های سبز، قرمز و آبی استفاده کرده و قیمت آن‌ها پایین‌تر از لامپ‌های DLP است.  لامپ‌های این ویدیو پروژکتور دارای طول عمر بیشتری بوده و معمولا در خرید ویدئو پروژکتور خانگی بهترین گزینه به شمار می‌روند.
  • LED: در این مدل از پروژکتور برای انتقال تصاویر به صفحه نمایش از لیزر استفاده می‌شود. طول عمر پروژکتورهای LED نسبت به مدل‌های دیگر بالاتر است اما قیمت آن در حال حاضر بیشتر از پروژکتورهایی با فناوری LCD و DLP است.

مقایسه قیمت ویدئو پروژکتور در مقابل تلویزیون

با توجه به کیفیت بسیار بالای صفحه نمایش بکار رفته در تلویزیون‌ها، قیمت آن‌ها بالاتر از پروژکتور بوده و برای خرید یک تلویزیون معمولا هزینه بیشتری صرف می‌شود. اگر به فیلم و سریال علاقه دارید، طبیعتا سراغ تلویزیون‌هایی خواهید رفت که ابعاد بزرگتری داشته و در نتیجه قیمت بسیار بالایی هم دارند اما پروژکتور با وجود ارائه تصاویر بزرگ، قیمت مناسبی را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد. به طور مثال شاید لازم باشد برای خرید یک تلویزیون 65 اینچی، 50 میلیون هزینه کنید اما با هزینه‌ای به مراتب کمتر قادر هستید یک پروژکتور خانگی خریداری نمایید.

ویدئو پروژکتور برای همه خانه ها مناسب است؟

بله ویدیو پروژکتورها می‌توانند در هر محیطی نصب شوند زیرا معمولا آن را بر روی سقف قرار می‌دهند تا فضایی از منزل را اشغال نکنند. یک ویدیو پروژکتور برای نمایش تصویر عادی باید حداقل 3 متر از صفحه نمایش فاصله داشته باشد. علاوه بر سقف می‌توانید پروژکتور خانگی خود را بر روی یک میز هم قرار دهید اما نصب آن در سقف باعث زیبایی بیشتر محیط خواهد شد و از شلوغی جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه پروژکتور انعطاف پذیری بالایی در نصب ارائه می‌دهد، امکان استفاده از آن در هر مکانی وجود دارد.

از کجا ویدئو پروژکتور بخریم؟

اگر تصمیم به خرید ویدئو پروژکتور خانگی گرفته و قصد دارید یک سینمای خانگی به منزل خود هدیه دهید، می‌توانید به فروشگاه دای تک مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهید. فروشگاه دای تک وارد کننده انواع ویدیو پروژکتور بوده و این محصولات را با ضمانت و بهترین کیفیت ممکن خدمت شما ارائه می‌دهد. چنانچه برای خرید نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما در مجموعه دای تک پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود و بسته به بودجه و مشخصات مورد نظر، بهترین مدل را خدمت شما معرفی خواهند کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.