کد خبر : 24418 / /
/

دستگاه جوش co2 چیست ؟ مزایا و معایب جوشکاری co2

دستگاه جوش co2 چیست ؟ مزایا و معایب جوشکاری co2

 

جوشکاری CO2 به گروهی از فرآیندهای جوشکاری قوس الکتریکی گفته می شود که از گرمای تولید شده توسط قوس الکتریکی DC برای ذوب فلز در ناحیه اتصال استفاده می کنند.

در این روش از گاز CO2 یا دی اکسید کربن استفاده می شود. با توجه به اینکه جوشکاری انواع و روش های مختلفی دارد، یکی از پرکاربردترین روش ها در صنعت و ساختمان، جوشکاری CO2 می باشد.

رشد و گسترش صنایع و نیاز به فناوری های جدید در تولید و مونتاژ قطعات باعث شده است که نیاز به عملیات جوشکاری بیش از پیش احساس شود.

امروزه جوشکاری CO2 نقش پر رنگی در ساختمان سازی و صنایع مختلف دارد. در این روش جریان الکتریکی ایجاد شده در سیم جوش گرما را تامین کرده و باعث ذوب و اتصال فلز می شود.

جوشکاری در این مدل با قوس با لایه محافظ انجام می شود. در این روش از یک قوس الکتریکی با لایه محافظ گاز دی اکسید کربن برای ایجاد اتصال استفاده می شود.

یکی از مهمترین حالت ها در این روش جوشکاری میگ مگ می باشد که با سیم جوش انجام می شود.این حالت در جوشکاری CO2 کاربرد فراوانی دارد.

 

جوشکاری محافظ یکی از روش های مهم در جوشکاری است که به وسیله آن می توان قطعات فولادی نازک و نیمه ضخیم را به یکدیگر متصل کرد.

در صنعت خودرو این روش نقش پرکننده رنگی را دارد و پس از جوشکاری مقاومتی استفاده می شود. در این مقاله به جوشکاری CO2 به همراه انواع و کاربردهای آن می پردازیم و نحوه کار با جوش CO2 را توضیح خواهیم داد.

دستگاه جوش co2

دستگاه جوش Co2 یکی از انواع دستگاه های جوشکاری است که با گاز دی اکسید کربن کار می کند. این دستگاه برای جوشکاری قوس الکتریکی مناسب است و به جای الکترود از سیم جوش استفاده می کند. دستگاه جوش Co2 در دو مدل کپسولی و بدون کپسول عرضه می شود و به صورت تک فاز و سه فاز به بازار عرضه می شود.

با توجه به اینکه دستگاه جوش در موارد صنعتی نقش بسزایی دارد، افراد زیادی مشتاق تهیه آن هستند. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید راهنمای خرید دستگاه جوش CO2 را مطالعه کنید. دستگاه جوش مناسب باید ویژگی ها و مزایای مهمی داشته باشد تا بتوانیم با کمک آن کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

استفاده از آخرین تکنولوژی و استفاده از مواد با کیفیت در دستگاه می تواند یکی از راهنماهای خوب برای خرید دستگاه جوش CO2 باشد.

 

روش جوشکاری CO2

2

روش کار جوش CO2 به گونه ای است که هنگام کار باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. یکی از روش ها توجه به فلز و سیم جوش است تا برای اتصال مناسب باشد.

به عنوان مثال، سیم جوش آلومینیوم را نمی توان هنگام اتصال دو قطعه فولادی استفاده کرد زیرا اتصال و استحکام مورد نظر را ایجاد نمی کند.

 

انتخاب ولتاژ و آمپر نیز بسیار مهم است. هنگام انتخاب کشش، نوع و ضخامت فلز مهم است، باید از کشش صحیح برای اتصال صفحات فولادی استفاده کرد تا اتصال مورد نظر ایجاد شود.

 

اجزای دستگاه جوش CO2

دستگاه جوش Co2 از اجزای مختلفی تشکیل شده است. برای جوشکاری CO2 به ابزارهایی نیاز داریم که بتوان از آنها برای جوشکاری CO2 استفاده کرد.

هر یک از این قطعات به راحتی در فرآیند جوشکاری عملیات انجام می دهند و در صورتی که تمام این اجزا در دستگاه باشند، چرخه جوش کامل می شود. اجزای مهم شامل موارد زیر است:

3

مزایای دستگاه جوش CO2 :

جوشکاری CO2 دارای مزایا و ویژگی های مهمی است. این ویژگی ها باعث شده است که در صنایع به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد. با جوش CO2 می توان فلزات در انواع و ضخامت های مختلف را جوش داد و در مدت زمان کوتاهی اتصالات زیادی ایجاد کرد. جوش CO2 با لایه محافظ استحکام اتصال را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در زیر به برخی از مهم ترین ویژگی های عملی جوش CO2 اشاره می کنیم:

تامین مداوم سیم جوش

بدون نیاز به الکترود

مشاهده حوضچه مذاب و قوس الکتریکی

حذف یا کاهش سرباره

پیوند فلزات مغناطیسی و غیر مغناطیسی

سرعت بالا در فرآیند جوشکاری

 

معایب دستگاه جوش CO2

همه دستگاه ها مزایا و معایب خود را دارند. اما در اکثر آنها مزایا آنقدر بزرگ و مهم است که می توان از معایب آن چشم پوشی کرد. جوشکاری CO2 معایبی نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

از دست دادن گاز

تجهیزات پیچیده و گران قیمت

احتمال آسیب پوست در اثر تشعشعات گاز

خرید دستگاه جوش co2

برای خرید دستگاه جوش میتوانید به سایت ها یا مراکز مرتبط مراجعه کنید ولی پیشنهاد ما به شما سایت ابزار جوش به آدرس abzarjosh.com میباشد که اولین سایت فروشگاهی تخصصی در زمینه دستگاه های جوش میباشد

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.