کد خبر : 24282 / /
/

پنیر لیقوان اصل تبریز؛ نکاتی که قبل از خرید باید توجه کنید!

پنیر لیقوان اصل تبریز؛ نکاتی که قبل از خرید باید توجه کنید!

 

شاید باور نکنید! اما یکی از مشهورترین پنیرهای جهان، پنیر لیقوان تبریز است که در جهان با نام پنیر سفید آذربایجانی شناخته می‌شود. پنیر لیقوان یا لیچوان، مشهورترین پنیر سنتی استان آذربایجان است که با استفاده از شیر بسیار تازه گوسفندی در روستای لیقوان تبریز به عمل می‌آید. مهم‌ترین دلیل خوشمزگی این پنیر اعلا و خواص بی‌نهایت آن، مراتع سرسبز و تنوع گیاهی روستای لیقوان است. علاوه بر این، برای تهیه این پنیر از آب معدنی چشمه‌های لیقوان استفاده می‌شود. همه این عوامل در قیمت پنیر لیقوان اصل که طعم و مزه آن در جهان مشهور است، تاثیرگذار هستند.

مشخصات پنیر لیقوان اصل تبریز

پیش از بررسی قیمت خرید پنیر لیقوان اصل باید ویژگی‌های پنیر لیقوان گوسفندی را بدانید تا بتوانید اصل یا غیراصل بودن آن را تشخیص دهید.

رنگ پنیر

قبل از اطلاع از قیمت پنیر لیقوان گوسفندی و خرید آن، حتما به رنگ پنیر دقت کنید. رنگ پنیری که از شیر گوسفند تهیه شده است، برخلاف پنیرهای گاوی سفید رنگ بوده و زردی بسیار کمی دارد. البته رنگ پنیر لیقوان گاوی هم در صورت چربی بسیار کم، می‌تواند به سفید نزدیک شود. اما اگر میزان چربی چند نوع پنیر یکسان باشد، از روی رنگ آن می‌توانید متوجه شوید پنیر گوسفندی محلی مقابلتان است یا پنیر غیر اعلا!

برش راحت و یکسان

یکی دیگر از مشخصات پنیر لیقوان گوسفندی، برش راحت و یکدست آن است. برخلاف سایر پنیرها، پنیر تبریزی گوسفندی چربی بالایی دارد و به همین دلیل، کاملا یکدست برش می‌خورد و خرد نمی‌شود.

تعداد و اندازه حباب

پنیر لیقوان اصل دارای حباب‌های بسیار معدودی است که به راحتی قابل شمارش هستند. همچنین درشتی حفره‌های روی پنیر به اندازه یک عدس یا نخود است؛ درحالیکه پنیر غیراعلا حفره‌های بسیار زیاد و به ابعاد بسیار ریزی دارد.

مزه ترد و شور

درنهایت بهترین مارک پنیر لیقوان اصل برخلاف پنیر لقوان غیراصل مزه تلخی نداشته و کاملا ترد و شور است. البته نه به اندازه‌ای که نتوانید آن را خالی مصرف کنید یا اینکه نوک زبانتان را بسوزاند.

9

خواص پنیر لیقوان اصل تبریز

ویژگی‌های بسیار مفید پنیر تبریزی گوسفندی، آن را به خوراکی دوست‌داشتنی نه فقط در بین ایرانیان، بلکه در جهان تبدیل کرده است. به دلیل همین خاصیت‌ها قیمت پنیر لیقوان اصل نسبت به سایر پنیرها بالاتر است. برخی از مهم‌ترین خواص پنیر لیقوان گوسفندی به شرح زیر هستند.

هضم راحت غذا

در پروسه تولید پنیر تبریزی گوسفندی از باکتری‌های مفیدی کمک گرفته می‌شود که برای بدن انسان مفید و ضروری هستند. این باکتری‌ها با افزایش سرعت هضم غذا، به تقویت اندام‌های گوارشی مانند روده و معده کمک کرده و تاثیر مواد غذایی را در بدن انسان چند برابر می‌کنند. به همین دلیل مصرف پنیر لیقوان اصل به بیماران گوارشی و کسانی که از سوء هاضمه رنج می‌برند، توصیه می‌شود.

تامین مواد مورد نیاز بدن

با خرید پنیر لیقوان اصل تبریز، نیاز بدن خود را به مواد غذایی لازم و ضروری مثل کلسیم، پروتئین، فسفر، منیزیم و انواع ویتامین تامین کنید. کلسیم ماده مورد نیاز بدن است که بیشتر در خوراکی‌های حیوانی یافت می‎شود. بنابراین بدن افراد وجترین یا گیاه‌خوار به شدت به این ماده ضروری نیاز دارد. این افراد می‌توانند کلسیم مورد نیاز بدن خود را بدون مصرف گوشت و فقط با مصرف پنیر لیقوان تا حد بالایی تامین نمایند. کلسیم موجب تقویت سیستم ایمنی، بهبود انعقاد خون، سلامت دندان و استخوان و همچنین سلامت قلب بسیار مفید بوده و به همین دلایل ماده‌ای لازم و ضروری محسوب می‌گردد.

پنیر لیقوان اعلا همچنین شامل مقادیر بسیار زیادی ویتامین A، D، و چندین نوع از ویتامین‌های گروه B می‌شود. احتمالا می‌دانید که بدن بسیاری از ایرانیان با فقر ویتامین D روبه‌رو بوده و همچنین یکی از مهم‌ترین عوامل افسردگی است. ویتامین A نیز موجب سلامت چشم‌ها شده و با حفظ سلامتی پوست و مو، پیری را به تاخیر می‌اندازد.

10

پیشگیری از بیماری‌های میان‌سالی و حساسیت

خرید پنیر لیقوان اصل و مصرف آن توسط سالمندان، به دلیل چربی بالا و سالمی که این نوع پنیر دارد، برای جلوگیری از بروز بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان بسیار مفید است. پنیر گوسفندی محلی تبریز، همچنین از نرمی استخوان پیشگیری کرده و سلامتی و نشاط بدن شما را حفظ می‌کند.

اگر به لاکتوز موجود در شیر گاو حساسیت دارید و با خوردن لبنیات گاوی دچار حالت تهوع و استفراغ می‌شوید، مطمئن باشید که با مصرف پنیر اعلای گوسفندی این مشکل شما حل خواهد شد. شیر گوسفند فاقد لاکتوز بوده و به همین دلیل در عین اینکه کلسیم مورد نیاز بدنتان را تامین می‌کند، از آلرژی و حساسیت شما جلوگیری کرده و موجب بهبود سیستم گوارشی می‌گردد.

 

عوارض مصرف پنیر لیقوان اصل تبریز

مصرف پنیر لیقوان گوسفندی به خودی خود هیچ عوارضی ندارد؛ مزایای مصرف این نوع پنیر به حدی زیادی است که خرید پنیر لیقوان اصل به همه توصیه می‌شود. اما برخی افراد با شرایط جسمی ویژه بهتر است از پنیر گوسفندی محلی استفاده نکنند. اگر فشار خون دارید و از مشکلات قلبی رنج می‌برید، بهتر است به جای مصرف پنیر پرچربی مثل پنیر لیقوان گوسفندی، از یک نوع پنیر سبک گاوی و کم چرب استفاده کنید. همچنین افرادی که دچار چربی خون هستند، بالتبع باید از مصرف لبنیات چرب مانند پنیر تبریزی گوسفندی پرهیز کنند.

 

میزان مصرف پنیر لیقوان اصل گوسفندی

میزان مصرف مجاز پنیر لیقوان اصل تبریز بین 2 تا 4 واحد در شبانه روز است. توجه داشته باشید که منظور از واحد تکه پنیری به ابعاد یک قوطی کبریت است. پنیر لیقوان چرب اعلا را ترجیحا در وعده صبحانه مصرف خود قرار دهید. اما اگر قصد مصرف آن به عنوان وعده شام را دارید، حتما در ابتدای شب و چند ساعت پیش از خواب میل نمایید. پنیر لیقوان اصل تبریز برخلاف سایر پنیرها طبع گرم و خشکی دارد؛ به همین دلیل بهتر است به همراه عسل یا نعنا و آویشن تازه مصرف شود. مصرف این نوع پنیر به همراه سالاد نیز بسیار رایج و پرطرفدار است.

11

خرید پنیر لیقوان اصل تبریز از بهترین تولیدی!

برای اطلاع از آخرین قیمت پنیر لیقوان اصل با مراجعه به سایت پنیر زاغک لیقوان نام و مشخصات تماس خود را ثبت فرمایید تا کارشناسان زاغک لیقوان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. پنیر زاغک با قیمتی مناسب، ارسالی مطمئن و تضمین کیفیت پنیر لیقوان اعلا، بهترین پنیر لیقوان گوسفندی را در بسته‌بندی‌های مختلف و به وزن دلخواه شما عرضه می‌کند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.