کد خبر : 24011 / /
/

پمپ های انتقال اسید چه کاربردی دارند

پمپ های انتقال اسید چه کاربردی دارند

 

به نقل از گروه صنعتی درویش و براساس گزارش نشان آنلاین ، در این مقاله با یکی از دستگاه های صنعتی آشنا خواهیم شد ، آشنایی با یکی از پرمصرف ترین دستگاه های صنعتی ، پمپ ضد اسید که به نام پمپ شیمیایی نیز نامیده میشود . 

 

امروزه به دلیل بالاتر رفتن حساسیت به بهداشت سیالات در بسیاری از صنایع مانند تولدات مواد غذایی، پمپاژ آب و … باعث شده است که این صنایع به دنبال یک دستگاه استریلیزه که در عین عملکرد مناسب ، هم از مواد اولیه درستی ساخته شده باشد و هم به بافت سیال آسیبی نرسد . 

به همین دلیل است که امروزه در بیشتر صنایع غذای ، بهداشتی و آرایشی از پمپ های اسیدی استفاده میشود ، دلیل استفاده از این نوع پمپ ها ، مقاومت آنها در برابر خوردگی بعضی سیالات ، عدم آسیب به بافت سیال ها ، همینطور ساختار استریلیزه ی آن میباشد . 

بر خلاف سری های مختلفی که وجود دارد ، عملکرد تقریبا مشابهی دارند ، تنها اختلاف آنها قدرت و نوع مواد سانزده و توانایی در پمپاز سیالات خاص میباشد .

پمپ اسیدی دارای 2 مدل می باشد که برای اطلاع از تفاوت های pp و استیل از لینک درج شده استفاده نمایید 

برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در زمان پمپاژ به دستگاه ، بهتر است در زمان انتخاب به ویژگی ها سیال و … توجه فرمایید . 

البته از این پمپ ضد اسید در صنایع دیگر که در آنها از انواع اسیدها و مواد های خورنده استفاده میشود هم به کار گرفته میشود ، به همین دلیل مهم است که افراد مدل و سری دستگاه را با توجه به نوع فعالیت و ماده ی مورد استفاده در صنعت انتخاب کنند ، به افرادی که در این زمینه دانش کافی ندارند توصیه میشود که قبل خرید با یک فرد آگاه مشورت کنند . 

این دستگاه را میتوان با توجه به سری و مدل هم به موتور الکتریکی سه فاز و هم تک فاز وصل کرد ، این ویژگی باعث شده است که بتوان از آن در طیف گسترده ای از فعالیت ها استفاده کرد . 

 

8

برای آشنایی با این دستگاه بهتر است که با اجزای داخلی آن آشنا شوید .

اجزای تشکیل دهنده پمپ اسیدی : 

  • محفظه 

قرار گیری قطعات داخلی دستگاه و محافظت از آنها 

  • پروانه 

در نقش تولید و تقویت قدرت مکش و در نتیجه حرکت سیال به سمت شافت های خروجی و ورودی میشود ، قدرت این قطعه با قدرت مکش دستگاه ارتباط مستقیم دارد 

  • شافت 

دو شافت ورودی و خروجی که وظیفه وارد کردن سیال و خروج آن از دستگاه را دارند . 

  • یاتاقان 

این قطعه به عنوان یک تکیه گاه برای شافت ها به حساب می آیند تا از محور اصلی دستگاه خارج نشوند . 

 

 

  • آب بند 

وظیفه ی جلوگیری سیال از دستگاه را دارد . 

 

با توجه به کاربرد های مختلفی که این دستگاه دارد ، به تولید کنندگان مختلفی نیز باید وجود داشته باشد تا بتوانند نیاز بازار را رفع کنند . 

چندین سال است که در زمینه ی تولید پمپ اسیدی ، تولید کننده های ایرانی نیز قوی تر شده اند و توانایی رقابت با دیگر تولید کنندگان را پیدا کرده اند ، دلیل این پیشرفت یکباره ی تولید کنندگان داخلی ، تحریم های کشور و سخت بودن واردات وسایل صنعتی میباشد ، همین امر باعث شد که تولید کنندگان با استفاده از دانش ، وسایل به روز و مناسب بتوانند محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه نمایند . 

تعدادی از تولید کنندگان داخی پمپ اسیدی : 

  • پمپ شیمی 
  • پمپ بهمن 
  • و ……..

منبع : این لینک

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.