کد خبر : 20926 / /
/

پیش‌بینی قیمت تزوس بر مبنای اطلاعات موثق

پیش‌بینی قیمت تزوس بر مبنای اطلاعات موثق

 

آیا تا به‌حال نام تزوس را شنیده‌اید؟ شاید هم نام اختصاری‌اش یعنی XTZ را دیده باشید؟ دنیای ارزهای دیجیتال بسیار گسترده است و تنوع کریپتوکارنسی‌ها باعث می‌شود تا برای آشنایی با همه‌ی رمز ارزها و زیر نظر گرفتنشان فرصت کافی نداشته باشید. تزوس هم مانند بیت کوین و اتریوم بلاک چینی است که بر مبنای قراردادهای هوشمند ساخته شده است. اما چه چیزی تزوس را منحصر به فرد می‌کند؟

در این مطلب قصد داریم تزوس را بیشتر معرفی کنیم و به پیش‌بینی قیمت تزوس بپردازیم. شاید در پایان مطلب شما هم تصمیم گرفتید تخم‌مرغ‌هایتان را در سبدهای متنوع سرمایه‌گذاری بچینید. البته می‌توانید با مراجعه به صرافی معتبر والکس، قیمت تزوس را از نزدیک رصد کنید و به معامله بپردازید.

تزوس چیست؟

تزوس شبکه‌ی بلاک چینی بر مبنای اثبات سهام (PoS) و منبع باز است که تراکنش‌های همتا به همتا را با ارز دیجیتال بومی‌اش tez انجام می‌دهد. ماینینگ در بلاک چین تزوس معنا ندارد و دارندگان توکن به‌جای ماینینگ برای شرکت در مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS)، پاداش دریافت می‌کنند.

علاوه‌بر این، تزوس ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را آسان کرده است و رقیبی سرسخت برای اتریوم به‌شمار می‌رود. وقتی درباره‌ی جزئیات شبکه تزوس بخوانید شاید تصور کنید تزوس همان شبکه اتریوم است اما تفاوت بزرگی میان این دو شبکه وجود دارد. تزوس قصد دارد زیرساخت‌هایی پیشرفته‌تر از شبکه اتریوم ارائه دهد و این بدان معناست که تزوس در طول زمان تکامل و بهبود می‌یابد بدون این‌که خطر هارد فورک وجود داشته باشد.

تزوس را چه کسی ساخت؟

آرتور بریتمن پروژه‌ی تزوس را در سال ۲۰۱۴ به راه انداخت و وایت پیپر آن را منتشر کرد. البته بریتمن با نام مستعار L. M. Goodman فعالیت می‌کرد. بریتمن و همسرش کاتلین استارتاپی با نام Dynamic Ledger Solutions تأسیس کردند تا کد زیربنای پروتکل تزوس را بنویسند. تزوس بعدها این شرکت را خرید تا تمام حقوق مالکیت معنوی شبکه‌ی تزوس را در اختیار خود بگیرد. سرانجام شبکه تزوس سپتامبر ۲۰۱۸ عرضه شد.

مزیت‌های رقابتی تزوس چیست؟

5

بزرگترین مزیتی که تزوس را نسبت به دیگر شبکه‌های بلاک چین منحصر به‌فرد می‌کند سیستم حکومتی آن است. تزوس خود را شبکه‌ای اصلاح‌کننده می‌نامد؛ چرا که برای بهبود و به‌روز رسانی خود طراحی شده است. مثلا کاربرانی که مقدار زیادی تزوس خریداری کرده‌اند با نام baker شناخته شده و این افراد می‌توانند پیشنهاد تغییراتی در سیستم تزوس ارائه دهند. برخی دیگر از مزایای تزوس را می‌توان این‌گونه معرفی کرد:

  • پرداخت‌های سریع‌تر با کارمزدی بسیار کم
  • استخراج با هزینه بسیار پایین که گزینه‌ای مقرون به صرفه برای استیکینگ به‌شمار می‌رود
  • وابسته نبودن به بانک یا شبکه‌ای متمرکز و نیاز نداشتن به نظارت شخص سوم
  • داشتن قرارداد هوشمند قابل تایید که باعث می‌شود این شبکه در مقابل حملات سایبری مقاوم‌تر باشد
  • محرمانه بودن نام سرمایه‌گذار و معامله

توکن تزوس

توکن بومی شبکه‌ی تزوس، تز یا تزی (tezzie) نام دارد. توکن تزوس در عرضه‌ی اولیه‌اش توانست ۲۳۲ میلیون دلار کسب کند. حدود هشتاد درصد عرضه‌ی اولیه توکن تزوس به سرمایه‌گذاران رسید و مابقی آن را به‌طور مساوی میان بنیاد Tezos و Dynamic Ledger Solutions تقسیم کردند. در حال حاضر توکن تزوس معادل ۱.۷۷ دلار قیمت دارد.

میزان عرضه در گردش توکن تزوس حدود ۸۹۴ میلیون کوین معادل حدود ۱ میلیارد و ششصد میلیون دلار اعلام شده است. بالاترین قیمتی که تا به حال تزوس تجربه کرده ۹.۱۸ دلار و پایین‌ترین قیمتش ۰.۳۱۴۶ دلار بوده است. میزان بازگشت سرمایه (ROI) برای تزوس ۳۰۲.۳۲ درصد اعلام شده است.

کیف پول‌های مناسب تزوس کدامند؟

کیف‌پول‌های متنوعی برای استیکینگ تزوس وجود دارند. بهترین کیف پول برای تزوس کیف پول بومی XTZ یا Trust Wallet است. در هر دو کیف پول، کاربران امکان ارسال، دریافت و خرید تزوس، مبادله ارزهای دیجیتال و نظارت بر پرتفوی خود را دارند. دیگر کیف پول‌هایی که می‌توانید تزوس را در آن ذخیره کنید عبارتند از: لجر نانو (Ledger Nano)، بایننس (Binance)، کوین‌بیس (Coinbase) و کیف پول اتمیک (Atomic Wallet).

پیش‌بینی قیمت تزوس

6

 

تزوس از نظر فنی شبکه‌ای مهم به‌شمار می‌رود. تزوس توانسته برخی از محدودیت‌های بلاک چین اتریوم را مرتفع کند. کارشناسان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال موفقیت تزوس را در گروی کارکرد این شبکه می‌دانند. یعنی هر چه تزوس به سمت کاربردی کردن توکن‌اش پیش برود احتمال موفقیتش بیشتر می‌شود و بالطبع افراد بیشتری به استیکینگ با XZT می‌پردازند. همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین دلایل حضور و مشارکت کاربران در دنیای ارز دیجیتال، امکان کسب درآمد با استیک کردن ارزها مانند ارز تزوس است.

تزوس از زمان عرضه اولیه تا به امروز رشد چشمگیری تجربه کرده است. رشد توکن تزوس در چند ماه اخیر حدود ۲۰۰ درصد بوده است و این موضوع نشان‌دهنده‌ی پتانسیل رشد و آینده‌ی روشنی است که تزوس دارد. صرافی‌های معتبر بین‌المللی مانند بایننس و کوین‌بیس امکان استفاده از خدمات تزوس را فراهم کرده‌اند و این موضوع نشان از اعتبار تزوس در میان دیگر ارزهای دیجیتال است. هرچه صرافی‌های بیشتری امکان استفاده از خدمات تزوس را برای کاربران فراهم کنند، بر اعتبار تزوس افزوده خواهد شد و این ارز سرعت رشد بالاتری تجربه خواهد کرد.

نوآوری‌های متنوع در زمینه‌ برقراری امنیت در قرارداد‌های هوشمند، الگوریتم اجماع و روش‌های جدید به‌روز رسانی از دیگر نشانه‌هایی است که می‌توان تزوس را توکنی باارزش و آینده‌دار بدانیم. فراموش نکنید به تزوس و ارزهای دیجیتالی که سعی در بهبود کارکرد و رفع ایرادهای شبکه‌‌های فعلی دارند باید به دید سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه کنید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.