کد خبر : 20800 / /
/

سئو سایت در مسیر الگوریتم های گوگل

سئو سایت در مسیر الگوریتم های گوگل

 

 

فرض کنید پا در کتابخانه‌های گذاشته‌اید که محیط نامرتبی دارد و هرکدام از کتاب‌ها فارغ از موضوع در قفسه‌هایی جا خوش کرده‌اند. شما هم باید از بین این‌همه کتاب، یک کتاب که به‌شدت موردنیازتان است را پیدا کنید. قطعاً با دیدن این صحنه کلافه شده و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید. 

در این حالت مجبور می‌شوید ساعات زیادی را وقت صرف کرده تا کتاب مورد نیازتان را پیدا کنید تازه اگر شانس با شما یار بوده و بتوانید آن را پیدا کنید. در چنین فضایی علاوه بر تلف کردن وقت در بیشتر اوقات به نتیجه دلخواه هم نمی‌رسید. حالا اگر کتاب‌ها با توجه به موضوع و مرتب در قفسه‌ها چیده شوند کار برای شما خیلی راحت است.

 در این موقعیت می‌توانید کتاب دلخواه را در کمترین زمان و با رضایت خاطر پیدا کنید. این مثال برای درک بهتر هدف گوگل از معرفی الگوریتم‌ها بود. از آنجایی که کاربران گوگل انسان‌ها بودند، لازم بود که کارها برحسب رضایت آنها صورت گیرد. الگوریتم های گوگل دقیقاً برای سروسامان دادن وضع سایت‌ها برای افزایش رضایت کاربران به وجود آمدند. در ادامه بیشتر درمورد این جهاد گوگل در راستای ایجاد نظم در نتایج می‌گوییم.

الگوریتم‌های گوگل چیست؟

الگوریتم‌های گوگل مجموعه قوانینی هستند که گوگل از آنها برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو استفاده می‌کند. سیستم پیچیده گوگل داده‌ها را از صفحات بازیابی می‌کند. در واقع او به دنبال درک بیشتر جستجوگرانی است که به آن مراجعه می‌کنند. گوگل رتبه‌بندی صفحات را بر اساس ارتباط و کیفیت انجام می‌دهد. آخرین عبارتی که در گوگل سرچ کرده‌اید چه چیزی بوده است؟

 مثلاً فرض می‌کنیم شما عبارت «گل‌های رز هلندی» را سرچ کرده‌اید. حتماً با سرچ این عبارت صفحات زیادی برای شما نمایش داده شده است. اما گوگل چگونه منظور شما را درک کرد؟ چگونه تصمیم گرفت که کدام نتایج را به شما نشان دهد؟ پاسخ این است که گوگل الگوریتم بسیار پیچیده‌ای برای ارائه نتایج جستجو داشته و باعث تغییرات نسبتاً زیادی در آنها شده است.

جهت آشنایی با الگوریتم های گوگل الهام گرفته از حیات وحش کلیک کنید

13

تغییرات کوچکی که باعث تحولی بزرگ می‌شود!

برای اینکه یک سایت بتواند مطابق با الگوریتم گوگل رتبه کسب کند باید تغییراتی را در خود ایجاد کند. تغییرات این سایت‌ها باعث می‌شود که گوگل آنها را مرتب و رتبه‌بندی کند. البته فقط یک الگوریتم در این نظم و ترتیب و هوشیاری گوگل اثر نداشته و الگوریتم‌های زیادی فعال بوده‌ که هرکدام کاری انجام می‌دهند. 

مانند الگوریتم موبایل فرست ایندکس که مخصوص نمایش سایت‌ها در گوشی‌های همراه است که بعداً بیشتر درمورد آن می‌خوانیم. سایت‌ها هم برای جلب توجه این الگوریتم‌ها و در واقع به‌صورت تخصصی‌تر جهت بهینه‌سازی برای الگوریتم‌های گوگل چندین عنصر را در نظر داشته و از آنها برای کسب رتبه در گوگل استفاده کرده‌اند. این عناصر شامل:

  • ظاهر کلمه کلیدی در عنوان صفحه، تگ‌های تایتل و توضیحات متا
  • تعداد پیوندهای طبیعی و ارگانیک به صفحه
  • نحوه عملکرد وب‌سایت در دستگاه‌های تلفن همراه، مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها

 این موارد تنها برخی از ویژگی‌هایی است که الگوریتم گوگل هنگام تعیین نحوه ارائه و رتبه‌بندی صفحات بررسی می‌کند. احتمالاً ده‌ها، اگرنه صدها مورد دیگر وجود دارد. برای اینکه سایت شما از قافله الگوریتم‌ها عقب نماند و در صدر نتایج ظاهر شود باید دائماً مطابق با آخرین تغییرات این الگوریتم‌ها بهینه‌سازی شود. این کاری است که یک متخصص سئو به‌خوبی از پس آن برمی‌آید. متخصص سئو پورفیض، طبق آخرین به‌روزرسانی‌های گوگل سایت شما را بهینه می‌کند تا بتوانید همواره در نتایج گوگل بدرخشید.

گوگل چگونه تعیین می‌کند که سایت‌ها در چه جایگاهی قرار بگیرند؟

همان‌طور که الگوریتم گوگل یک صفحه وب را می‌خواند، یک مقدار عددی از پیش تعیین شده را برای هر صفتی که در صفحه جستجو می‌کند همانند بارم‌بندی سؤالات امتحان، برای آن در نظر می‌گیرد. سپس آن مقدار جمع شده و نتیجه نهایی را رقم می‌زند؛ بنابراین، صفحه وب که دارای مطلوب‌ترین صفات است به بالای رتبه‌بندی صفحه ارتقا می‌یابد. زیرا الگوریتم به آن اهمیت بیشتری می‌دهد.

 این محاسبات توسط پلتفرم گوگل بسیار سریع انجام می‌شود و رتبه‌بندی ممکن است در نوسان باشد. علت آن هم تغییراتی است که گوگل برای رتبه‌بندی انجام می‌دهد؛ بنابراین، رتبه‌‌هایی که توسط الگوریتم‌ها تخصیص داده می‌شوند متغیر هستند. صفحه‌ای که برای یک کلمه کلیدی در رتبه سوم قرار می‌گیرد، ممکن است با تغییرات در  محتوای آن و سایر صفحات، در رتبه دهم یا اول قرار گیرد.

 معمولاً کسب‌وکارهایی که بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO را  سایت خود انجام می‌دهند، رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند. نیازمند این بهینه‌سازی‌ها و استفاده از روش‌های درست، بهره‌گیری از کارشناسان سئو است. پورفیض کارشناس فعال در این حوزه با ایجاد تغییرات در سایت شما، رتبه آنها را افزایش داده و باعث می‌شود که بازدید سایت افزایش یابد. در نتیجه کسب‌وکار شما شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود.

الگوریتم موبایل فرست ایندکس؛ انعطاف‌پذیری گوگل

امروزه استفاده از موبایل بیشتر مرسوم شده است. به‌طوری که شما می‌توانید این دستگاه کوچک و کاربردی را حتی در دست کودکانی که شاید درک درستی از تکنولوژی نداشته باشند، ببینید. با افزایش استفاده از گوشی‌های همراه، گوگل نیز تغییر رویه داده و بر همین اساس سایت‌ها را رتبه‌بندی کرد. یعنی ملاک گوگل برای دادن رتبه به سایت‌ها، عملکرد آنها در موبایل‌ها بوده است.  

جهت آشنایی با الگوریتم موبایل فرست ایندکس و نحوه بهینه‌سازی سایت مطابق با آن، کلیک کنید.

14

گوگل نیز درمورد الگوریتم موبایل فرست ایندکس بیان می‌کند که «نمایه‌سازی موبایل اول به این معنی است که گوگل عمدتاً از نسخه موبایلی محتوا برای نمایه‌سازی و رتبه‌بندی استفاده می‌کند». در گذشته، ربات گوگل عمدتاً از نسخه دسکتاپ یک وب‌سایت برای تعیین ارتباط صفحه با یک عبارت جستجو استفاده می‌کرد، اما حالا این فعالیت بر اساس نسخه‌های موبایلی صورت می‌گیرد.

باید بدانید که این تحول گوگل برای کسب‌وکارها مشکلی ایجاد نمی‌کند. درواقع نسخه‌های موبایلی یک نسخه از سایت‌های دسکتاپ هستند بدون اینکه در محتوای ارائه شده تغییری ایجاد شود. اما اگر یک وب‌سایت نسخه‌های مختلف دسکتاپ و موبایل را ارائه می‌دهد، مواردی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

اگر هنوز یکی از معدود مشاغلی هستید که وب‌سایت سازگار با موبایل ندارید، می‌توانید انتظار تأثیر منفی بر سایت خود داشته باشید. شما می‌توانید برای بهینه‌سازی سایت خود بر اساس موبایل فرست ایندکس آن را به کارشناس سئو پورفیض بسپارید تا از این طریق بتوانید همگام با رقبایتان در صدر نتایج گوگل حضور داشته باشید.

چرا باید بهینه‌سازی سایت را به کارشناس سئو بسپاریم؟

کارشناسان سئو که متخصص بهینه‌سازی سایت‌ها برای الگوریتم‌های گوگل هستند از آخرین تغییرات آنها مطلع بوده و بر همین اساس به افزایش رتبه سایت کمک می‌کنند. علاوه بر بهینه‌سازی، کارشناسان سئو در زمینه بازاریابی سایت‌ها نیز فعال هستند. پورفیض باتجربه‌ای که در سئو و بازاریابی آن دارد می‌تواند علاوه بر ارتقا رتبه سایت، به گسترش سایت نیز کمک کند.

برای اطلاع بیشتر از فعالیت‌های محمد پور فیض کارشناس سئو، کلیک کنید. 

15

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.