کد خبر : 20599 / /
/

چگونه یک سایت خوب و موفق طراحی کنیم؟

چگونه یک سایت خوب و موفق طراحی کنیم؟

 

در دنیای امروز اینترنت به یکی از بهترین مکان‌ها برای کسب درآمد تبدیل شده است. به همین دلیل افراد زیادی به طراحی سایت روی آورده‌اند و تصمیم گرفته‌اند تا سهمی از این دریای عظیم را نصیب خود کنند. اما آنچه شما را از رقبایتان متمایز می‌کند و باعث می‌شود که در این فضا موفق شوید، این است که اصول طراحی وب سایت خوب را بدانید. به این ترتیب مسیر برایتان روشن خواهد شد و می‌توانید برای رسیدن به موفقیت برنامه‌ریزی کنید. در این مقاله مهم‌ترین اصولی را که باید در زمان طراحی وب سایت خوب و موفق در نظر داشته باشید، برایتان آورده‌ایم.

1.در نظر گرفتن بودجه مناسب برای طراحی وبسایت

اولین نکته‌ای که برای راه‌اندازی یک سایت موفق باید بدانید این است که این کار برای شما هزینه دارد. به همین دلیل از همان ابتدا باید تعرفه طراحی سایت در شرکت‌های مختلف را بررسی کرده و با توجه به خدماتی که به شما ارائه می‌شود، بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید. البته باید دقت کنید که همه چیز به طراحی وبسایت ختم نمی‌شود و شما برای دیده شدن در فضای اینترنت، نیاز به استفاده از خدمات سئو و بهینه سازی سایت هم دارید. پس باید در کنار بررسی تعرفه طراحی سایت در اصفهان یا هر شهر دیگری، قیمت سئو سایت در اصفهان را هم بررسی کنید تا بتوانید از همان ابتدا هزینه کافی برای موفق شدن در کسب و کار آنلاین را کنار بگذارید.

2.هدف گذاری و تعیین نوع وبسایت

زمانی که تصمیم به ساخت یک وب سایت خوب گرفتید، باید درباره مخاطبتان به خوبی مطالعه کرده و همه چیز را از دید او ببینید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا از المان‌هایی در طراحی وب سایت خودتان استفاده کنید که نظر مخاطبان را به خود جلب کرده و احتمال تبدیل شدن آن‌ها به مشتری را افزایش می‌دهد. بنابراین باید در گام اول بدانید که چه نوع وب‌سایتی نیاز دارید؛ برای مثال یک سایت فروشگاهی می‌خواهید یا می‌خواهید یک آژانس گردشگری بین‌المللی داشته باشید؟ در مرحله بعدی هم باید سلیقه مخاطب خودتان را به خوبی بشناسید و سایت را بر اساس آن طراحی کنید.

3.انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت

8

رونق پیدا کردن طراحی وبسایت و کسب و کارهای اینترنتی باعث شده که هرکسی با اندک دانشی از وردپرس یا برنامه‌نویسی وبسایت، اقدام به ارائه خدمات طراحی سایت کند. به همین دلیل در زمانی که مشغول انتخاب شرکت طراحی سایت هستید باید حواستان را جمع کنید که در دام افرادی نیفتید که صرفا به دنبال کسب تجربه هستند.

برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت نیاز است که نمونه کارهای آن را با دقت بررسی کنید. به علاوه بهتر است به سراغ شرکتی بروید که علاوه بر خدمات طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت را هم به شما ارائه می‌دهد. به این ترتیب هزینه‌های شما تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و نیازی نیست که برای بالا آمدن وب‌سایتتان به دنبال شرکت سئو بگردید.

ز سوی دیگر بهتر است که بهترین‌ها را در هر شهری شناسایی کنید که می‌توانند به شما کمک کنند تا در مسیر به دست آوردن شهرت آنلاین، به صورت گام به گام پیش بروید. برای مثال یک شرکت طراحی وب سایت در اصفهان می‌تواند به شما کمک کند که ابتدا در نصف جهان مشهور شده و سپس رفته‌رفته دامنه‌های تجارت خود را تا مرزهای کشور یا حتی جهان گسترش دهید.

4.یک وبسایت حرفه ای طراحی کنید

باید بدانید که امروزه میلیون‌ها وبسایت در فضای اینترنت وجود دارند؛ اما همه آن‌ها نتوانسته‌اند به موفقیت برسند و حتی بسیاری از این سایت‌ها مدتی پس از فعالیت تعطیل شده‌اند. به همین دلیل از همان ابتدا باید همه چیز را بر اساس اصول حرفه ای پیش ببرید تا ناچار نشوید در میانه کار هزینه زیادی برای باقی ماندن در فضای آنلاین بکنید.

برای داشتن یک سایت حرفه ای، مهم‌ترین مورد در نظر گرفتن رضایت کاربر و داشتن یک تجربه کاربری مناسب است. برای این کار از همان ابتدا باید یک هاست و دامنه خوب را انتخاب کنید که به خوبی می‌توانند به نیازهای مشتری شما پاسخ داده و هیچ تاخیری ندارند. به علاوه باید تلاش کنید که المان‌های مختلف در صفحه را باید به گونه‌ای بچینید که مشتری شما به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد و نخواهد برای پیدا کردن یک مورد ساده، مدت زیادی را در وبسایت بچرخد. پس توصیه ما به شما این است که تا حد امکان سادگی را در وبسایت خودتان رعایت کنید و هرگز با طراحی‌های پیچیده و تصاویر سنگین، زمان مخاطب خود را هدر ندهید.

5.مدیریت هوشمندانه هزینه ها

در مورد اول از این لیست به شما گفتیم که باید بودجه مورد نیاز برای طراحی یک سایت خوب را تعیین کنید؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که هر پولی شرکت طراحی سایت از شما خواست، بدون چون و چرا پرداخت کنید. بلکه باید این هزینه‌ها را به صورت هوشمندانه مدیریت نمایید تا بتوانید با صرف کمترین هزینه، بیشترین سود را دریافت کنید.

برای مدیریت هزینه‌ها می‌توانید از وردپرس برای طراحی وبسایت خودتان استفاده کنید که تا حد زیادی هزینه‌هایتان را کاهش می‌دهد. به علاوه پیشنهاد ما این است که تا حد امکان کارهای مختلف مربوط به مدیریت وبسایت و سئو سایت را خودتان یاد بگیرید تا نیازی به استخدام نیروهای خارجی نداشته باشید. برای مثال می‌توانید با شرکت در دوره آموزش سئو در اصفهان همه کارهای مربوط به بهینه سازی وبسایت را خودتان انجام دهید و اصلا نیازی به پرداخت پول به شرکت‌های سئو نیست. هزینه کردن بر روی آموزش هیچ‌گاه باعث ضرر شما نمی‌شود؛ زیرا راهی است که با استفاده از آن می‌توانید نه تنها هزینه‌های خودتان را کاهش دهید، بلکه منبع درآمد دیگری را هم به دست آورید.

6.درباره ما و تماس با ما را جدی بگیرید

دو تا از مهم‌ترین صفحاتی که در هر وب‌سایتی وجود دارند و نوشتن محتوای آن‌ها بر عهده شما است، صفحات تماس با ما و درباره ما هستند. شما باید محتوای موجود در این دو صفحه را با نهایت خلاقیت و صداقت بنویسید تا بتوانید اعتماد مخاطب را به خودتان جلب کنید. در صفحه درباره ما حتما در مورد تاریخچه شرکت، مسیری که تا امروز طی کرده‌اید، اهدافی که در سر دارید و افتخاراتی که به دست آورده‌اید صحبت کنید. به علاوه در صفحه تماس با ما هم همه راه‌های ارتباطی با شرکت مانند شماره تماس، شماره تلفن همراه، شبکه‌های اجتماعی، لوکیشن دفتر و ایمیل پشتیبانی سایت را قرار دهید تا مخاطب شما بتواند از هر راهی پیام خود را به شما برساند.

7.دانش خود را به مخاطب منتقل کنید

اگر به وبسایت خودتان تنها به عنوان جایی برای کسب درامد نگاه می‌کنید، سخت در اشتباه هستید. شما باید به جز ارائه خدمات و محصولات، از راه‌های دیگری هم برای جذب مخاطبان استفاده کنید. برای این کار نیاز است که دانش تخصصی خودتان را در قالب مقاله‌های آموزشی در وبسایت قرار دهید. به این ترتیب به مخاطب خود چیزی را آموزش می‌دهید و او را مدیون خودتان می‌کنید. در نتیجه هر زمان که نیاز به استفاده از خدمات یا محصولاتی مشابه با کار شما داشته باشد، به عنوان اولین گزینه به شما فکر می‌کند که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار او قرار داده‌اید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.